Uintelligente Blu-Ray spillere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Uintelligente Blu-Ray spillere

Nå vet jeg ikke om det er spilleren, eller filmen det er noe "galt" med men uansett jeg satt å så på Pirates of the Caribbean her om dagen, og jeg måtte trykke på pause da jeg måtte svare en telefon. Etter en stund så gikk pausebildet ut og istedet kom logoen til Samsung frem. etter endt samtale skulle jeg starte filmen igjen, men den begynte f%€#""en meg på starten, slik at jeg måtte gjennom alle menyer, forfilmer etc, og måtte etter hvert søke etter kapittelet jeg stoppet på. Jeg trodde teknologien gikk fremover jeg, å ikke bakover. På min DVD spiller om jeg trykker pause og om den tilfeldigvis slår seg av, så starter den der jeg trykket pause når jeg starter spilleren igjen. Hvorfor i all verden finnes ikke resume muligheten på BD spillere? Sinnsykt irriterende å måtte starte fra bunn av etter man har trykket pause. Er det filmene, eller er det spillerne som gjør til dette? Jg skal til sommeren kjøpe Panasonic sin DM-P50 eller hva den heter, og håper denne spilleren er intelligent nok til å resume ting som blir satt på pause, eller om det går så lang tid at spilleren slår seg av!

Utrolig irriterende iallefall....

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette gjelder i såfall ikke alle spillerne, siden min PS3 har ikke det problemet.
    Har desverre ikke fått meg til å kjøpe filmen enda, så kan ikke få testet om det er filmen.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det er filmen, siden på andre filmer så virker det som det skal. Går den til Samsung logoen, så resumer den fra der jeg trykket pause. Men slår den seg helt av, så må man starte på nytt. Hvordan er det med PS3 hvis maskina slår seg av?

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde samme problem med min første DVD spiller - som kostet 299 på Binders...

Skulle tro at ting hadde utviklet seg litt siden dengang...
    Spesielt når det gjelder HD-spillere - uansett format.

Har ikke hatt dette problemet med Toshiba eller PS3.

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Auto-av?

Se om du kan deaktivere "auto-off" på spilleren din. Det er sikkert derfor minnet blir slettet.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke trykk pause, prøv å trykke stop. Når du kommer tilbake trykker du Play og spilleren skal starte der hvor du kom til. De fleste fungerer på den måte tror jeg.
    Noen spillere, som min, husker også de sidste 25 plater du har spillet, når disken mates inn kommer "Resume Play?" opp, og man trykker bare OK, da starter den også hvor man var dengangen man så den sidst. Trykker man da Play starter den fra begyndelsen.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes ikke noe Auto Off på min spiller. Skal prøve å trykke STOP istedet å se hvordan det virker...

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ganske sært om "pause" ikke virker på den måten, mens "stop" gjør det. Om man trykker på pause, så er det jo åpenbart at man skal se videre senere.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet STOP funksjonen, men samme opplegg. Startet helt fra bunnen igjen. Synes også det er rart at Pause ikke funker, dvs den fungerer så lenge den ikke går for langt slik at den går i stop. Andre filmer går tilbake til der du trykkte pause selv om den går i stop modus. TOM min Pioneer DVD spiller er logisk nok til å resume der den ble stoppet, selv om strømen blir koblet ut. Trodde at BD spillere hadde teknologien og minne nok til å huske hva som ble satt på pause, men tydeligvis ikke. Utrolig irriterende å måtte gå igjennom hele rekke for å finne frem til hvor man stoppet om man må trykke pause iallefall. Håper Panasonic sin nye spiller takler dette.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke nevnte film på BD, men kan ikke huske å ha opplevd at å gjenoppta spillingen etter pause/stop ikke fungerer på Samsung BD-P1400. Har du oppgradert til siste firmware?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har lest litt på nettet nå, om alt fra at denne spiller er alt for dyr og allerede foreldet, til at update av firmware tok 30 min. for en eier, til at resume tok 5 minutter før den virket, til at auto resume virker selvom strømmen er tatt fra den til at den IKKE har auto resume!
    Sååå, jeg tror kanskje du er ute å kjøre med resume funksjon på denne spiller ja. Men igjen, roffe mener noe annet, så, ses vi i neste episode av "Soap" ?
    Der står ikke noe i manualen om det ?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Ja, har lest litt på nettet nå, om alt fra at denne spiller er alt for dyr og allerede foreldet, til at update av firmware tok 30 min. for en eier, til at resume tok 5 minutter før den virket, til at auto resume virker selvom strømmen er tatt fra den til at den IKKE har auto resume!
    Sååå, jeg tror kanskje du er ute å kjøre med resume funksjon på denne spiller ja. Men igjen, roffe mener noe annet, så, ses vi i neste episode av "Soap" ?
    Der står ikke noe i manualen om det ?
    Det er riktig at oppgradering av firmware tar temmelig lang tid. Jeg kan ikke si noe om firmwareoppgradering fra nettet, men fra ferdigbrent CD må man regne med minst 15 minutter. Felles for de siste firmware-oppgraderingene er nettopp at de fikser avspillingsproblematikk som har oppstått med enkelte filmer. Det er litt merkelig å klage på spilleren når man ikke gidder å gjøre vedlikehold av den. Det blir litt som å ikke gidde å følge serviceintervallene på bilen.

Det er mange meninger om denne spilleren, sikkert fordi den gir mye funksjonalitet ut fra spesifikasjonene til prisen, og derfor er blitt populær. Jeg kan ikke utelukke at resume ikke fungerer for enkelte filmer, men alt i alt er jeg ganske godt fornøyd med funksjonaliteten til denne.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Har ikke nevnte film på BD, men kan ikke huske å ha opplevd at å gjenoppta spillingen etter pause/stop ikke fungerer på Samsung BD-P1400. Har du oppgradert til siste firmware?
    Ja jeg har siste firmware versjon 1.5 som ligger på Samsung sine sider, er en stund siden den kom og jeg la den inn, men altså på Pirates funker det ikke. For ordens skyld, på andre filmer fungerer altså Resume etter at spilleren har gått i STOP modus (Logoen til Samsung kommer frem)

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Very good, case closed.