Vibrasjons lyder fra DVD spilleren?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vibrasjons lyder fra DVD spilleren?

Jeg skulle starte en DVD i min Denon 2910. Først så spyttet den disken ut. Så snudde jeg den (dobbelsidig disk), og da la jeg merke til at den lagde ganske kraftige vibrajonslyder, kan nesten si den brummet. (disken startet)

Satte i en annen DVD, og der var det ingen problemer. Så jeg byttet tilbake til første siden igjen på den andre, og det brummet igjen i spilleren, og denne gangen startet den.

Hva kan det skyldes? Kan det være ubalane i disken?

Kan ikke se noen defekter eller noe slik på den.

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må vel nesten være noe slikt ja. Kan jo levere den inn til nærmeste dekk/felg forhandler og be dem avbalansere den ;D

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,800
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nokk en unøyaktighet i plata, enten som forskjellig tykklese eller feil størrelse eller sentrering av centerhullet osv, og dette kan jo forsterkes ytteligere av drevets klaringer og tolerangser og eventuelle avleiringer på senterleiet, og derfor variere noe fra gang til gang når man setter inn plata.

Sitat Opprinnelig postet av bjarne82
    må vel nesten være noe slikt ja. Kan jo levere den inn til nærmeste dekk/felg forhandler og be dem avbalansere den ;D
    Tja, man trenger vel ikke gå til en dekk/felg forhandler for å få balangsert plata, man kan bare prøve seg litt frem med å sette på et lite "lodd" (i form av en påklistret etikette eller tape el.) på oversiden og ut mot kanten ett sted på plaen, og høre etter om det forverrer eller forbedrer balangsen i plata. Er dette en dobbeltsidig disk, er det nokk ikke så lurt å prøve dette da man ikke har noen ledig overside, men man kan jo låne noe klar neglelakk av kona og sette på en liten dråpe ute på kanten av plata, hvis man har funnet ut av hvor ubalangsen er, eventuellt å låne en negelfil og file bort litt i stedet....

Har man en Diskmann eller lignende cd spiller der man kan sette plata på senerleiet og se mens den snurrer med lokket osv, kan man ofte få sett litt av hvor ubalangsen og unøyaktighetene på plata er.

Ellers er vel den beste metoden å få skeive plater til å bli spillbar i DVD spilleren, rett og slett å rippe og brenne den over på et annet DVD medium som har nokk lagringskapasitet. Dvdrom spillere i pcer er ofte bedre til å lese vanskelige disker fordi disse ofte er konstruert for høyere rpm og derfor ofte har mulighet jevne ut ubalangse på plata og kan lese flere ganger og sette bruddstykkene riktig sammen osv.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IKKE spill den plata mere. Worst case er at den "eksploderer" inni spilleren og det vil du ikke oppleve. Har selv opplevd det i en PC og det var noe skikkelig svineri.

Bytt plata der du skaffet deg den!

Newcomer Costanza sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon 3930

Har samme probemet med min 3930. Nokon få plater, lager ein kraftig vibrasjonslyd i driv verket. Har prøvd plata i ein anna spelar, og fungerer fint.

Ellers veldig fornøyd med spelaren, bortsett fra eit par småting.

Andre som har problem med 3930 ?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dette er et vanlig Denon problem. Hadde en DVD-2800 som hadde noe av det samme. Mener det var laseren som måtte justeres. Fikk det på reklamasjon.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •