Hjelp til ny dvd/cd-spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til ny dvd/cd-spiller

Hei. Har en Denon 2910 som jeg egentlig er godt fornøyd med. MEN den takler jo ikke Hdmi over litt lengre avstander...(15m)
    Før har jeg løst det her ved å bruke dvi-hdmi men nå har jeg kjøpt PS3. Kjøpte den Hdmi switchen til Clas Ohlson igår og regnet med det skulle gjøre susen. Men da får jeg ikke stabilt bilde over noen av utgangene på Denonen(Hdmi og dvi) så tenkte det var greit å se etter en ny spiller som takler den avstanden. Regner med det er bedre på de fleste nye spillerene...
    Så trenger tips til en kurant spiller, helst ikke så dyr og bra cd egenskaper også. Må være sonefri og takle Hdmi over lengre strekker.

Lest litt i den Oppo tråden og den er kanskje et alternativ, når kommer den nye der og hvordan er den på cd og Hdmi avstand?
    Andre alternativer....?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borabora

Lest litt i den Oppo tråden og den er kanskje et alternativ, når kommer den nye der og hvordan er den på cd og Hdmi avstand?
    Andre alternativer....?
    983 kommer i slutten av februar, tror jeg

980/981/970 har alle HDMI ut - men det er vel ikke spilleren som legger begrensning på lengde HDMI kabel - det må da være kabelens kvalitet og evne til å lede signaler lang vei?

Lyden til Oppo på CD er debattert mange steder. Noen synes DAC'en ikke gjør god nok jobb, andre synes den er helt grei.
    980 er noe bedre enn 970, det har jeg selv erfart.

om nye 983:
    The DV-983H will likely be released late February with a MSRP of $350. It will have higher audio performance to that of the DV-980H with more accurate video performance than provided by the Faroudja chipset.

De som mener at DAC ikke holder mål, kan jo bare kjøre digitale signaler rett i en receiver og la denne konvertere fra digital til analoge signaler.
    Eller kjøpe seg en separat DAC.

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki, se om jeg venter litt da...
    Denon sliter med det. Ringte Hifi klubben istad og de sa den ikke var noe bra på det... For svake signaler.. Sett fler som har nevnt det her også..

Toshiba HD-EP30/35 hadde kanskje å vært et alternativ men ser de ikke har fått noe bra kritikk på cd delen. Og får vel ikke de sonefri på dvd heller?

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •