Nå som formatkrigen er over, hjelp til å velge BlueRay (løst)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Nå som formatkrigen er over, hjelp til å velge BlueRay (løst)

Må innrømme at jeg ikke har lett veldig grundig før jeg fyrer av en ny tråd, men det er sikkert noen her som kan bistå med å finne noen spillere som jeg kan sjekke litt grundigere. Samsung BD-P1400 ser jeg får mye ros, men jeg trenger Komponent video utgang (relativt langt strekk til projetoren). Lydmessig bør den være over snittet og den skal fore min 42" plasma via HDMI.

Pris estimat max 10.000,-

Noen som kan anbefale noe som tygger det meste av formater og som ikke bruker en evighet på oppstart

/L

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av killroy
    Noen som kan anbefale noe som tygger det meste av formater og som ikke bruker en evighet på oppstart
    /L
    PS3. Ellers må du vente :-)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spillkonsoll er ikke det jeg er ute etter, mener du seriøst at alt annet er litt bortkasta, kan du presisere litt bedre pls..?

/L

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kommer jo Denon med to nye spillere, da. Har ikke hørt noe om dem egentlig, og aner ikke når de kommer til Norge, men de har vel ihvertfall vært ganske brukbare på lydfronten på DVD-spillerne sine...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg så at de kommer med to nye modeller (15K til ca.18K for den dyreste) og det er litt overkill syns nå jeg.

Stikker innom HiFi klubben i morgen for en titt,,,

/L

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg så at de kommer med to nye modeller (15K til ca.18K for den dyreste) og det er litt overkill syns nå jeg.

/L
    Da hadde jeg tatt med sovepose, for i denne artikkelen til Hi-Fi Klubben står det i siste avsnitt at de kommer først til sommeren.

De har jo andre fine spillere. Feks Samsung BD-P1400. Jeg har en slik, fungerer utmerket. Eneste minuset er at den kun er en profil 1.0 spiller. Dvs at den ikke støtter alt av ekstramatriale som kommer i fremtiden, bla bilde-i-bilde funksjon (profil 1.1) og interaktivitet over nett (profil 2.0). Jeg bryr meg kun om filmen, ikke bilde-i-bilde og å bestille ringetoner via BD spilleren

Anbefaller en titt på tråden Samleside: BD-spillere og profile. Mye nyttig info der, både om spillere og profiler.

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spillkonsoll er ikke det jeg er ute etter, mener du seriøst at alt annet er litt bortkasta, kan du presisere litt bedre pls..?

/L
    Hvis du ikke vil at ting skal ta en evighet ja.

Ville ventet på de nye Sony eller Panasonic 2.0 spillerene. De er tross alt bare 4-5 mnd unna.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

/L
    Er du sikker på at de blir så dyre? På Denons nettsider står det at de koster $999 og $1999. Men det er vel før staten skal ha sin andel her på denne siden av dammen da...

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Akeem
    Er du sikker på at de blir så dyre? På Denons nettsider står det at de koster $999 og $1999. Men det er vel før staten skal ha sin andel her på denne siden av dammen da...
    Som en tommelfingerregel kan du bruke 10-gangern for å finne norsk pris ift dollar...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Som en tommelfingerregel kan du bruke 10-gangern for å finne norsk pris ift dollar...
    Ja, det var det jeg mente. Så jeg tror ikke den rimeligste kommer opp i 15k. Tipper den andre kommer på litt over 20 da...

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    /L
    Du må jo ikke spille på den da
    Mer seriøst: Panasonic BD50 ser ut til å bli en meget bra spiller, den er vel et par måneder unna. BD30 er på markedet nå, og dersom du ikke trenger intern dekoding og profil 2.0, er den et greit valg.

Hvor langt kabelstrekk har du? Det skal da la seg gjøre å få HDMI til å fungere over lengre distanser også.

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd å finne BD30 på nettet uten hell... Har du mulighet til å peke i riktig retning?

I tillegg står det i en annen tråd under hd-hardware at sony kommer med 2 nye til sommeren, som er mye hyggeligere priset enn denon. Med 10*$ vil det som esp1 la ut tilsi 4000 for den billigste og 5000 for den dyreste...

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 er nok det beste alternativet med tanke på ytelse/pris. Den er like bra som BD spillere til 6-7000,-.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To nye Sony'er annonsert:

The BDP-S350 will offer 1080p24/60 output via HDMI, an Ethernet port, and decoding of 7.1 Dolby Digital Plus and Dolby TrueHD. The player will also be capable of bit streaming Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD, DTS-HD High Resolution, and DTS-HD Master Audio to a capable receiver.

In addition to having all the features of the S350, the BDP-S550 will feature 1GB of storage of persistent storage. Additionally, it will decode DTS-HD High Resolution and DTS-HD Master Audio and feature 7.1 analog outs.
    Blu-ray.com - Sony Announces Two New Blu-ray Players

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ser bort i fra dette med komponent ( noe som bare gir deg masse problemer likevel ) er samsung sin BD-P1400 ett greit kjøp.

Jeg er veldig godt fornøyd med min.
    Den er billig og fungerer relativt raskt.
    Har du en receiver med HDMI 1.3 innganger kan du også nyte alle lydformatene i all sin prakt.

I sommer og til høsten kommer det mange nye spillere og da er det jo bare å flytte samsungen til ett annet rom og sette den nye i hjemmekinoen.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var innom Hi Fi klubben i dag (Marcus Thranes gt) for å kikke og de hadde P1400 stående, men ingen på lager (får inn til hovedlageret om to dager). Det som slo meg var at betjeningen var på et nivå som var skremmende dårlig mht. kunnskap. Veldig trist dette, da man forventer ekspertise på slike steder. Stort bedre gikk det ikke da de skulle kjøre en demo. Fjernkontrollen var blitt borte og noen hadde greid å sette operatørsperre på enheten, så starting via manuelle knapper på enheten fungerte ikke...

Nesten så jeg får lyst på å bestille fra et postordre sted i stedet, for dette var slette greier, guttungen viste null, niks og nada om BD eller hva profil 1, 1,1 eller 2.0 var.

Jeg har nå allikevel reservert en for mulig levering sent i uka, men er litt i tvil på om det er noe god idè. Det som virker tiltalende med P1400 er at den er utsolgt "overalt", noe som sier sitt mht. etterspørsel...

Skal sjekke litt mht. de to nye Sonyène..

/L

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Sony S500 ?

Ser at denne er å foretrekke pga. Lyd og det er jo vesentlig mht CD gjengivelse (eller bør min Pioneer DV668 fremdeles foretrekkes til dette ?)

/L

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ulempen med S500 er at den ikke støtter DTS HD MA, bortsett fra det er det også en bra spiller.

Det som gjør BD-P1400 så populær er jo det at den sender ut alle lydformatene til HDMI 1.3 receivere og at den er billig.

Hvis du ikke har noe imot å ha 2 spillere i racket er nok en dedikert CD spiller fortsatt å foretrekke hvis CD er veldig viktig for deg.

Har du en god receiver er lyden i disse blitt svært god nå og da kan du jo bruke "hva som helst" som CD spiller. Har selv Onkyo 875 og denne er vanvittig god til åvære en receiver og kombinert med BD-P1400 kan jeg ikke forlange noe mer til prisen.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan da ikke kjøpe BluRay spiller for å sende signelet via komponent?
    HDMI er i mine øyne det eneste som gjelder, og strekk opp til 10-12m går ihvertfall fint.
    Og jeg er enig med flere før meg; kjøp PS3 eller vent et halvt år.
    Nå er vel formatkrigen over, så jeg antar det vil skje mye på denne fronten de neste mnd.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikke ork til å vente på Hi Fi Klubben og stakk innom Sony`service senter på Alnabru i dag og tok med meg hjem en BDP-S300 til 3.995 inklusive 6 Blu ray filmer. Koblet den opp mot min Hitachi 42" via HDMI og dette ser faktisk veldig bra ut. Synd den ikke tygger alle formater (ikke DivX/AVI, men det tygger DVR opptageren min..)

Skal sjekke dette med HDMI til projektor igjen, muligens noe var galt med min Pioneer AV668.

/L

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •