Dvd-spiller skal kjøpes, hjelp med å velge hvilken

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer Mesa/Boogie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dvd-spiller skal kjøpes, hjelp med å velge hvilken

Hei alle sammen,
    jeg har sett på Samsung dvd-1080p7 som oppskalerer til 1080p som kommer godt med da jeg har M86 full HD. Jeg har også sett på Samsung DVDHD870XEE
    som også oppskalerer, men da ikke til 1080p.. Jeg vil tro at førstnevnte er det beste valget, men jeg kan ikke finne noen som selger den i hele Norge..

Jeg vil helst slippe å vente på sending osv.. Er det noen andre spillere som kan være aktuelle? Spesielt er det designet som passer bra da jeg kjører pianolakk både på høyttalere,tv og Electrocompaniet-komponenter (her matcher det blå lyset bra også) Er det evt. noen som har dvd-1080p7 som vil selge den ?

Håper på gode svar :-D

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor heller ikke kjøpe en Blu-ray spiller så har du dvd og HD i samme spiller.

http://avforum.no/forum/hd-hardware-...syns-dere.html

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke jeg gidder å legge så mye penger i en spiller bare..
    Jeg kjøpte forøvrig akkurat Samsung DVDHD870XEE for å teste. (kommer til å bruke returretten) Jeg ble langt ifra imponert over bildet, syns det er kornete og blast. Bildet fra pcen min på film er mye bedre...Noen som har erfaringer fra denne spilleren? Kanskje jeg bare ikke har stilt inn spilleren godt nok?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du klarer å leve med et dårligere format som DVD er i dag så du om det. Men om du hadde fått testet en BD spiller på din skjerm tviler jeg på at den hadde gått i retur.:-D

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Hvis du klarer å leve med et dårligere format som DVD er i dag så du om det. Men om du hadde fått testet en BD spiller på din skjerm tviler jeg på at den hadde gått i retur.:-D
    Har kikket på sony sin bluray spiller, så mulig jeg river med en slik istedet..
    Ser man får dem brukt til en pen pris..regner med at lyden er ok på dem også?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SECRETS OF HOME THEATER AND HIGH FIDELITY: OPPO Digital DV-983H DVD Player
    A Secrets DVD Player Benchmark Review
    By Kris Deering, February, 2008

"If you're looking for reference video playback performance, this is it. OPPO has produced one heck of a machine. Its performance matches any design I've tested to date, and its performance via HDMI with both video and audio is outstanding. My highest recommendation."

SECRETS OF HOME THEATER AND HIGH FIDELITY: OPPO Digital DV-983H DVD Player

Denne har jeg tenkt til å skaffe meg. Kommer til å vente ett år eller to før jeg investerer i en god blue-rayspiller. I mellomtiden skal jeg se SD-materiale med best mulig PQ.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ikke kjöpt en ren DVD-spiller i dag.
    Spar litt til og kjöp en Blu-ray-spiller.

Ellers:
    Selger ikke komplett.no Toshiba HD-DVD-spiller til rundt 1000-lappen da? Det regnes jo for å väre en meget god DVD-spiller. Hadde ikke kjöpt en ren DVD-spiller i dag.

Edit:
    1295,- inkludert 5 HD-DVD-filmer.
    Komplett.no - Toshiba HD-EP10 HD DVD 720p/1080p m/5 HD-DVD filmer
    Heller dette enn en vanlig DVD-spiller.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Prisene er på Blu-ray er stive og utvalget er elendig. Forskjelden på kvalitet er godt synlig men likevel oppskrytt. Unødvendig hvis man ikke har projektor. Hver gang en blu-ray film faller i pris vil dvd utgivlsen av samme film gjøre det samme og konsekvent koste mye mindre. Blu-ray spillere er treige som f og egner seg ikke som CD spillere.

Derfor skjønner jeg godt folk som fortsatt kjøper DVD spillere.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Prisene er på Blu-ray er stive og utvalget er elendig. Forskjelden på kvalitet er godt synlig men likevel oppskrytt. Unødvendig hvis man ikke har projektor. Hver gang en blu-ray film faller i pris vil dvd utgivlsen av samme film gjøre det samme og konsekvent koste mye mindre. Blu-ray spillere er treige som f og egner seg ikke som CD spillere.

Nå er det ikke akkurat slik at det bare blir färre og färre Blu-ray-filmer på markedet. Dette er jo et nytt format og alle filmene kommer ikke ut på en gang. At BD er unödvendig hvis man ikke har projektor er i mine öyne rett og slett tull, men det kan diskuteres i en annen tråd. Jeg bruker min PS3 som CD-transport og synes det låter meget bra.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor

Både Sony BDP 300 og 500 har i tester vist seg å kunne fungere som gode cd-spillere i et godt anlegg.

Testet 300 på bluray (PS3) mot 300 sd-dvd på Pioneer 42" plasma, betydelig forskjell!

Men det er jo ikke bare bildet som er bedre på bluray. Lyden er også bedre.

De nyeste spillerne er også blitt mye raskere i oppstartstid enn de første som kom på markedet.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser litt etter BluRay spiller rundt 2000-3000 kr klassen, hoppet opp fra en vanlig god dvd-spiller er derfor ikke så stort og man har en mer fredtidsrettet spiller.. Så en SOny som gikk for 2000,- brukt i går.. Noen tips på hvor jeg kan få tak i en slik spiller billig? Kikker selvfølgelig på Ebay der man kan få dem for rett i overkant av $200, men det er vel med amerikansk strømstandard og sone 1..? Denne spilleren skal også fungere som drivverk til stereo-oppsettet..

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg hadde ikke kjöpt en ren DVD-spiller i dag.
    Spar litt til og kjöp en Blu-ray-spiller.

Ellers:
    Selger ikke komplett.no Toshiba HD-DVD-spiller til rundt 1000-lappen da? Det regnes jo for å väre en meget god DVD-spiller. Hadde ikke kjöpt en ren DVD-spiller i dag.

Edit:
    1295,- inkludert 5 HD-DVD-filmer.
    Komplett.no - Toshiba HD-EP10 HD DVD 720p/1080p m/5 HD-DVD filmer
    Heller dette enn en vanlig DVD-spiller.
    Tilbudet varte bare frem til 29.02. Noen som vet om lignende tilbud som gjelder nå?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B1aR
    Tilbudet varte bare frem til 29.02. Noen som vet om lignende tilbud som gjelder nå?
    Toshiba HD-EP30 HD DVD 720p/1080p, HDMI 1.3, HQV, inkl. 2 HD DVD-titler og HDMI-kabel prisoversikt og produktinfo

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mesa/Boogie
    Jeg ser litt etter BluRay spiller rundt 2000-3000 kr klassen, hoppet opp fra en vanlig god dvd-spiller er derfor ikke så stort og man har en mer fredtidsrettet spiller.. Så en SOny som gikk for 2000,- brukt i går.. Noen tips på hvor jeg kan få tak i en slik spiller billig? Kikker selvfølgelig på Ebay der man kan få dem for rett i overkant av $200, men det er vel med amerikansk strømstandard og sone 1..? Denne spilleren skal også fungere som drivverk til stereo-oppsettet..
    Jeg har selv en BD-P1400. Den er billigere og noe nyere enn sony modellene og har flere av de aktuelle dekoderene innebygget. Er veldig fornøyd, men den er for meg ubrukelig som CD-spiller da den er alt, alt for treig. Bare å mate ut en disc tar 10-15 sekunder og man klør seg i hodet og lurer på om den har glemt deg.

Selv legger jeg stor vekt på at ting skal føles behagelig og sømløst i daglig bruk uten irritasjon. Det gjør ingen av dagens blu-ray spillere, kanskje med unntak av pioneer til 13000. Som eneste spiller ville jeg heller gått for en DVD spiller, hvis du ikke synes det er helt greit å betale minst 100-150kr mere for å få en blu-ray film contra DVD film. Nå som jeg har testet ut blu-ray og den største iveren har lagt seg, har jeg faktisk gått tilbake til å kjøpe dvd filmer og synes kvaliteten på dem er undervurdert.

Jeg bare deler noen tanker..

.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er dvd-filmer man kommer til å se, er det ikke noe poeng i å kjøpe BD-spiller nå, bare for å ha det nyeste. Da er det bedre å vente til teknologien blir bedre, og filmene og spillerene blir billigere. Nå kan du få en dvd-spiller som slår det meste av spillere i markedet for $399, kanskje mindre om ikke så lenge. Inn til Norge blir dette i underkant av 3000 kr.

At den også er svært god på cd er jo også et stort +.

Newcomer HjemmekinoPåHybelen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    Hvordan er dvd kvaliteten på denne sammenlignet med f.eks Denon DVD 1730 hos hifiklubben?

Kommer ikke akkurat til å spille så mye HD DVD filmer....

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg landet på en dvd-rom til min htpc som leser og brenner både bluray og hd-dvd..ett kupp for 2200,- bare synd den svei av hele pcen..hehe..men jeg skal nok få den til å spille av black hawk down på bluray i kveld!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •