Valg av DVD/HDD-opptaker: noen problemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av DVD/HDD-opptaker: noen problemer

Jeg har en stund undersøkt DVD/HDD-opptakere i ulike varianter og vurderer nå å kjøpe en Panasonic DMR-EH67, Sony RDR-HX950 eller Pioneer DVR-555H-S.

Men etter at jeg var innom en elkjøpbutikk for å spørre noen med "peiling", så er jeg mer i tvil om det er noe vits.

Det jeg fikk høre var:

- Med analog kabel-TV kan jeg bare ta opp på den kanalen jeg ser på (tviler på at dette er korrekt)
    - Om jeg senerre får meg digital kabel-TV er opptaksfunksjonen på DVD/HDD-opptaker ikke mye verdt, siden den bare kan ta opp den kanalen digitaltuneren har på.
    - Selv om DVD/HDD-opptakeren har USB/SD-minne-kontakt og er divX-kompatibel, kan man ikke legge inn slike filmer på HDDen.

Med dette forsvinenr jo mange ting jeg hadde tenkt at var gunstig, og da vurderer jeg om jeg bare skal kjøpe en kjempebillig en isteden for, evt bare beholde DVD og VHS-spillerene jeg har.

Intermediate KimSan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg fått mye bruk for familiens dvd/hdd-opptaker

1) feil, har egen antenne inngang og tuner - har du to tv'er må du ikke se på samme kanal
    2) riktig, i allefall med dagens tunere, mulig de etterhvert kommer med "dobbel" utgang?! -men du trenger i allefall ikke ha på tv'en samtidig, om du ikke vil. Uansett, dette er digitaltunerens feil, ikke opptakerens
    3) ingen anelse, aldri prøvd

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en pioneer dvr 530h etter den ble testvinner en gang i tiden.

Vurdert Blu Ray opptager da ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blu-ray vurderer jeg ikke en gang før det har gått noen år. Foreløpig har jeg bare en gammeldags 29" CRT-TV.

En litt latterlig ting var at fyren i butikken viste meg manualen til Pioneer-spilleren og sa at den hadde elektronisk programguide og det var så og så bra, helt til jeg pekte på en MERKnad: EPG virker ikke i Norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en LG HDD-opptaker, uten USB riktignok, men jeg kan likefullt kopiere over divX fra dvd/cd til HDD. Ville vært rart om det ikke skulle gå fra USB også.

Men med tanke på de andre svarene du fikk i butikken, vil det vel være 50/50 sjangs for at karen i butikken har rett. Jeg ville vel sikkert valgt med USB uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Billig og bra

Kjøpte meg en billig DVD/HDD opptager fra mpx.no for et års tid siden. Det er en Packard Bell 250 gb. Kjøpte den på tilbud til ca 1500,- og til den prisen er jeg rett og slett grise-fornøyd. Jeg har både kabel-tv og parabol så jeg kan se på en kanal og ta opp en annen. Fint å kunne sette live-tv på pause. Den har komponent ut så bildet blir mer enn bra nok. Om du ikke skal ha en HD-opptaker ville jeg kikket litt på de billige alternativene.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ørnulf
    Kjøpte meg en billig DVD/HDD opptager fra mpx.no for et års tid siden. Det er en Packard Bell 250 gb. Kjøpte den på tilbud til ca 1500,- og til den prisen er jeg rett og slett grise-fornøyd. Jeg har både kabel-tv og parabol så jeg kan se på en kanal og ta opp en annen. Fint å kunne sette live-tv på pause. Den har komponent ut så bildet blir mer enn bra nok. Om du ikke skal ha en HD-opptaker ville jeg kikket litt på de billige alternativene.
    Mulig jeg tråler markedet for en billig en jeg også. Mistet litt lysten på å betale 3000 kr eller mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg slår til på en Philips DVDR3595H til 2700 hvis jeg finner en plass de har den på lager.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •