hva villde du valgt, dvd spiller til 8-10.000 eller cd+dvd spiller til samme pris?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hva villde du valgt, dvd spiller til 8-10.000 eller cd+dvd spiller til samme pris?

Sitter å funderer på signalkilde. Hva tror dere er det beste valget når jeg vil ha både cd og dvd: CD+dvd spiller til en samlet pris på 8-10.000, dvs 4-5000 pr stk eller en dvd spiller til 8.10.000,- ?

Spiller mye musikk, men skal ha dvd også. Planen er etterhvert hjemmekino med surround, prosjektor og lerret, men i første omgang stereo pluss prosjektor og lerret

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Pioneer dv-600 til under 2K (gav faktisk 1000,- på elkjøp), som brukes til 40" tv. I tillegg har jeg Usher cd-7 cd-spiller (9000,-) som tar seg av musikken. Jeg er meget godt fornøyd med prioriteringen.

Dersom bilde er viktig ville jeg nok gått for sony ps3 (selvom jeg alltid har vært xbox-fan).

mvh

tomu

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    helt klart separat cd spiller og dvd.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av valo79
    helt klart separat cd spiller og dvd.
    Jeg er rimelig sikker på at du ikke vil klare høre forskjell på lydsignalet i en blindtest. Jeg ikke skille blindt mellom de tre ulike DA konvertene jeg selv har hjemme. Har heller ikke funnet blindteststudier som viser at andre heller klarer differensiere mellom moderne CD/DVD spiller. Det er med andre ord lite å hente på signalkilden. De store lydforskjellene i kilden er en kommersiell myte.

Hva lyden angår så ville jeg kjøpt en DVD spiller. Hvis mine påstander virker urimelige så anbefaler jeg at du selv tester blidt (pass på at lydnivået er likt (+-0.5db).

Lykke til!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jeger68
    Sitter å funderer på signalkilde. Hva tror dere er det beste valget når jeg vil ha både cd og dvd: CD+dvd spiller til en samlet pris på 8-10.000, dvs 4-5000 pr stk eller en dvd spiller til 8.10.000,- ?

Spiller mye musikk, men skal ha dvd også. Planen er etterhvert hjemmekino med surround, prosjektor og lerret, men i første omgang stereo pluss prosjektor og lerret
    --

Du burde sjekke ut Marantz DV 7001 DVD Spiller, er visst helt rå sies det. Jeg snakka med dem på renosans her om dagen. Og det var den beste spillern i den klassen, den spiller cd plater knall bra så koster den bare 8000. Jeg har cd og dvd hver for seg, men jeg skal ha dem Marantzen.

Litt informasjon om spillern:

Hjemmekino.no - Produktdatabase - Marantz DV7001

Er visst helt enestående sies det, har høsta inn masse priser så her er det kvalitet.

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se op denne
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...=28524&cat=500

Pioneer AV668 er en tung, seriøs spiller som vant EISA i 2004-2005. Stort bedre spiller skal du lete lenge etter. Spiller med overbevisende tyngde både CD of DVD og har HDMI utgang.

Ta kontakt på PM eller gi et bud i auksjonen før søndag

/L

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så da kan jeg egentlig klare meg godt med en 1-2 år gammel DVD spiller til 4-5000 brukt tror dere?

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg hadde vurdert en HD spiller hadde jeg vært deg, både HD DVD og Blu ray spillerne gjør en meget god jobb på DVD. Av det jeg har sett så matcher mange av disse DVD spillere i 10000 kroner klassen på DVD materielle.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så da kan jeg egentlig klare meg godt med en 1-2 år gammel DVD spiller til 4-5000 brukt tror dere?
    Ligger en Denon 2930 spiller til salgs på avtorget nå - i flott tilstand (jeg vet det, fordi jeg er selger ). Bedre dvd spiller under kr 4000 finner du ikke, det tør jeg påstå. Her er annonsen - basert på bud og går ut 15.00 i dag.

En annen selger en Denon DCD-1500 cd spiller på avtroget. Dette er en cd spiller jeg er blitt veldig "glad" i - meget fornøyd (har lik selv hjemme i stua). Tror han skulle ha kr 4 000 for den - noe som er et helt ok kjøp.

For ca kr 8 000 for du en meget god kombinasjon som dekker de fleste behov.

Edit: dvd spilleren mangler ei uke på å være et år gammel.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Ligger en Denon 2930 spiller til salgs på avtorget nå - i flott tilstand (jeg vet det, fordi jeg er selger ). Bedre dvd spiller under kr 4000 finner du ikke, det tør jeg påstå. Her er annonsen - basert på bud og går ut 15.00 i dag.

.
    dette er et røverkjøp - så egentlig: hvorfor selger du den og da så billig.......

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

--

Jeg selger faktisk en knall cd og dvd spiller, om du er int kan du sjekke denne linken:

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/28493

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    dette er et røverkjøp - så egentlig: hvorfor selger du den og da så billig.......
    Overflødig for meg. Har Hqv Reon i Onkyo 875 + at jeg har kjøpt BD spiller. Kjempekjøp! Skal lete lenge etter like god spiller til den prisen.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du lytter mest til musikk så ville jeg ha gjort følgende:
    Brukt 2500 på DVD og resten på CD-spiller.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,

Denne tråden er forøvrig helt tullete. Alle anbefaler sine egne produkter som de ønsker å selge. Slikt hadde jeg sett vekk fra var jeg deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjør jeg forsåvidt også :-)

Det jeg egentlig er ute etter er å finne ut om jeg hvor god lyd jeg vil få med kun en DVD spiller. Musikk og et godt stereoannlegg er 1. prioritet. I går ankom mine "nye" (brukte) høytalere. Audiovector MI3 Avantgarde. Så skal jeg ha en Streroforsterker med prosessorinngang, som etterhvert kan suppleres med en surroundforsterker og bli hjemmekino.

Etter litt tankevirksomhet i dag tror jeg at jeg har landet på en cd spiller nå til 3-5 tusen, og når lerret og prosjektor er på plass utpå våren kjøper jeg en blu-ray spiller som også kan være dvd spiller.

dette er det jeg tror er lursest nå iallefall. I kveld kan jeg ha funnet ut noe annet...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •