Nytt fra JVC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Nytt fra JVC

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt fra JVC

Hei!

Var nettopp på produkt-visning hos JVC, og gjorde noen interessante observasjoner. Først og fremst at progressiv pal kommer i nesten alle nye modeller fra JVC.

Et eksemple er XVN412, som har 12bit/108mhz dac, progressiv pal, støtter "alle" formater og har en veil. utsalgspris på 1595 kr. Ikke verst med de spesifikasjonene, en verdig konkurrent til eksempelvis Sony DVPNS730 og Yamaha DVDS540. Videre har man XVN316 som også støtter DIVX og har progressiv pal, med 10bit/54mhz dac og til den nette sum av 1495 kr. Release på begge modellene er mars/april. Alle opptakerene fra JVC kommer også med progressiv pal.

Mitt intrykk er som de fleste sikkert har fått med seg at progressiv pal vil komme i de fleste spillerene fra diverse fabrikanter, og bli "standard" etter hvert.

Har noen gode/dårlige erfaringer med dvd-spillere fra JVC? Jeg kjører selv en Sony DVPNS730 nå til projektor, og der veldig fornøyd med den (untatt problemer med fett/riper/fingeravtrykk på dvd'er), men skal uansett kjøpe og teste ut XVN412!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Nytt fra JVC

Sitat Opprinnelig postet av escobar
    Mitt intrykk er som de fleste sikkert har fått med seg at progressiv pal vil komme i de fleste spillerene fra diverse fabrikanter, og bli "standard" etter hvert.
    Gode nyheter, men når sant skal sies er vel progressive scan PAL standard hos de fleste konkurrentene allerede (bortsett fra Panasonic, da).

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vil vi ha spillere med DVI utgang.
    Noen er allerede kommet. Mens mange fler kommer utover våren og sommeren.
    Hvordan er det med JVCpå den fronten??

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVI & HDMI var foreløpig "fremmedord" i JVC sine produkter, men skulle komme til høsten. Jeg var for en stund siden på presentasjon av Pioneer sine nye plasma, dvd-spiller m.m. og der var det enda mer knask, men ingenting som ikke er kjent eller kan kjøpes i butikken i dag.

Det virker som om progressiv pal er blitt et "must", selv om det egentlig er en liten del av befolkningen som har nytte av det (de fleste bruker jo scart og crt-tv'er). Det var bare overveldende at så og si alle dvd-spillere/opptakere, alt-i-et-hjemmekino pakker, og mikro-stereoanlegg med dvd-spiller innebygd hadde progressiv pal.

Noen som har noen god/dårlig erfaring med den progressive chip'en som ligger i JVC-spillere? Jeg har ikke funnet noe info om selve prosess-brikken og dens egenskaper. Representanten som holdt presantasjonen visste ikke noe om denne..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av escobar
    Jeg var for en stund siden på presentasjon av Pioneer sine nye plasma, dvd-spiller m.m.
    Det var du ikke, for der var jeg, og ikke du.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •