Hjelp med Rotel RDV 1092!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Active Fantonald sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp med Rotel RDV 1092!!

Jeg har nå nylig anskaffet meg en Rotel RDV 1092 til mitt kommende hjemmekinoanlegg. Denne benyttes i en kombinasjon med Rotel RSP 1068. DVD-spilleren er tilkoblet forforsterkeren ved hjelp av en optisk kabel.

1092 spiller DVD-er helt greit. Super lyd med Dolby Digital! Når jeg så forsøker å spille av en helt vanlig CD, så lager den uren lyd. Det høres ut som om musikken får et ekko, og det oppstår en form for spraking. Det er ikke til å høre på i det hele tatt. Hva i all verden?? Er det noe galt med spilleren min???????

Jeg har forsøkt å bruke den samme inngangen på 1068 med en annen spiller, og da var lyden helt ren. Altså _må_ det være DVD-spilleren det er noe galt med. Jeg har forsøkt å bytte til coax-utgang på spilleren, men fikk samme resultat. Jeg byttet så til analog output på spilleren, og _da_ var lyden klokkerén!!??! Jeg skjønner ikke dette.

Håper virkelig at det er noen som kan bistå meg med erfaringer på dette. Og jeg som hadde håpet på en topp DVD-spiller... -Nå føler jeg bare at jeg har tatt et feilsteg ved å faktisk investere i en kjent spiller fremfor å kjøpe Lidl's mindre kjente merker...... :cry:

Active Fantonald sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Okey, da er alt i orden!

Alt som skulle til var et software-update fra Rotel. Dette brant jeg på en CD, som jeg spilte av i spilleren. Etter denne oppdateringen er det en fryd å høre på CD'er! Spilleren ble til og med regionfri også ! Dette til info for alle som før eller senere måtte få trøbbel med tilsvarende spiller.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •