Har min Sony S300 HDMI interface tatt kvelden allerede ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har min Sony S300 HDMI interface tatt kvelden allerede ?

Har en Sony S300 tilkoblet Projector via en 10m lang DVI til HDMI kabel. Dette har fungert fint, men antydning til litt støy. For å kunne ha spilleren i Racket mitt, så holder ikke 10meter, jeg må ha 2 meter til..

Så hva gjør man ?

Stakk innom ELFA og kjøpte en "HDMI skjøt", samt en kabel på 2mter av høy kvalitet. Når jeg koblet dette sammen, var støyen mangedoblet :evil:

OK tenkte jeg, en slik passiv billig skjøt er ikke lurt og jeg hadde sett at Clausern hadde en HDMI Extender sist jeg var innom. En relativ stor å dyr sak (400,-) der det vakkert står "Extender cable reacher to 100ft, Compliant 1080P..". Så jeg bytta denne med den passive og støyen ble faktisk identisk med kun 10meter, så den virket :-D

Men mitt under noe bytte for å verifisere, så forsvant bildet, "no signal" på projektoren... Koblet inn TV`n med kun 1M HDMI kabel, nada signal..

Kan dette med litt bytte av kabler "i fart" ta knekken på HDMI porten så enkelt ?. Må min 14 dagers spiller allerede på service ?

HJELP for en gørr påske dette blir

/L

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Sony i dag og jada, HDMI porten er DØD kunne de konkludere med ;(
    Litt merkelig dette, muligens at Power On / Off er greia ved ut/innkobling av ny kabel etter at den er repartert.

Billig skrammel ?

/L

Active Raven sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Tvedestrand
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    jeg har også hatt problemer med HDMI mellom min sony s300 og pana 50pz70, en dag ville ikke spilleren starte opp ordentlig og skjermen registrerte ikke at spilleren var tilkoblet.
    Pcen er også koblet til via HDMI, og den blir heller ikke detektert av skjermen lenger.
    TVen er inne til rep. nå men nå lurer jeg nesten på om det er spilleren som kan ha tatt knekken på tven.
    Tror nesten jeg må ta med spilleren til service ogå, slik at jeg får eliminert feil på den.

Fikk du problemer med projektoren også eller funker den bra enda?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Raven
    Hei,
    jeg har også hatt problemer med HDMI mellom min sony s300 og pana 50pz70, en dag ville ikke spilleren starte opp ordentlig og skjermen registrerte ikke at spilleren var tilkoblet.
    Pcen er også koblet til via HDMI, og den blir heller ikke detektert av skjermen lenger.
    TVen er inne til rep. nå men nå lurer jeg nesten på om det er spilleren som kan ha tatt knekken på tven.
    Tror nesten jeg må ta med spilleren til service ogå, slik at jeg får eliminert feil på den.

Fikk du problemer med projektoren også eller funker den bra enda?
    Projektorer har det bra den (tror jeg, har ingen andre HDMI kilder for tiden, så jeg er ikke 100% sikker). Bruker midlertidig kabling nå i påsken (Komponent svikter ALDRI og dui kan ha laaange kabler uten problemer eller støy). Jeg er litt skuffet over at det blir støy i et digitalt interface som HDMI er. Vurderer å flytte BD spiller nærmere PJ, men dersom jeg skal ha HDMI "lyd", så må jeg samtidig flytte eventuell ny Receiver også, så jeg for se hva det blir til..

/L

Newcomer Bjellesauen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

re

ville ha brukt 2m kabelen (fra bilde.kilde) til en repeater boks også 10meteren videre til projektoren

HDMI repeater" er innebygd i boksen og er ideelt for deg som bruker lange output kabler. Hvis kabelen er over 5m får du vanligvis svekket signal med en vanlig HDMI boks, men med denne boksen blir signalet forsterket til å fungere med kabler over 11 meter.

ModNet - HDMI Switcher m/fjernkontroll
    eller
    HDMI Repeater

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var PJ fixa igjen. Kjempeservice fra Sony Serviceavdelingen på Alnabru.
    Stakk innom der i dag og de bytta innmaten på mindre enn en time. Slikt er SERVICE

Jeg for være litt mere forsiktig når jeg bytter kabler denne gang. Repeateren trekker strøm direkte fra HDMI porten og det kan ha oppstått spiker her ved bytting vil jeg tro. Jeg for nok bestille en slik HDMI Switch.

/L

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •