marantz dv6200.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

marantz dv6200.

åssen er den? bra og dårlige sider?

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lånte denne spilleren for en tid siden.

Merk deg at dette er mine synspunkter, kan hende du vil se annerledes på dette, så om du har mulighet så prøv spilleren før du kjøper...

Bra:
    Lydkvaliteten er strålende, erstatter en god cd spiller.
    Bildekvaliteten er meget bra, men kan virke litt fattig og blass i fargene avhengig av hva du er vant til fra før... Jeg likte bildekvaliteten meget bra.
    Designen er blant det flotteste jeg har sett av dvd spillere, jeg digger Marantz dvd-spillere, synes de ser flotte og eksklusive ut med børstet metallfront. Spilleren jeg hadde var i champagne-farge. Herlig!
    Kvalitetsfølelsen er solid!

Dårlig:
    Spilleren liker ikke plater med riper i!! Den er følsom for hakk, støv og fett. Dette er ikke spilleren du bruker hvis du leier mye slitne filmer....
    Spilleren støtter ikke SACD eller DVD-audio.

De to dårlige sidene veide dessverre tungt for meg, slik at jeg ikke kunne velge denne spilleren. Jeg endte opp med en Denon DVD 2200 som jeg er meget godt fornøyd med, bare så synd at den ser så stusselig ut sammenlignet med Marantz'en. Kvalitetsfølelsen er ikke på langt nær den samme, og utseende er preget av litt billig plastikk... men den leser alle slags plater selv med mye riper i, og den spiller sacd og dvd-audio som en drøm.. antar man ikke kan få både i pose og sekk...?

Du får en god pris på DV6200 hos JFS i Drammen.
    www.jfssoundsystems.no

Lykke til.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar
    har kjøpt meg denne spilleren nå siden jeg fikk den sammen med en sr5300 receiver. (pakkepris)
    er godt fornøyd med bilde og lyd som du også sier er bra
    at den ikke leser sacd eller dvdaudio er jo et minus, kanskje spesielt for dem som har en del slike plater fra før av, men det har ikke jeg, har ingen faktisk.
    hadde jo vært fint med muligheten for å spille av disse formatene da seff.
    dv6400 støtter vel dvdaudio og sacd, men den er også litt dyrere.

edit: leier aldri filmer, så riper er ikke noe problem

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med et svært bra oppsett.

Har selv hatt Marantz sr-5300 som jeg synes er en utmerket receiver. Svært lavt støynivå (vet ikke om du har lagt merke til det, men susing i høyttalerne er svært beskjeden på den receiveren), den er dessuten god på musikkgjengivelse også. Kanskje blant de beste i klassen. Til hjemmekino klarer den jobben bra, selvom den kanskje blir litt i svakeste laget til å drive alle høyttalere samtidig, men det kommer an på hvilket lydtrykk du liker også...

Og så er jo designet herlig da! Har du anlegget i champagnefarge eller sort?
    Når det gjelder DVD spilleren skal du huske at denne spilleren kostet over 6000 kr når den kom på markedet, og er således en god spiller og er nok vel så god som cd-spiller sammenlignet med DV6400, men som du sier så støtter DV6400 SACD og DVD-Audio da.

Hvis du ikke leier filmer med riper i, så spiller det ingen rolle om spilleren er følsom for riper så lenge du behandler platene dine pent.

Var det forresten du som fikk sr-5300 og dv-6200 så veldig rimelig? (jfr. annen tråd). Hvor handlet du hen?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå har jeg ikke fått testa så ille mye enda da, men det lille jeg faktisk har fått testa har gitt et bra inntrykk. introen til ice age og diverse scener i finding nemo.
    tenkte å titte på Equilibrium etterpå

når det gjelder effekten, så er det jo ikke evig mye akkurat, men det går vel an å smekke inn effektforsterker senere?

har det i champagnefarge.

sender prisgreien på PM.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •