Treghet på Pioneer BDP-LX70A????

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 39
    Active pølsemaker sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Treghet på Pioneer BDP-LX70A????

Halla...

Har en kompis som har handla den spilleren, men den er jo SÅÅÅÅ treg.
    Tar nesten 1min, fra oppstart til den starter cd-platen...noen med samme erfaring & tips som kan gjør den likere...

Har lest at den skal være litt treg, men makan da....

(har lastet ned version 3.20)

på forhånd takk :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en kompis som har handla den spilleren, men den er jo SÅÅÅÅ treg.
    Tar nesten 1min, fra oppstart til den starter cd-platen...noen med samme erfaring & tips som kan gjør den likere...

Har lest at den skal være litt treg, men makan da....

(har lastet ned version 3.20)

på forhånd takk
    Alle HD-avspillere er ufattelig trege. Derfor klarer jeg meg godt med SD -DVD (enn så lenge). Det eneste positive unntaket er Sony PS3 som "bare" bruker 20-30 sekunder fra oppstart til lyd/bilde kommer.....

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du syns det var tregt skal du prøve en av blu-ray filmene fra Pixar, f.eks Cars. Fra jeg trykker "on" til skuffen åpner, tar det 1-2 minutter. Fra skuffen går igjen, og til filmen starter rekker jeg nesten å spise middag (2-3 minutter). :shock:

Med en utålmodig toåring i sweetspot, føles det nesten som om det tar timer. Neste gang starter jeg opp alt på forhånd, og setter filmen på pause.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fælt så utålmodige dere er da, gutta.... ;-)

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv lx70a og har tidligere hatt PS3 og ja PS3 er raskere men det er litt forskjellig hvor lang tid den bruker på å laste inn,jeg har merket at det er noen filmer som starter raskere en andre.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det va fint å sjå at det finnes flere som føler at den er litt treg...selv har jeg PS3 som BlueRay spiller, å vil nok hold meg til den ei go stund til...
    Kan forstå at den kan være treg på BD, men at den ska være så treg i oppstarten :-( , er skuffet.... Tenkte å handle den selv, men NEI... Jeg selv er mer opptatt av lyd(stereo), så jeg får nok lette videre...Arcam friste, men dyrt(ingen rabatt å få)

Har bestilt en LX 50 til han idag, så LX70 blir nok returnert....
    Noen med erfaring av den???

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pølsemaker
    Det va fint å sjå at det finnes flere som føler at den er litt treg...selv har jeg PS3 som BlueRay spiller, å vil nok hold meg til den ei go stund til...
    Kan forstå at den kan være treg på BD, men at den ska være så treg i oppstarten :-( , er skuffet.... Tenkte å handle den selv, men NEI... Jeg selv er mer opptatt av lyd(stereo), så jeg får nok lette videre...Arcam friste, men dyrt(ingen rabatt å få)

Har bestilt en LX 50 til han idag, så LX70 blir nok returnert....
    Noen med erfaring av den???
    Ja som sagt så er den noe tregere enn PS3 men billede den leverer er en del bedre en det PS3 leverer så jeg skal fint greie å vente litt jeg;-)
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Ja som sagt så er den noe tregere enn PS3 men billede den leverer er en del bedre en det PS3 leverer så jeg skal fint greie å vente litt jeg;-)
    Enig me du, at bildet e mye bedre på pioneer, men d bør d jo også vær... :-)

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Neste gang starter jeg opp alt på forhånd, og setter filmen på pause.
    Ikke la den stå så lenge at filmen går i pausemodus da :P Da må du sansynligvis starte opp med hele regla igjen... (Har erfaring selv)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det dere mener er bedre fra LX70A kontra PS3?
    Har ikke PS3, men har vurdert å kjøpe en og bruke som "media-avspiller". Hvis bildegjengivelsen er så mye dårligere, så får jeg heller droppe det. Det jeg har sett av PS3 (hos andre) har imidlertid ikke stått mye tilbake for LX70A, men har som sagt ikke sett dem side om side.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke PS3, men har vurdert å kjøpe en og bruke som "media-avspiller". Hvis bildegjengivelsen er så mye dårligere, så får jeg heller droppe det. Det jeg har sett av PS3 (hos andre) har imidlertid ikke stått mye tilbake for LX70A, men har som sagt ikke sett dem side om side.

Det jeg mener & har sett selv... Er at bildet med en LX70 er bedre , enn Ps3. Det skal sies at jeg kun har sett LX70 på Pioneers plasma LX608D. Og Ps3 på min egen panasonic PX70. Er jo noen hakk opp til Pioneer sin skjerm fra min, så det kan vel ligge noe i det... Men det bli nok kun Ps3 her i gården, ei go d stund enda... får bildet er bra nok får meg, når jeg vet va en LX70A koster...

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at bilde er noe skarpere og bedre dybde i det en jeg hadde med PS3 og så er den en del bedre på oppskalering av DVD og så slipper jo du også viftestøyen men bevares PS3 er grei nok den.
    Mvh bigtor

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt to BD spillere og begge var trege ved power on, på min siste Sony BDP300 med siste FirmWare release (3,8) så skjedde det endel positivt med oppstarts tider og ikke minst når spiller sto på og jeg trykket "play" så tar det nå myye kortere tid enn med gammel FW som alle disse spillerne blir shippet med. Så hvorfor slå den av . Sjekk stadig etter FW releaser tror jeg kan være lurt.

/L

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå testet 70A opp i mot PS3 og resultatet er at man ser detaljer i bilde mye bedre med 70A en hva PS3 greier å vise og jeg ble egentlig litt overrasket over hvor mye bedre 70A er kontra PS3 men det skulle vel egentlig bare mangle at den er såpass mye bedre når man tenker på prisforskjellen på de.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Jeg har nå testet 70A opp i mot PS3 og resultatet er at man ser detaljer i bilde mye bedre med 70A en hva PS3 greier å vise og jeg ble egentlig litt overrasket over hvor mye bedre 70A er kontra PS3 men det skulle vel egentlig bare mangle at den er såpass mye bedre når man tenker på prisforskjellen på de.

Regne med at det er litt kvalitets forskjell ja...men som du sier, det må/bør det jo være også. Skal teste det ut jeg å, fikk en LX70A på døra igår. Fikk lånt en fra Expert, bare får å teste & leik mæ litt...hehe...

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Fælt så utålmodige dere er da, gutta.... ;-)
    Jeg har stor forståelse for at man er utålmodig. Et produkt levert i 2008 skal ikke ha ventetid på mange minutter - det skal ikke vi forbrukere finne oss i.
    Derfor er det bra at slike kommentarer kommer opp, men de bør også rettes mot produsentene. Du, Anfield, er vel en slik representant - kan ikke du bringe dette videre og kanskje gi brukerne et svar på HVORFOR det skal ta så lang tid før det skjer noe?

Er det en alt for svak prosessor i disse spillerne?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Jeg har stor forståelse for at man er utålmodig. Et produkt levert i 2008 skal ikke ha ventetid på mange minutter - det skal ikke vi forbrukere finne oss i.
    Derfor er det bra at slike kommentarer kommer opp, men de bør også rettes mot produsentene. Du, Anfield, er vel en slik representant - kan ikke du bringe dette videre og kanskje gi brukerne et svar på HVORFOR det skal ta så lang tid før det skjer noe?

Må si mæ HELT ENIG i det du sier, vi lever i 2008...Kvalitet koster, men makan til treghet skal du lette lenger etter...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg

Nå var min opprinnelige kommentar ment som en fleip, men siden den tydeligvis ikke ble oppfattet som det skal jeg svare på dette jeg.

1. Om det er en alt for svak prosessor eller ikke i disse spillerne, har jeg ikke noe kunskap om. Men disse nye spillerne er i bunn og grunn PC'er, pent pakket inn i et stuevennlig kabinett. Jeg har liten, eller ingen, tro på at en HTPC (eller HDPC) vil være raskere i oppstart sammenlignet med en HD-DVD/BR-spiller. For min del er det heller ikke et spesielt stort problem, da jeg bruker en BR-spiller i kinoen min, der projektoren tar minst like lang tid "å tenne". Så starter jeg alt samtidig er problemet med lang oppstartstid i bunn og grunn borte.

2. Jeg vet ikke hvilke produsenter jeg skal rette forespørselen til, da jeg holder på med stereoprodukter, og har ikke disse produktene i min protefølje.

Når det er sagt kan jeg skjønne at en i 2008 strengt tatt ikke burde ha disse "ventetidene" på nye HD-produkter......

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves. Mange andre ting å bli irritert over enn litt ventetid på bilde og lyd i hd kvalitet.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Nå var min opprinnelige kommentar ment som en fleip, men siden den tydeligvis ikke ble oppfattet som det skal jeg svare på dette jeg.

1. Om det er en alt for svak prosessor eller ikke i disse spillerne, har jeg ikke noe kunskap om. Men disse nye spillerne er i bunn og grunn PC'er, pent pakket inn i et stuevennlig kabinett. Jeg har liten, eller ingen, tro på at en HTPC (eller HDPC) vil være raskere i oppstart sammenlignet med en HD-DVD/BR-spiller. For min del er det heller ikke et spesielt stort problem, da jeg bruker en BR-spiller i kinoen min, der projektoren tar minst like lang tid "å tenne". Så starter jeg alt samtidig er problemet med lang oppstartstid i bunn og grunn borte.

2. Jeg vet ikke hvilke produsenter jeg skal rette forespørselen til, da jeg holder på med stereoprodukter, og har ikke disse produktene i min protefølje.

Når det er sagt kan jeg skjønne at en i 2008 strengt tatt ikke burde ha disse "ventetidene" på nye HD-produkter......
    Skjønte at kommentaren din var en spøk - jeg ville mere til bunns i HVORFOR man lager elektronikk som ikke leverer som forventet.

Snu på det: du blir presentert en CD spiller som du skal skrive om/selge - som bruker 2-3 minutter på å starte opp. Ville du funnet deg i deg?

Jeg har ikke noe problem med de BD filmene jeg har kjørt på PS3, men trådtstarter snakker om en dedikert BD spiller - man må vel kunne forvente noe raskere respons. Slik jeg ser det minner det veldig om underdimensjonering - som om man skulle kjøre Vista på en PC med 512mHz prosessor

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •