Analog output fra Blu-Ray spillere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Analog output fra Blu-Ray spillere

Da HD-krigen (endelig) er slutt er jeg meget klar for en Blu-Ray spiller.

Saken er at jeg har en NAD T763 v2 reciever som desverre bare er et drøyt år gammel, så blir ikke aktuelt å bytte denne ut nå. (Ja, jeg vet det ikke var et godt kjøp..)

Denne recieveren har ikke støtte for HDMI, så spørsmålet er hvilken glede jeg da får av de nye HD-lyd formatene.

Hvis en spiller har analoge outputs, 5.1 er greit, får jeg da glede av alle/noen av de nye HD-formatene? I så fall hvilke/ikke?

Hadde sett meg ut Samsung BD1400, er denne et godt valg når de analoge utgangene skal benyttes?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av f3l1x
    Da HD-krigen (endelig) er slutt er jeg meget klar for en Blu-Ray spiller.

Saken er at jeg har en NAD T763 v2 reciever som desverre bare er et drøyt år gammel, så blir ikke aktuelt å bytte denne ut nå. (Ja, jeg vet det ikke var et godt kjøp..)

Denne recieveren har ikke støtte for HDMI, så spørsmålet er hvilken glede jeg da får av de nye HD-lyd formatene.

Hvis en spiller har analoge outputs, 5.1 er greit, får jeg da glede av alle/noen av de nye HD-formatene? I så fall hvilke/ikke?

Hadde sett meg ut Samsung BD1400, er denne et godt valg når de analoge utgangene skal benyttes?
    BD1400 støtter vel alle lydformater unntatt DTS-HD og DTS-HD MA på 5.1-utgangen. Den har imidlertid svært begrensede muligheter når det gjelder basskonfigurasjon og slikt, så her må man finne ut om det er mulig å sette opp dette i surroundreceiveren for den analoge multikanalsutgangen.

Samsung BD-P1400 streamer for øvrig alle kjente lydformater for Blu-ray på HDMI-utgangen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    BD1400 støtter vel alle lydformater unntatt DTS-HD og DTS-HD MA på 5.1-utgangen. Den har imidlertid svært begrensede muligheter når det gjelder basskonfigurasjon og slikt, så her må man finne ut om det er mulig å sette opp dette i surroundreceiveren for den analoge multikanalsutgangen.

Samsung BD-P1400 streamer for øvrig alle kjente lydformater for Blu-ray på HDMI-utgangen.
    Takk for svar, det avgjør saken.. Kan fint klare meg uten DTS-HD, en gang i fremtiden blir det uansett en ny reciever med HDMI support

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe

Hvilke (om noen) blu-ray-spillere har bra bass management innebygd slik at en kan få dette ut på de analoge utgangene? Jeg har ikke AV-receiver og trenger derfor en spiller som kan heve LFE-signalet 10dB før det sendes til forsterkeren min....

Odd J

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •