Svart-hvitt på TV med DVD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Svart-hvitt på TV med DVD

Hei!!

Dette er min første post her så jeg beklager om denne er postet i feil fora. Det stod mellom her og generell video

Jeg har et problem med at mye av det jeg spiller av på min DVD-spiller ender opp som svart-hvitt på TV'en. F.eks så er menyene ved mp3 avspilling og grafikken når det ikke er noen dvd inni s-hv. Hvis jeg prøver å spille av en SVCD så blir denne alltid s-hv. Det eneste jeg får til er å spille av dvd-filmer. Dette går greit.

Jeg har en billig dvd-spiller av merket Denver DVD-142 og en eldre tv med betegnelsen Phillips 28PT5121.

Jeg har forsøkt å finne ut om det er noe jeg kan gjøre i innstillinger på både tv og dvd, men har ikke kommet noen vei. Det som er litt rart er at på dvd'en så finnes det et menyvalg som heter preferences, men dette får jeg ikke lov til å gå inn på. Hvorfor aner jeg ikke.

Hvis noen har en ide om hva som kan være feil, så hadde jeg blitt meget takknemlig om de hadde dyttet meg i riktig retning. Kanskje det er TV'en som er for gammel? Kanskje scart-kabelen ikke er god nok?

Håper noen vil svare.

Mvh

Nimbin

Active Terminator sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Velkommen til forumet!

Det kan høres ut som tv`en din ikkje støtter ntsc. Det vil sei sone 1 eller sone 3 filmer.
    Svcd kan også være i ntsc.

Dei dvd filmene som virka bra, var dei sone 2 pal?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det

Har en følelse at det kan være riktig som du sier, at Tv'en min ikke støtter ntsc. Jeg har prøvd å brent ut svcd både i PAL og ntsc, og da ble det farger på de i PAL. Når det gjelder DVD'er har jeg kun prøvd Sone2 og disse fungerer utmerket.

Men det jeg synes er litt rart er at alle menyer og grafikk som ligger i DVD-spilleren ( oppstartsgrafikk/mp3meny ) også blir i s-hv. Jeg har prøvd de fleste innstillinger på spilleren, men jeg har en følelse at det jeg leter etter ligger under preferences, men denne menyen kommer jeg ikke inn på.

Kanskje DVD-spilleren er satt opp til å gi ntsc-signal ut?

Eller kanskje jeg er helt på bærtur ops:

Uansett så er jeg veldig takknemmlig for alle tips dere kan gi meg.

Mvh

Nimbin

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •