Pioneer BDP-LX71 - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 12 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 223
    Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av amazon1969
    Du må inn i lydoppsettet til PS3 og velge at den skal dekode bitstream til PCM, da den kun støtter DD og DTS som bitstream (ikke HD).
    Takker for tips (vil dette si PS3 ikke støtter det nyeste lydformatet på bluray fullt ut??)

Men..

Hva med HD-DVD spilleren da? Denne støtter DolbyTrueHD

får bare valgene: Auto, PCM og Downmixed PCM

testet alle og ingen TrueHD bare DD + PL2 movie.

Har somsagt EP30 til toshiba med oppgradert firmware

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En god venn av meg er på utkikk etter ny bluray spiller, og han kan få en splitter ny LX71 til 4400 kr.

Fra før har han en gammel Sony BDP-S300 og han irriterer seg over at den er så ufattelig treg.
    Leser også at LX71 kan være litt treg men hvordan er den mot Sonyen?

Takker for innspill

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er tregheten i spillere bedret mye siden S300 kom men LX71 er noe av det tregeste man får kjøpt (tregere en S300 også)
    Spilleren i seg selv er veldig bra og flott å se på så prisen er ikke ille når man ser det positive man får.
    Det beste med LX 71 er
    Bra utseende
    Bra bilde på DVD og BD
    Bra analoge utganger (DAC)
    Gullforgylte utganger
    Touch kapper
    (blandt de beste spillerene å til den prisen får man mye bra---den kostet nesten det dobbelte da den kom ut som ny for snart 1 år siden (August 08 tror jeg)

Nye Pioneer spillere kommer og de vil være raskere (LX 52 er en ny bra spiller)

LX71: http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1694

LX52: http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1783

Nå blir 52 dyrere en gammel 71 men hvor mye ?
    52 kommer i Juli___ (ca 6000,- kr tror jeg )

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Nå er tregheten i spillere bedret mye siden S300 kom men LX71 er noe av det tregeste man får kjøpt (tregere en S300 også)
    Spilleren i seg selv er veldig bra og flott å se på så prisen er ikke ille når man ser det positive man får.
    Det beste med LX 71 er
    Bra utseende
    Bra bilde på DVD og BD
    Bra analoge utganger (DAC)
    Gullforgylte utganger
    Touch kapper
    (blandt de beste spillerene å til den prisen får man mye bra---den kostet nesten det dobbelte da den kom ut som ny for snart 1 år siden (August 08 tror jeg)

Nye Pioneer spillere kommer og de vil være raskere (LX 52 er en ny bra spiller)

LX71: http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1694

LX52: http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1783

Nå blir 52 dyrere en gammel 71 men hvor mye ?
    52 kommer i July (ca 6000,- kr tror jeg )
    Takker for godt og utfyllende svar
    Da skal jeg bringe dette videre til han som skal handle

Newcomer Afseth sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere får ha meg unnskyldt om dette er spurt om før, men det tar for lang tid å lese gjennom 11 sider

Jeg har nettopp skaffet meg en LX70a til 4000 kroner (demomodell). Syntes selv det var en god pris, og bilde og lydkvaliteten er fantastisk god, men et par ting irriterer vettet av meg.

*Den er utrooolig treg. Fra 4-6 minutter fra jeg trykker på "power on" til filmen starter (gjelder BD... DVD er mye raskere).

*På de filmene jeg har prøvd, fungerer det ikke å starte filmen fra hovedmenyen ved å velge "play". Må inn på "scenes" og velge første kapittel. Da starter den som normalt.

Mine to spørsmål er derfor:

1. Er disse to tingene bedre på LX71? Vesentlig raskere oppstart, og større sjanse for at ikke menyen "låser" seg når man trykker play?

2. Finnes det en firmwareoppgradering til LX70 som bedrer dette?

For saken er at jeg jobber på en elektrokjede, og kan få LX71 til innkjøpspris (litt over 5000 kroner). Problemet er at jeg må vente en stund da den er vanskelig å få tak i akkurat nå, og jeg er en utålmodig sjel... med mindre LX71 er mye bedre på disse tingene.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Afseth
    2. Finnes det en firmwareoppgradering til LX70 som bedrer dette?
    Er ikke 100 % sikker på om firmwareoppgraderingen utbedrer de 2 punktene dine, men her er den ihvertfall, så er det jo bare å prøve: Blu-ray spiller firmwareoppgradering - Pioneer Norge
    (scroll litt ned på siden og velg din spiller)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Er ikke 100 % sikker på om firmwareoppgraderingen utbedrer de 2 punktene dine, men her er den ihvertfall, så er det jo bare å prøve: Blu-ray spiller firmwareoppgradering - Pioneer Norge
    (scroll litt ned på siden og velg din spiller)
    Takk Skal prøve den ved første anledning (men spørs om jeg får lov til å levere den tilbake om jeg har oppdatert firmware på den og fortsatt ikke er fornøyd).

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Afseth
    Takk Skal prøve den ved første anledning (men spørs om jeg får lov til å levere den tilbake om jeg har oppdatert firmware på den og fortsatt ikke er fornøyd).
    Å oppdatere BD-spillere må nå da virkelig være lov. de legger jo ut oppdateringene på hjemmesidene sine nettopp for at brukere skal ha den muligheten. + Det følger jo med en sånn liten blå lapp i omtrent hver eneste BD-plate jeg har kjøp der det står: "oppdater spilleren din". enkelte nye filmer kan jo faktisk ikke spilles av uten nyere firware i spilleren.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Å oppdatere BD-spillere må nå da virkelig være lov
    Vel, slipper uansett å tenke på det da å oppdatere firmware faktisk ikke fungerte. Fulgte "oppskriften" til punkt og prikke, de nødvendige filene var på CD'en, og spilleren lastet ned filene fra CD'en. Men allikevel fikk jeg WRT FAILED når den skulle oppdatere firmware.

Leverer den nok tilbake, og får heller vente til LX71 blir tilgjengelig fra et eller annet sted. Har fått inntrykk av at den er flere hakk bedre på hastighet og stabilitet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg leide meg the wrestler på nlu ray forleden dag, tukla lenge for å få den i gang... det kom bilde og musikk, men ingen meny hvor jeg kunne starte filmen. dette skjedde gang på gang når jeg prøvde.

fant ut at jeg ikke hadde nyeste software, så jeg brente en cd og oppdaterte. da funket alt glimrende på the wrestler.

men da jeg skulle se en annen vanlig dvd, begynte den å hakke litt ute i filmen... platen var ripefri så var ikke der problemet lå. skjermen ble svart og så kom valgt inngang opp på skjermen akkurat som da du trykker på inngang på fjernkontrollen... så kom bildet tilbake igjen, så ble det borte... osv osv...

endte opp med se dvd på den vanlige dvd spilleren istedet.

noen som har hatt samme prob, og som vet hva det kan være?

Newcomer tpboy sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Screensaver!!

Noen som vet hvordan man får skrudd av den irriterende screensaver`n??

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men da jeg skulle se en annen vanlig dvd, begynte den å hakke litt ute i filmen... platen var ripefri så var ikke der problemet lå. skjermen ble svart og så kom valgt inngang opp på skjermen akkurat som da du trykker på inngang på fjernkontrollen... så kom bildet tilbake igjen, så ble det borte... osv osv...

endte opp med se dvd på den vanlige dvd spilleren istedet.

noen som har hatt samme prob, og som vet hva det kan være?[/QUOTE]

Det samme skjedde med meg, i tillegg har jeg vært plaget med mye during fra den. Har levert den inn til rep og håper jeg får den igjen i dag. Har tatt tre uker.
    De måtte vist bytte en del i den.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en LX-71. Har brukt denne nå i nesten ett år. På fredag kjøpte jeg meg en ny prosessor. En Marantz AV8003. Har tidligere brukt en Rotel 1098. Grunnen til at jeg valgte en Marantz var at jeg bla. ønsket HD lyd.

Siden Rotelen ikke hadde hdmi, så har jeg ikke brukt denne ut lydmessig på LX-71 før. Det som nå skjer er at når jeg bruker HDMI ut, så kommer signalet i stereo. Jeg klarer ikke å få noe annet enn det. Og har nå lest mye i instruksjonsboken. Bruker da digital ut, men da får jeg ikke HD.

Jeg er ikke sikker på at det er LX-71 som er problemet, kan også være Marantz AV8003, men det er tydligvis ingen på forumet, eller på avs forum som har hørt om dette før.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Har en LX-71
    men du brukte hdmi til bilde før ?

står hdmi audio som auto eller pcm i reciver (velg auto)

vanskelig å sette opp skal ikke denne spilleren være
    Pioneer user manual

det er samme innstilling til bdp 51fd , bdp lx08 som bdp lx71

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men du brukte hdmi til bilde før ?

står hdmi audio som auto eller pcm i reciver (velg auto)

vanskelig å sette opp skal ikke denne spilleren være
    Pioneer user manual

det er samme innstilling til bdp 51fd , bdp lx08 som bdp lx71
    Brukte hdmi til bilde før ja. Prosessoren står med valg for hdmi som audio, så digital, så analog. I den prioriteringsrekkefølge. Velger jeg hdmi ut fra LX-71, så blir det som sakt stereo ut.

Jeg møtte foresten på et annet problem i dag. Skule se på en film som var dts. Da kom det ikke noe lyd ut fra suben. Viste seg etter lang tids knoting. At LX-71 gjorde noe med dts signalet (når den sto på dts1). Satte jeg den på dts2, så ble det lyd i subben.

Det skal ikke være lett å få sett en film.:-D

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har en feil innstilling et sted.

for det første dts 1 dts 2 osv du nevner er optisk/coax kabel innstilling for digital lyd å ikke for hdmi lyden dts 1 dts 2 som du nevner er omtalt i manual side 41 så ser du selv at dette har ingen ting med hdmi å gjøre

(har ikke spilleren selv)

maranz reciveren har jeg ikke kjenskap til men du har hdmi fra lx 71 til hdmi inn reciver for så hdmi ut reciver til tv

(har du coax optisk kabel koplet til så ta den ut så lenge så du ikke sammenblander lyd og innganger)
    for så prøve om du får riktig lyd

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har en feil innstilling et sted.

for det første dts 1 dts 2 osv du nevner er optisk/coax kabel innstilling for digital lyd å ikke for hdmi lyden dts 1 dts 2 som du nevner er omtalt i manual side 41 så ser du selv at dette har ingen ting med hdmi å gjøre

(har ikke spilleren selv)

maranz reciveren har jeg ikke kjenskap til men du har hdmi fra lx 71 til hdmi inn reciver for så hdmi ut reciver til tv

(har du coax optisk kabel koplet til så ta den ut så lenge så du ikke sammenblander lyd og innganger)
    for så prøve om du får riktig lyd
    Klar over at det er med digital ut, men jeg får bare stereo med hdmi, så da kjører jeg jo med digital ut. Har prøvd å ikke ha digitalkabel koblet inn. Det var bare noe jeg prøvde da jeg bare fikk stereo med hdmi.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz AV8003
    HDMI audio (enable)
    surround mode (auto)
    hdmi mode (auto)
    osv
    tror du kanskje kan ha feil innstilling for hdmi Motak og hvordan behandle lyden
    http://www.marantz.com/pdfs/e_av8003_man.pdf

om du ikke får bedre hjelp en jeg kan gi deg så brøv å ta med bd spilleren til noen som kan teste hdmi bitstream på sin reciver eller prøv å lån en bd spiller som er satt opp til bitstream over hdmi
    (da vil du kunne fort finne ut hva som fungerer å hva som ikke fungerer for så lokalisere feil innstilling eller i værste fall feil ved decoding

(du må ha en hdmi 1.3 kabel mellom spiller og reciver for bitstream hd lyd . bruker du hdmi 1.2 eller 1.1 vil du ikke kunne bitstreame men overføre som lpcm)

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz AV8003
    HDMI audio (enable)
    surround mode (auto)
    hdmi mode (auto)
    osv
    tror du kanskje kan ha feil innstilling for hdmi omotak og hvordan behandle lyden
    http://www.marantz.com/pdfs/e_av8003_man.pdf

om du ikke får bedre hjelp en jeg kan gi deg så brøv å ta med bd spilleren til noen som kan teste hdmi bitstream på sin reciver eller prøv å lån en bd spiller som er satt opp til bitstream over hdmi
    (da vil du kunne fort finne ut hva som fungerer å hva som ikke fungerer for så lokalisere feil innstilling eller i værste fall feil ved decoding

(du må ha en hdmi 1.3 kabel mellom spiller og reciver for bitstream hd lyd . bruker du hdmi 1.2 eller 1.1 vil du ikke kunne bitstreame men overføre som lpcm)
    Fikset problemet. Jeg hadde hdmi på pcm, og ikke på automatisk. Har tidliger hatt det på automatisk. Men jeg har rotet meg bort i alle mulige intsillinger med både lx-71 og Marantzen. Marantzen sto også på feil motak, men når jeg fikk til dette så var det fortsatt feil. Det var først når jeg la merke til at det stor pcm på displayet i Marantzen at jeg sjønte hvor feilen lå.

Vel nå funker det, og jeg kan endelig sette meg ned å nyte.:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe poeng i å kjøpe BDP-LX71 fremfor BDP-LX52?

Side 11 av 12 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •