Blu-ray utfordres av billig-spiller - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Minst et år vil det ta før BD-prisen på avspillere er nede på nogenlunde allemannsnivå, det er alt for tregt
    Vel. Nå får du gode BD spiller rundt 3k, så det kan da ikke sies å være så ille.
    Om du med allemanns nivå mener 699,- på rimi så må vi nok vente en stund til, men jeg håper ikke at maioriteten av forbrukere handler kildene sine der.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Check it out

Movies on HD VMD

Filmer fra Bollywood, Tamil og Malayalam, ja sanne mine ord, dette blir svære greier

Dette må vær noe for "Andy_Dandy"

Nå siden butikkene snart går tomme for HD DVD, så bør han snarest investere i HD VMD, for Blu-ray er vel ikke godt nok?

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Movies on HD VMD

Filmer fra Bollywood, Tamil og Malayalam, ja sanne mine ord, dette blir svære greier

Dette må vær noe for "Andy_Dandy"

Nå siden butikkene snart går tomme for HD DVD, så bør han snarest investere i HD VMD, for Blu-ray er vel ikke godt nok?
    Hehe, mange morsomme svar her siden sist. Jeg kan forsikre om at jeg ikke skal investere i HD VMD med det første. Blir en Panasonic BDP 50-serie når de kommer i mai. Men må si at HD VMD hadde vært mye mer på viddene om HD DVD hadde vunnet, da hadde de ikke engang hatt pris å spille på.

Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Hva mener du med at studioene har gjort en kjempeblemme ved å støtte opp om Blu-Ray?

Hvor mange filmselskaper støtter forresten opp om HD VMD?

Selvfølgelig selges det masse HD DVD plater for tiden, opphørssalg heter det.
    Tenk deg selv hvis polet hadde solgt ut sine restparti for halv eller enda lavere pris :-D

Bare et lite spørsmål til, tviholder du fremdeles på Beta og, eller laserdisc?
    Tviholder for øyeblikket på HD DVD til det kommer en levelig/brukendes Blu-Ray avspiller på markedet. Heldigvis ikke mer enn et par måneder mer til nå......

Ingen av de store amerikanske selskapene støtter opp om VMD, de har småselskaper i Europa, og kanskje noen europeiske distrubutører med rettigheter på noen Hollywoodfilmer her og der, samt Bolklywoodsaker etc...

Mitt poeng var at kanskje de store filmselskapene i USA vil savne HD DVD med tiden, dersom Blu.Ray viser seg å få en meget treg implementeringstid.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Hehe, mange morsomme svar her siden sist. Jeg kan forsikre om at jeg ikke skal investere i HD VMD med det første. Blir en Panasonic BDP 50-serie når de kommer i mai. Men må si at HD VMD hadde vært mye mer på viddene om HD DVD hadde vunnet, da hadde de ikke engang hatt pris å spille på.

Tviholder for øyeblikket på HD DVD til det kommer en levelig/brukendes Blu-Ray avspiller på markedet. Heldigvis ikke mer enn et par måneder mer til nå......

Ingen av de store amerikanske selskapene støtter opp om VMD, de har småselskaper i Europa, og kanskje noen europeiske distrubutører med rettigheter på noen Hollywoodfilmer her og der, samt Bolklywoodsaker etc...

Mitt poeng var at kanskje de store filmselskapene i USA vil savne HD DVD med tiden, dersom Blu.Ray viser seg å få en meget treg implementeringstid.
    Nei det blir nok ikke HD VMD her heller.
    Ellers gjør jeg som deg, venter til det kommer en skikkelig BD spiller som decoder alle HD lydformater + at jeg vil ha analoge utganger i tillegg til bitstream over HDMI. Så da må vi vente på BD50 eller S550, imens bruker jeg PS3 som kilde.

Men jeg trur ikke implementeringstiden blir så veldig treg, ting tyder allerede på at det går rette veien her i Norge. Blu-ray filmer på Coop Obs er en ting, en annen er at "ikke AVforum folk" det vil si helt normale folk begynner å snakke om Blu-ray.

Ha en god HD dag :-D

Newcomer Geir Nordby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Scanbox kommer neppe til å fortsette med HD VMD

Eneste filmleverandøren hittil i Skandinavia er Scanbox. Jeg tok en telefon til Scanbox Norge, og så langt de vet, er ikke HD VMD et format Scanbox kommer til å fortsette å gi ut på. Etter all sannsynlighet er det kun de fem titlene som er bundlet med spilleren som Scanbox kommer til å selge, og da spørs det for dette formatet.

Vi har fått spilleren til test, men er litt usikre på om den er verdt en omtale. Jeg kan si såpass, at førsteinntrykket er greit med god bildekvalitet (filmen
    Lucky Number S7evin), men drivverket støyer en del.

Hva mener dere? Er dette et produkt som det er interesse å lese test på? Er det verdt spalteplassen?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geir Nordby
    Hva mener dere? Er dette et produkt som det er interesse å lese test på? Er det verdt spalteplassen?
    Ser ingen grunn til å forvirre forbrukere/Ola Nordmann med enda et format som ikke har noen fremtid. Hvor mange potensielle kunder av en slik spiller finnes i Norge? Selv de mest hardbarkede entusiastene kommer ikke til å kjøpe dette...

Så forøvrig en eneste stand som hadde HD VMD på IFA messen i Berlin. Der stod det 2 produkter og spillte, og det var så vidt jeg kunne se ingen som fattet interesse for de.

Nei IMHO, bruk spalteplassen til noe bedre. Kjør heller på med BD-produkter, så kanskje vi i det minste får et HD-format med en fremtid.

Newcomer Geir Nordby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Nei IMHO, bruk spalteplassen til noe bedre. Kjør heller på med BD-produkter, så kanskje vi i det minste får et HD-format med en fremtid.
    Takk for synspunkt! Jeg føler egentlig det samme. Det eneste må være om det vil være noen fare for at denne spillere i fremtiden kan stå under et skilt merket "Løp og kjøp!" Kunne kanskje vært en fordel å gjøre folk klar over at det ikke vil være mange titler å velge i, skulle de vurdere å kjøpe en sånn. Selv om dette faktisk er et populært format for mang en Bollywood-produsent ;-) Men på den annen side, det var jo også Video-CD... hehe

Nei, jeg har hatt en samtale med redaktøren, og med mindre det skjer noe drastisk med dette formatet, kommer dere nok ikke til å se noen test av noen HD VMD-spiller i L&B.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Så forøvrig en eneste stand som hadde HD VMD på IFA messen i Berlin. Der stod det 2 produkter og spillte, og det var så vidt jeg kunne se ingen som fattet interesse for de.
    Var også innom og tittet på standen. De var sikre på å være ute i Ekjøp i til julen 2007. Dette materialiserte seg ikke og når Scanboks også prøver å kutte ut formatet i Sverige så er det liten grunn for pressen å offre mere spalteplass. Det blir bare støy og forvirring om noe som aldri hendte.

En test bør eventuelt inngå i Lyd&Bildes seksjon om spillere for Video-CD. ;-)

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geir Nordby
    Jeg synes heller ikke denne spilleren er verdt en seriøs test. Men en liten artikkel om den, kunne vært interessant. Hva er dette? Hvem står bak? Hvilke planer finnes? Hvordan vurderer redaksjonen potensialet? Interessant som en kurriositet.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke flere Blu Ray avspillere i verden enn DVD drev bare her i Norge.
    Blir ikke Blu Ray et format for "folket" ang pris vil de stagnere å havne sammen med SACD , DVDA , Laserdisc.
    Med priser frem til nå og antatt pris på kommende produkter vil Blu Ray gå en sakte død imøte.

Jeg er selv en som setter pris på HD og lyd av kvalitet men spør jeg folk utenfor AVforum eller andre nettsider som omhandler HD så trekker dem på skuldrene å rister på hodet å sier

Jeg får digital tv sendinger , DVD spiller og har hd tv så det holder for meg.
    Folk er faktisk fornøyd som det er så de putter ikke tusenvis av kroner i Blu Ray og filmer.

Om HD VMD er muligheten for HD til alle så er det vel bra.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Blir ikke Blu Ray et format for "folket" ang pris vil de stagnere å havne sammen med SACD , DVDA , Laserdisc.
    Blir BD en slags LaserDisc for videofile og andre kvalitetsbevisste konsumenter så har de faktisk gjort det bra. DVD kommer ikke til å forsvinne, men kaprer BD 35-40 % av markedet om et par år så har de gjort det bra IMO.

Sammenlikningen mellom SACD/DVD-A og LaserDisc ser jeg ikke helt poenget med. Greit nok at LD aldri ble noe stort i Europa, men når LaserDisc var på topp i USA så fikk man alle A-film utgivelser på LaserDisc, det har aldri skjedd med SACD/DVD-A. Man skal leite lenge for å finne noe fra VG lista eller Billboard topp 100 på SACD eller DVD-A!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen

Jeg er selv en som setter pris på HD og lyd av kvalitet men spør jeg folk utenfor AVforum eller andre nettsider som omhandler HD så trekker dem på skuldrene å rister på hodet å sier

Jeg får digital tv sendinger , DVD spiller og har hd tv så det holder for meg.
    Folk er faktisk fornøyd som det er så de putter ikke tusenvis av kroner i Blu Ray og filmer.
    Det er akkurat det som er litt merkelig. Alle skal ha flat tv, og da gjerne full hd. Men materialet de forer den med er ikke så nøye. Det virker som at folk tror de får hd bilde helt automatisk, bare det står hd ready eller helst 1080P full hd på ramma. Men å andre siden så vil jo Ola Nordmann som regel kjøpa ”the latest and the greatest” uansett om han trenger det eller ei. Så hvis det bare skapes litt blest om dette med Blu-ray, så tar nok salget av.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Greit nok at LD aldri ble noe stort i Europa, men når LaserDisc var på topp i USA så fikk man alle A-film utgivelser på LaserDisc, det har aldri skjedd med SACD/DVD-A.
    Og her begynner man å nærme seg poenget: siden Laserdisc var et nisjeformat var tilbudet av titler et helt annet i USA enn i Europa. Hvor usannsynlig er det at det samme vil skje med Blu-ray? Jeg er i alle fall ikke i tvil om at hjemlige utgivelser på Blu-ray blir færre, dårligere, kommer senere og blir dyrere enn hva de får i USA så lenge Blu-ray forblir et nisjeformat.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Og her begynner man å nærme seg poenget: siden Laserdisc var et nisjeformat var tilbudet av titler et helt annet i USA enn i Europa. Hvor usannsynlig er det at det samme vil skje med Blu-ray? Jeg er i alle fall ikke i tvil om at hjemlige utgivelser på Blu-ray blir færre, dårligere, kommer senere og blir dyrere enn hva de får i USA så lenge Blu-ray forblir et nisjeformat.
    Dette tror jeg du har mye rett i. Dessuten så er det vanskelig å forutse hvordan utviklingen i forhold til formidling av film i HD kvalitet over internett vil gå. Vi kan vel kanskje anta at om tilbudet av HD kvalitet over internett blir bra, billig og tilgjengelig for flere - så vil behovet for BluRay bli mindre. Nisjen vil skrumpe, prisene stige og utvalget bli dårligere. Men - PS3 er såpass genial moro at BluRay spiller vil flere og flere skaffe seg derigjennom. Standalone spillere er per i dag noe som kun er for nerdene - og vil etter all sansynlighet være det en god stund enda. Det eneste som kan endre på dette er om BluRay-spillere av markedet etterhvert vil oppfattes som "to-til-prisen-av-en" - nemlig som den beste DVD spiller i prissegmentet den opererer i, samtidig som den også er en BluRay spiller. Pris er nøkkelen til utbredelse for Bluray - ikke opplevd bildekvalitetsforbedring. At bildet er bedre er hevet over tvil, men så lenge bildet på DVD oppleves som bra nok, vil folk flest velge den rimeligste, mest tilgjengelige løsningen, som også garanterer stadige leveranser av billige og gode filmer.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •