ECD1 - dac!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: ECD1 - dac!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ECD1 - dac!

Hei!

Mulig det har vært en del tråder om dette før, men tar sjansen på at noen vil hjelpe meg for det

Har akkurat kjøpt meg en brukt ECD1, den er 4 år gammel. Er det noen som vet om den er identisk med den som blir solgt i butikken per dags dato?
    Jeg skal bruke den mellom en forsterker og en pc, hvilken overføring mellom dacen og pcen burde jeg bruke for å få best lyd?
    Jeg spiller en del og hører mye på musikk, men vil jeg få en bra lydgjenngivelse i spill? Med dette mener jeg at du hører ting som skjer bak og ved siden av deg, bomber som sprenger o.l. ting som flyr forbi deg. Ehh, ja, altså litt surroundaktig selv om jeg kjører stereo Eller er det best med ett lydkort iform av creative sine X-Fi.

Mhv
    SirHifi

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen?? Trenger svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen der ute som kan gi meg svar

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat kjøpt meg en brukt ECD1, den er 4 år gammel. Er det noen som vet om den er identisk med den som blir solgt i butikken per dags dato?
    Jeg skal bruke den mellom en forsterker og en pc, hvilken overføring mellom dacen og pcen burde jeg bruke for å få best lyd?
    Jeg spiller en del og hører mye på musikk, men vil jeg få en bra lydgjenngivelse i spill? Med dette mener jeg at du hører ting som skjer bak og ved siden av deg, bomber som sprenger o.l. ting som flyr forbi deg. Ehh, ja, altså litt surroundaktig selv om jeg kjører stereo Eller er det best med ett lydkort iform av creative sine X-Fi.

Joda, jeg har hatt et par av disse. Du kan være sikker på at din utgave ikke er dårligere enn de nye (noe vil heller si omvendt, dvs. at de gamle fra Abrahamsen var noe bedre), med mindre den er "herpet". Men det er den vel ikke? Når det gjelder valgtet mellom coax og optisk, så få du nesten velge ut fra det PC har. Begge to blir bra, selv om coax i teorien skal ha noe større båndbredde. Svaret er ubetinget ja når det gjelder bruk av dac sammen med spill. De vil absolutt bli bedre! Gratulerer med en bra dac!!

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mer eller mindre identisk...
    Og hvis det er noen endringer så er de vel minimale

Grattis med kjempedac

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for svar og gode skussmål

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått rigga opp ECD1`en min, å fy som jeg er imponert!!!!! Dette leverte over alle forventinger! En så luftig og behagelig lyd som kom ut av mine høytalere har jeg aldri hørt før! Man kan kanskje si at det er litt overkill å bruke denne dacen til B&W 685... Men det får hvertfall det beste ut av dem Nei, detta var vært penga!

Måtte bare si det, om det var noen som lurte

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Utvidelse av problemet til SirHifi

Jeg har også kjøpt DAC - som jeg forøvrig er meget godt fornøyd med (Citypulse DAC DA7.2x II, audiomagus.com) - og kobler den til PC gjennom optisk og til CDspiller gjennom Coax.

Problemet mitt er at jeg ønsker å spille av både 5.1 OG stereo fra PC. Har etterhvert fått bygget meg en god samling Lossless-album som jeg nyter gjennom DAC'en. Ellers ser vi så godt som alt av filmer (720p/1080p) fra PC på vår nye Sony KDL40W3000 :-D. Slik som oppsettet er idag må jeg bak på anlegget og skifte optisk fra DAC og rett inn i forsterkeren (Arcam AVR 350) mellom hver gang jeg skal vekselvis se film/høre musikk.

Dette kommer jeg ikke til å orke i lengden. Er det noen kreative sjeler som kan komme med noen gode tips for hvordan dette kan løses? På PC'en er det 1xoptisk ut, HDMI ut (forsterkeren tar ikke imot HDMI-lyd), samt 7xanalog(uaktuelt å bruke disse!). PÅ arcamen har jeg plenty med innganger.

Har tenkt på en switch av noe slag, men har forløpig ikke kommet over noe som kan brukes.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik som oppsettet er idag må jeg bak på anlegget og skifte optisk fra DAC og rett inn i forsterkeren (Arcam AVR 350) mellom hver gang jeg skal vekselvis se film/høre musikk.
    Kan jeg tolke dette dithen at Citypulse dac`n er mye bedre enn de innebygde dac`ene i Arcam`n? For hvis ikke så ville jeg droppet den eksterne dac`n og heller kjørt PC`ns optiske utgang rett til Arcam AVR-350.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •