Valg av DVD, HD-DVD eller Blu-Ray - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Og hva med de nye lydformatene (HD-lyd). Hvis man ikke har HDMI 1.3a på forsterkeren så må det kodes i dvd spilleren og da trenger man ikke HDMI 1.3a ? Lyden min skal fra spiller til forsterker og ikke videre til TV.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei nei! Nå tror jeg dere misforstår. Jeg har altså analog kabel-tv, men ingenting å ta det inn med. Kan jo ikke plugge kabeln i receiver, selv ikke på det nyeste av det nye. Såvidt jeg vet finnes det enda ikke receivere med innebygd tuner (for videosignal).

Et alternativ er som du sier å kjøpe en digital dekoder, men dette forutsetter at kabelabb. oppgraderes, noe jeg ikke har anledning til siden jeg bor på hybel.

Andre alternativer er å kjøpe VHS/dvd-opptaker fordi disse har innebygd tuner. Derfor lurte jeg på om PS3 kanskje hadde dette siden jeg da ikke hadde nølt et sekund med å anskaffe meg en :wink:

Ang. min Denon 2805 synes jeg nå det er å ta litt hardt i når det påstås at jeg vil få merkbart bedre lyd ved å oppgradere til en splitter ny receiver. Den er da slettes ikke så verst :razz:

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du ikke tar med når det gjelder lyd osv, er at din Denon (og min receiver) ikke dekoder de nye høyoppløste lydformatene som ligger på Blu-ray og HD-DVD plater. Disse sendes kun via HDMI, og kan dekodes kun på nyere receivere...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Det du ikke tar med når det gjelder lyd osv, er at din Denon (og min receiver) ikke dekoder de nye høyoppløste lydformatene som ligger på Blu-ray og HD-DVD plater. Disse sendes kun via HDMI, og kan dekodes kun på nyere receivere...
    eller hvis man har HDMI 1.1 i receiveren kan HD lyd signalet sendes via Multikanal PCM. Da må dekoderen for DT/DTS HD sitte i DVD spilleren ( kilde: Atle i Hjemmkino - AKTO). Da snakker vi imidlertid om relativt dyre avspillere men samtidig støtter de HDMI 1.3. De rimelige uten dekoder støtter som regel ikke HDMI 1.3. Begynner å bli relativt komplisert dette....

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Begynner å bli relativt komplisert dette....
    Skal ha tunga rett i munnen ja ...
    Vet snart ikke hva jeg trenger/vil ha selv jeg ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men om HD-DVD/Blu-Ray spilleren har intern dekoding og 5.1 utganger, samt at receiveren har 5.1 innganger, kan en vel få HD-lyd selv om receiveren er av den gamle sorten?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, det er en mulighet det, men det går ikke med f.eks. PS3 .

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Joda, det er en mulighet det, men det går ikke med f.eks. PS3 .
    Hmm, det var da som svarte! Jeg har uansett nettopp investert i ny dvd-spiller, så tror heller jeg venter til BR-spillerne blir billigere

Når tror dere de kommer ned mot 2k? Utpå sommeren kanskje?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •