Toshiba hd dvd ep35 til bruk som god DVD-spiller???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Toshiba hd dvd ep35 til bruk som god DVD-spiller???

Jeg har en eldre Denon DVD-spiller og vil gjerne oppgradere til en bedre DVD-spiller eller Blue-ray spiller. Men jeg vil gjerne ha en HD spiller som er god på DVD og ikke bare på Blue-ray.

Har lest anmeldelser av Toshiba ep35 og den ser veldig bra ut på DVD. Den er også rimelig for tiden. Den fikk derimot ikke så god karakter for lyd i LydogBilde.

Jeg har ikke hdmi på reciever. Vil jeg da få dårligere lyd fra ep35?

Jeg har benq pe8720 projektor og tror derfor at oppløsningen her passer ep35.

Hva synes dere? Skal jeg heller kjøpe en dyr og god blue-ray, eller vente til de som samtidig spiller bra på Dvd blir litt rimeligere .

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba EP35 spiller ikke Blu-Ray filmer - litt usikker på om du tror det, men kan nesten se slik ut i innlegget ditt.

Både Samsung BD-P1400 og Sony BDP S300 skal etter sigende være gode på DVD. Har selv Samsung spilleren, og den leverer helt klart et godt DVD bilde også. Enkelte selges Sony spilleren sammen med Spiderman 1,2 og 3 + Pirates 1,2 og 3 - da for du også en bra start med flott filmer (min mening, sikkert ikke alle som liker de filmene).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for raskt svar

Ja det kunne kanskje se sånn ut...

Det jeg mente var at siden HD dvd er offisielt død så blir det mest til å bruke på DVD hvis jeg kjøper ep35. Den koster jo bare litt over 2000 kr og var en toppmodell. Derfor så jeg på muligheten for å kjøpe denne og bruke den som en "knakende" god DVD-spiller før jeg konverterer til Blue-ray når denne typen spillere har fått satt seg litt mer i markedet (gode spillere til rimeligere priser enn nå...)

Det blir vel blue-ray fremover, men jeg har mange dvd`er jeg gjerne vil se på en god spiller.

Vil ha en spiller med god skarphet, og med god dybde fra sort sort til hvitt hvitt, hvis du forstår`hva jeg mener.

Takk for tips om blue-ray. Jeg så i Lyd og Bilde at sony`en kanskje ikke var like skarp på Dvd. Og at den manglet detaljer i forhold til ep35. Vil gjerne ha en spiller som utnytter pe8720 som jeg er meget godt fornøyd med. Men som oppskalerer DVD`ene mine slik at jeg slipper å bytte ut alle for å være fornøyd...

Takk igjen for svaret ditt. Skal sjekke ut spillerne du nevnte.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du vil bli fornæyd med EP35 på dvd'er, tror det er vanskelig å få bedre dvd-spiller til den prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Garanti på toshiba

Hei ser at du har to toshiba`er. Vet du noe om garanti og reklamasjonsrett nå som toshiba har gitt opp HD dvd?

Er det slik at en ikke kan pause filmen for å gå inn i meny. Må du helt til begynnelsen og finne avsnitt på ny igjen?

Er litt redd for at den tar for lang tid/ikke er spesielt funksjonell...

Takk for svaret ditt!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor ikke kjøpe en brukt Sony s300 da? oppskalerer dvd til 1080p og er en knakende god dvd-spiller. de går jo for ca 2000,- på AVtorget nå.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    russia: har ikke brukt mine så mye så husker ikke helt det der med pause og meny osv.

Ang garanti og reklamasjon så må de følge norsk lov uansett, jeg mener også at toshiba har sagt at de skal fortsette med å drive support på hd-dvd i fem år til.

Jeg tror du skal betale en del mere for å få en like god dvd-spiller som ep35(bildekvalitet), men selvsagt kan det jo hende du blir mere enn nok fornøyd med samsung bd-p1400 eller sony s300 og da får du jo også blu-ray med det samme.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •