Bedre bilde med scart når component er "på"?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bedre bilde med scart når component er "på"?

Heisann.

Har en LG RH245BH-opptaker med scart- og komponentutgang (YCbCr/YRyBy eller YPrPb...hva er rett?).

Kjører denne på en vanlig tv via scart, med "output" også stilt på scart naturlig nok. Foreløpig har alt av tv + hdd-opptak som har gått via dvd-spilleren hatt noe blassere bilde enn bildet som er innstilt på de vanlige tv-kanalene (altså ikke av-kanalene). Men her om dagen, da jeg satte "output" på komponent, så ble plutselig bildet likt som på de vanlige tv-kanalene, med unntak av at "hvitt" som på undertekster og slikt vibrerer noget. Hvit tekst i menyen vibrerer også endel.

Dvd-bildet klarer jeg ikke å se om har blitt nevneverdig bedre, men underteksten har blitt skjærende hvitt istedetfor den litt dusere fargen som var før. Litt skarpere farger over det hele kan det ha blitt.

Hva er egentlig "rett" innstilling her? Nå er tv- og dvd-kanalen lik, og alt ser forsåvidt bedre ut, med unntak av hvit tekst som skjærer mer. Og hva kommer dette av egentlig?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt normalt.
    Som alltid er komponent bedst, hvis du ikke kan bruke HDMI da.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Helt normalt.
    Som alltid er komponent bedst, hvis du ikke kan bruke HDMI da.
    Okei, jeg skjønnte bare ikke hvordan det å stille komponent på kunne gjøre scart-utgangen bedre. Jeg har ingen kabel i komponent-utgangen.

Har ikke HDMI, men hvilken av scart- og komponent er egentlig best å bruke når jeg får flatskjerm? Avhenger det av kabelkvalitet også? Får mest sannsynlig en full hd-skjerm, men har ikke rådt til å oppgradere dvd-spilleren med det første.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •