Hvordan koble opp surround anlegget til blu-ray spilleren?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan koble opp surround anlegget til blu-ray spilleren?

Har endelig fått meg en blu-ray spiller.

Har er utgangene

Tilkoblinger:
    1 x HDMI-utgang (480i/480p/576i/576p/720p/1080i/1080p)
    1 x Komponentvideoutgang (480p/576p/720p/1080i)
    1 x S-Videoutgang
    1 x Komposittvideoutgang

1 x Analog lydutgang (2xRCA)
    1 x Analog 5.1-utgang
    1 x Optisk digital lydutgang
    1 x Coaxial digital lydutgang

Det jeg lurer på nå, er at jeg skal kjøpe meg "billig" surround pakke slik at jeg får bedre lyd under avspilling av blu-ray filmer.

Tror jeg går for denne pakken da den passer fint inn i stuen:

LINK: Philips SoundBar HTS8100 Surround Speaker System reviews - CNET Reviews

Det jeg lurer på, er at det står "ingen video inputs" Hvordan da kobler jeg opp annlegget til blu-ray spillerne. Lite poeng å ha stereo i blu-ray avspilling mens ambisurround under dvd avspilling.

Kanskje jeg er dum, men kunne vært godt å vite.

Ville det også være et problem ved kjøp av dette systemet?
    LINK: MCD988/12 - DVD-mikrokinosystem - Audiosystemer - Audioprodukter - Philips

Håper på svar.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skeptisk, masse skeptisk kan denne blu ray spilleren din dekode HD lyd internt?? hvis den kan det så må du kjøpe deg en grei surround reciver, som du kan koble til spilleren din med 3x2 stk analoge kabler. også må du finne greie høytalere til trur ikke det er så mange blu ray spillere som kan dekode lyden internt, og kan ikke denne det må du kjøpe reciver som kan gjøre det, og de billigste koster 6000kr, ellers får du lite nytte av HD lyden hvertfall.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD lyd er ikke viktig forsåvidt. Er ikke lyd fanatiker. Så Dolby Digital fungerer greit.

Bare lurer på hvordan jeg skal koble opp styret. Er jo coaxial utgang på blu ray spilleren og coaxial inngang på subben. Får jeg da brukt soundbaren (hts 8100) med subwoofer når jeg spiller av blu-ray filmer?

Takker for svar. Blir frustrert her

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sitat " Er jo coaxial utgang på blu ray spilleren og coaxial inngang på subben"

- Coax utg (eller optisk( er Digitale signaler og skal IKKE inn i en SUB eller andre ANALOGE kilder. Pluggene (RCA er identiske mht. COAX). Denne digitale utgangen skal inn i en COAX inngang på en Receiver, som foretar konverteringen og splitter ut hva som er Front, Center, Sub (LFE), Surround, Bak etc. Sørg derfor at den pakka du går for har en slik inngang.

Skjerm kobler du enklest med en separat HDMI kabel (da for du lyd samtidig i TV`n, men det er jo ikke poenget her).

/L

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk optisk/coax hvis du har en god receiver - Bruk analog 5.1 utgang (RCA) hvis du mener DAC'en i Blu-Ray spilleren er bedre enn den som står i din receiver - samt hvis din Blu-Ray spiller kan håndtere SACD/DVD-Audioi plater (hvis dette er aktuelt)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •