Valg av DVD/CD spiller; Pioneer DV LX50 eller DV 600AV, styrker/svakheter?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer fmorris sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av DVD/CD spiller; Pioneer DV LX50 eller DV 600AV, styrker/svakheter?

Jeg skal ha en god DVD/CD spiller til følgende oppsett:

Pioner VSX LX60 surround receiver
    B&W XT4 front høyttalere
    Senter og bakhøyttalere er foreløpig ikke innkjøpt

Jeg vil ha en spiller som gir god lyd på både CD og DVD, samt gir et godt bilde på DVD (naturligvis)

Lyd og bilde skal kobles digitalt til receiveren.

Er det noen som kjenner disse produktene? Prisforskjellen er meget stor, men jeg klarer ikke sette fingeren på hva forskjellen mellom de to er.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har selv DV-600. Den virker bra som dvd-spiller, men heller dårlig som cd-spiller. Det er vel i ikke mange dvd-spilere som spiller cd`er bra nok. Har hatt dvd-spiller til 10.000,-, men cd spiller til 2500,- lyder bedre.

Hvis du kjøper dv-600, kan du jo kanskje kjøpe billig marantz- cd-spiller i tillegg?

mvh

tomu

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt DV-696 før og oppgraderte til DV-LX50.

Fordelen er selvsagt at den matcher designet til VSX'n.

På bildesiden er det nok ikke allverdens forskjell.

Den har dobbelt chassis, og bedre mekanisk innmat, så du vil ikke høre platen snurre med LX50.

Den har burr brown pcm-1796 DA konverter, og er vel kanskje den beste som fins på markedet i dag til en vetug pris.

Den har mulighet for pure analog audio ut. Dvs, den slår av alle kretser som ikke trengs. Kvaliteten på lyden er som dag og natt på disse to spillerene. DV-696 gav veldig digital lyd, kvass, livløs og ingen dynamikk eller dybde. LX50 er nøytral, detaljert og bedre enn f.eks. noen av CD-spillere/multi spillere f.eks. Denon har spydd ut.

SACD og DVD-a bitstream støtter vel begge?

DV-LX50 blir ganske varm ved DVD avspilling, noe DV-696 ikke ble. Er vel noe prosessor kraft som trenger kraft.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torro
    Jeg har hatt DV-696 før og oppgraderte til DV-LX50.

Fordelen er selvsagt at den matcher designet til VSX'n.

På bildesiden er det nok ikke allverdens forskjell.

Den har dobbelt chassis, og bedre mekanisk innmat, så du vil ikke høre platen snurre med LX50.

Den har burr brown pcm-1796 DA konverter, og er vel kanskje den beste som fins på markedet i dag til en vetug pris.

Den har mulighet for pure analog audio ut. Dvs, den slår av alle kretser som ikke trengs. Kvaliteten på lyden er som dag og natt på disse to spillerene. DV-696 gav veldig digital lyd, kvass, livløs og ingen dynamikk eller dybde. LX50 er nøytral, detaljert og bedre enn f.eks. noen av CD-spillere/multi spillere f.eks. Denon har spydd ut.

SACD og DVD-a bitstream støtter vel begge?

DV-LX50 blir ganske varm ved DVD avspilling, noe DV-696 ikke ble. Er vel noe prosessor kraft som trenger kraft.

Takk for innspill! Er LX50 bra på vanlig musikk fra CD også?

Og så lurer jeg:
    Hvis man tar en hvilken som helst DVD spiller med digital lydutgang kontra en påkostet en. Begge leser lyden digitalt fra platen og sender den uforrandret videre til receiver, uten å gå igjennom en DA konverter. Hvordan kan da lyden være bedre på den ene enn den andre? Leser de 0 er og 1ere forskjellig?
    Dette er et mysterium for meg...

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fmorris
    Takk for innspill! Er LX50 bra på vanlig musikk fra CD også?

Og så lurer jeg:
    Hvis man tar en hvilken som helst DVD spiller med digital lydutgang kontra en påkostet en. Begge leser lyden digitalt fra platen og sender den uforrandret videre til receiver, uten å gå igjennom en DA konverter. Hvordan kan da lyden være bedre på den ene enn den andre? Leser de 0 er og 1ere forskjellig?
    Dette er et mysterium for meg...
    Spiller vanlig musikk CD utmerket. Bruker den analoge utgangen til dette, men du kan selvsagt sende 0 og 1 over HDMI også.

Om det er forskjell selv når du bruker digital utgang? Utvilsomt ja. Selv om det i teorien kun er 0 og 1 som overføres, kan en høre stor forskjell fra spiller til spiller.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torro
    Om det er forskjell selv når du bruker digital utgang? Utvilsomt ja. Selv om det i teorien kun er 0 og 1 som overføres, kan en høre stor forskjell fra spiller til spiller.
    Har du noe god forklaring på hvorfor det er slik?
    Jeg har forstått det slik at et digitalt signal enten kommer frem i sin helhet, eller ikke kommer frem i det hele tatt. Elektromagnetiske forstyrrelser skal ikke ha noen betydning enten det er optisk eller digital coax som er overføringsmåten.

Har vært borti en selger som skulle selge meg en trippel skjermet optisk kabel!!! Han mente det var viktig for å unngå støy. Jeg kunne ikke annet enn å le av dette mennesket..hørt på maken!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fmorris
    Jeg skal ha en god DVD/CD spiller til følgende oppsett:

Pioner VSX LX60 surround receiver
    B&W XT4 front høyttalere
    Senter og bakhøyttalere er foreløpig ikke innkjøpt

Jeg vil ha en spiller som gir god lyd på både CD og DVD, samt gir et godt bilde på DVD (naturligvis)

Lyd og bilde skal kobles digitalt til receiveren.

Er det noen som kjenner disse produktene? Prisforskjellen er meget stor, men jeg klarer ikke sette fingeren på hva forskjellen mellom de to er.
    Du kan jo sjekke ut Marantz DV-7001 DVD Spillern, den er visst utmerket på det meste og fått masse priser som best i test og greier av What hifi.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •