Denon Blu-Ray Disc spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon Blu-Ray Disc spiller

Heisann

Så på hjemmesiden til Denon nå at de har lagt ut en BD-spiller til salg og det skal komme en nå i februar....

Noen som har noen evt dato når disse kommer til dette langstrakte land?

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser de kaller den ene for "transport", det skulle vel egentlig bare bety at den ikke har analoge utganger. Den må jo nesten ha bildebehandling/dekomprimering/BDJava osv og gi ut bilde ukomprimert, for det finnes vel ikke receivere som kan dekode rådata fra bluray. gjør det vel?
    Det står "....ています。1080p/24Hz対応ディス..." nedi tabellen der, så det er nok ikke bare en transport, mer en analogfri spiller.

Og det er jo bra for kostnadene. Hva skal man med analog. Hah!

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paulo
    Heisann

Så på hjemmesiden til Denon nå at de har lagt ut en BD-spiller til salg og det skal komme en nå i februar....

Noen som har noen evt dato når disse kommer til dette langstrakte land?
    Ifølge HFK så kommer de rundt juni...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He, ja jeg fikk akkurat mail om det nå fra HFK.... Velger da å vente på den.... tungt valg når man nå finner mange bra på markedet... som f.eks Pioneer BDP-LX 70a.....

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Analogfri ja. Men etter hva jeg leste, så kunne den ikke oppskalere vanlige DVDer. Dette skal jeg ikke si for sikkert, men jeg leste det et sted. Men klart, for folk med nye receivere, som f.eks de nyeste fra Onkyo (875 og 905) så sitter det jo Reon brikker i disse, samt dekodere for lyd, så det er strengt tatt ikke nødvendig.

Men til den prisen, hva er egentlig poenget. Du kan kjøpe en til en 1/4 av prisen, som gjør akkurat det samme like stabilt. I og med at bildrebrikker og dekoding av noe slag er tilstede og alt blir gjort av receiver o.l, så virker det overpriset. Hva er det egentlig vi skal betale for?

Den andre derimot, regner jeg med vil bli en dønn solid spiller av høy kvalitet. Det er sikkert den "transport" utgaven også, men synes det er veldig dyrt for en boks som bare skal "transportere" all informasjon til en annen komponent.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du har rett ang pris da, hvis den bare transporterer.... så det var 1000$ pris-forskjell på de.... men det er jo da i statene.. hva de vil ende på her er vel uvisst....

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok rett over 20.000 for den dyreste her i Norge, tenker jeg. Litt for dyrt akkurat nå, men i fremtiden så kommer det nok mer interessante fra Denon, som forhåpentligvis blir sonefrie også. Jeg har både HD DVD og Blu-ray spiller, men til vanlig DVD bruker jeg enda min Denon 3910, som bare sender signaler til receiveren for oppskalering. Denon spilleren er utrolig solid, og har aldri hatt et eneste problem med noe som helst, så det blir nok en blu-ray spiller fra Denon senere en gang.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, 3910 er en stødig spiller det Ligger litt lenger ned på rangstigen når det gjelder DVD spiller jeg da... har 1930, og er fornøyd med den.... bruker mest PS3 nå til Blu-ray, som jeg også er fornøyd med.....mangler bare en full HD-prosjektor så er livet igang

Har ikke vært borti HDD ennå.... er du fornøyd med det?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •