Juridiske rettigheter ved manglende tilbehør til Sony BD spiller ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Juridiske rettigheter ved manglende tilbehør til Sony BD spiller ?

Jeg registrerer at jeg ikke er alene om å vente på de 6 stk. BD filmer som skal følge med i Sony`s "Bundle". Jeg som flere andre kjøpte en "bundle" av Sony BDP300 og 6 stk. BD filmer til en høyere pris selvsagt enn en ren spiller.

Jeg ga kr. 3.995,- for denne "pakka" hos Sony Serviceavdelingen i slutten av februar. BD filmene skulle jeg motta ved å besvare en enkel brukerundersøkelse via medfølgende DVD og det gjorde jeg samme dag. På slutten av undersøkelsen stod det at dette kan ta inntil 28 dager.

I dag snakker vi altså 7 April og ikke en lyd fra "MySony". Andre brukere kjøpte sin i Januar og ikke noen filmer der heller...

Tilsvarende spiller kunne man kjøpe til ca. 2.600,- flere steder på nettet på dette tidspunkt (2.500 på AVShop), så det jeg lurer på er om vi brukere har noen form for rettigheter her mht. heving av kjøp, eller penger tilbake.

Er det noe tidsfrister her som kan brukes til å "presse" Sony etc

/L

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette minner meg om da jeg kjøpte Toshiba HD-DVD spiller i midten av desember 2007, samme opplegg, jeg valgte filmer og sendte inn skjemaet til Sverige, der sto det også at det kunne ta 28 dager. Jeg solgte min spiller i begynnelsen av mars, og etter jeg hadde sendt spilleren til auksjonsvinner, så fikk jeg mail fra Toshiba at mine filmer var underveis. Så det tok nesten 3 måneder fra jeg bestillte til jeg fikk dem. Så jeg tror nok du må smøre deg litt med tålmodighet, for du er sikkert ikke den eneste som har kjøpt denne spilleren med filmer. Det skader selvsagt ikke å sende mail til dem for å purre på, hvilket jeg gjorde 2 ganger selv til Toshiba. Fikk dog ikke noe svar, men de dukket opp omsider. Filmene kommer nok, men det kan ta litt tid. Tror ikke Sony er interessert i negativ omtale ved at de ikke sender ut filmene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dårlig fra sony

Hei.

Jeg har sendt mail til sony selv og fikk mot all formodning svar !!
    I mailen stod det : tusen takk for henvendelsen bla bla bla... Vi er desverre gått tom på hovedlageret, om du ikke har mottatt varen innen 3-4 NYE uker ta kontakt igjen.

slik er ståa .

Newcomer My name is earl sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synes nesten at nettbutikker som selger bundelen bør iformere om at du må sende inn en undersøkelse.. Har ved flere anledninger hørt om folk som har kjøpt sony spillere med 6filmer uvitende om at du må sende inn en bruker undersøkelse.. kan nesten oppfattes som feilopplysninger.

Active Raven sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Tvedestrand
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde ikke jeg skulle få filmene fra Sony, men i går kom pakken med Spiderman og Pirates triologiene i posten
    Var lang ventetid, men de dukket da hvertfall opp til slutt.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener det sto noe om i den såkalte "brukerundersøkelsen" at det kun gjaldt så langt lageret rakk ? Da hadde jeg i tilfelle oppsøkt selger om de reklamerte om medfølgende filmer..
    Må være kjedlig å vente på seks såppas gode filmer :twisted:

Newcomer My name is earl sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her reklamerer de for bdp-s300 og på bildet har de fått med seg spiderman og pirates filmene..
    står ingenting om at filmen følger med, men uansett kan det virke litt suspekt.. ikke meningen å dra noen ned i jørma med dette..
    men burde vert en smule bedre opplyst

Husk HDMI-kabel i høy kvalitet for å sikre problemfri overføring av Full-HD-signalene. Vi anbefaler DreamScreens HDMI-kabler med livstidsgaranti og garantert støtte for 1920x1080P Full-HD samt HDMI 1.3. Se under "Tilbehør" for ulike lengder!

Informasjon fra produsent:

1080p High Definition-bilde
    7.1-kanals surroundlyd
    24p True Cinema
    Bravia Theatre Sync
    x.v. Farge
    1080p DVD-oppskalering
    Avspilling av AVC-HD-plater
    Dolby® Digital Plus-dekoding
    DTS®
    5.1-kanals forgylt analog lydutgang
    HDMI™