Har man noe angre / retur rett når spiller ikke fungerer tilfredstillende ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Har man noe angre / retur rett når spiller ikke fungerer tilfredstillende ?

Kjøpe en Sony BDP S300 for snart tre uker siden. HDMI porten paia atter to uker. Fikk satt inn nytt hovedkort i spilleren på mandag med nyeste FW (3."8") installert. Nå kan den ikke kjøre en film uten at den bare fryser.

Begynner å bli litt lei av denne spilleren allerede og at den ikke støtter bitstream over HDMI er også noe som trekker noe ned.

Finnes det noe "angrefrist" når produktet ikke virker tilfredstillende i dette tilfelle eller er det bare å godta at den må inn på service "ørten" ganger ?

/L

Newcomer Ragnarokk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg tar feil nå, men tror butikk kan kreve opptil 3 reperasjoner.
    Har du fremdeles problemer da, kan du kreve ny.
    Har butikken god service kan du sikkert kjøpe en bedre (dyrere) tror ikke du kan kreve penger tilbake, desverre...

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du handlet over nett er angrefristen 14 dager.

Forhandler kan reparere samme feil 3 ganger, funker den ikke da kan du heve kjøpet. Er ventetiden "urimelig" kan du forlange ett erstatningsprodukt mens du venter.

Forbrukerkjøpsloven blir tolket og etterfulgt nærmest fritt rundt i Norge og det syndes mye, er de vanskelige kan du enten sette deg inn i lovverket eller ta kontakt med Forbrukerrådet

<dato>LOV-2002-06-21-34</dato> Forbrukerkjøpsloven. Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven).

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK Takk for svar, den er handlet på Sony Serviceavdelingen på Alnabru, så da for de få en mulighet til, alternativt oppgradere til S500..

/L

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selger har rett til å utbedre samme feilen 3 ganger, og den må være såpass stor at den kommer i konflikt med produktets "hovedoppgave", før du kan kreve kjøpet hevet (pengene tilbake) eller et nytt tilsvarende produkt. Ofte kommer kjøper best ut ved det førstnevnte alternativet, da prisene ofte faller på tilsvarende produkter.

Selv hadde jeg hadde en Samsung DVD-recorder som ble reparert 3 ganger over 5mnd, kostet 4500,- ny. Ble tilbudt en tilsvarende nyere modell som kun kostet 3500,-. Jeg takket pent nei, og ville ha pengene tilbake. Da prøvde selgeren seg med at jeg kun kunne få 3500,- da det var prisen på den nyere spilleren. "Det er IKKE sånn det funker", sa jeg. Fikk pengene tilslutt og kjøpte meg en Sony som jeg aldri har hatt problemer med :razz:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •