PS3 VS Pioneer DV696

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wink PS3 VS Pioneer DV696

Heisann!

Har hittil brukt min Pioneer DV696 til avspilling av dvd og musikk... Kjøpte nettopp en PS3 , Tenkte å kjøpe en dedikert CD spiller også, men skulle gi PS3'n en sjangs. Satte inn min Guns'n Roses greatest hits i PS3, du verden for en forskjell. PS3 må jo ha en vesentlig bedre DAC enn DV696? Noen som har erfart noe lignende/tilsvarende med PS3/DV696?

Kemb0

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, bruker du DAC'n i Pioneern og PS3, eller sender du lyden via Optisk eller HDMi?

Vil tro ingen av dem er "laget" for noen særlig opplevelse med lyd via analoge utganger....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI opp til dell-tv, 2 analoge kabler fra tv til HK970.

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt 696, men skifta til LX50, nettopp med tanke på CD avspilling.

Syns ikke dynamikken fra 696 var allverden, tynn, puslete og heslige S'r. Til DVD-avspilling er den genial, i allefall i sitt prisleie. LX50 er av en litt annen kaliber, mindre støy fra drivverket er det også.

Har aldri prøvd PS3'n over analogt, men som ren PCM transporter fungerer den greit. Lossless 5.1 er svært så bra i mine ører. Som CD avspiller over HDMi syns jeg den er på høyde med 696. Vil tro HK'n din har bedre innebygd DAC enn både PS3'n og DV-696. HK har forresten en bra CD spiller i samme stil/desing som receiveren din, HD-970, Den ville ha løftet CD lyden flere hundre prosent.

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torro
    Har hatt 696, men skifta til LX50, nettopp med tanke på CD avspilling.

Syns ikke dynamikken fra 696 var allverden, tynn, puslete og heslige S'r. Til DVD-avspilling er den genial, i allefall i sitt prisleie. LX50 er av en litt annen kaliber, mindre støy fra drivverket er det også.

Har aldri prøvd PS3'n over analogt, men som ren PCM transporter fungerer den greit. Lossless 5.1 er svært så bra i mine ører. Som CD avspiller over HDMi syns jeg den er på høyde med 696. Vil tro HK'n din har bedre innebygd DAC enn både PS3'n og DV-696. HK har forresten en bra CD spiller i samme stil/desing som receiveren din, HD-970, Den ville ha løftet CD lyden flere hundre prosent.
    Jeg har tenkt å skaffe med LX50 selv, har du fått testet denne nøye? Hvordan er bildet og lyden i forhold til 696? Har du testet SACD og DVD-Audio på LX50? Gi meg et langt referat angående denne spilleren, siden den skal bli min nye

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    Jeg har tenkt å skaffe med LX50 selv, har du fått testet denne nøye? Hvordan er bildet og lyden i forhold til 696? Har du testet SACD og DVD-Audio på LX50? Gi meg et langt referat angående denne spilleren, siden den skal bli min nye
    Det ville vel være å kidnappe tråden. Ser du allerede har DV696, så da vil du i allefall kjenne deg igjen i menyene da disse er helt like på disse spillerene. Sjekk denne reviewen: Pioneer DV-LX50 DVD Player - TrustedReviews

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kemb0
    Heisann!

Har hittil brukt min Pioneer DV696 til avspilling av dvd og musikk... Kjøpte nettopp en PS3 , Tenkte å kjøpe en dedikert CD spiller også, men skulle gi PS3'n en sjangs. Satte inn min Guns'n Roses greatest hits i PS3, du verden for en forskjell. PS3 må jo ha en vesentlig bedre DAC enn DV696? Noen som har erfart noe lignende/tilsvarende med PS3/DV696?

Kemb0
    Jeg har ikke testa ut mot DV696, men syns PS3 etter firmware 2.1 med bitmapping 3 heva kvaliteten på cd avspilling mye , den har faktisk blitt virkelig så god som cd spiller.

Hvilken innstillinger brukte du på PS3?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    faktisk helt like innstillinger :-). Skulle jo ikke tru at HK970 har bedre DAC enn PS3... Finner heller ingen informasjon om dette noen sted...:???:

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg så veldig stor erfaring med CD avspilling på PS3, men kan aldri tenke meg at D/A konverteren i denne er spesielt påkostet. Kan være en forskjell fra 40GB og 60GB versjonen også, da det er kun 60GB versjonen som spiller av SACD.

Subjektivt sett vil nok en oppsampling til 176,4 Khz med PCM over optisk eller HDMi til en DAC gi det beste resultatet for PS3.

Kom på at HK970 sikkert ikke har noen digital inngang, så ingen dac der

Edit: Litt mer omkring 40GB versjonen som har droppet SACD: The Day the Music Died - TrustedReviews

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pr. Idag bruker jeg min Pioneer DV-696 "dvd spiller" som CD-Spiller. Men lurte litt på om en eldre NAD 514 "cd-spiller" vil gi meg bedre CD lyd enn dvd-spilleren :?:

Har også brukt PS3 i det siste som CD-spiller, men kan ikke si jeg merket noen forskjell. Men all lyd fra 696 og PS3 går optisk til receiveren min da. Mulig det har noe å si.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kemb0
    HDMI opp til dell-tv, 2 analoge kabler fra tv til HK970.
    Gammel tråd, men når den likevel er oppe så må jeg bare kommentere.

Du bruker på ingen måten noen DAC i PS3 når du kjører hdmi til tv, da er det dac'en i tv som brukes for å så sende analogt til HK970. Du blander kanskje med oppsamling ved PCM?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Gammel tråd, men når den likevel er oppe så må jeg bare kommentere.

Du bruker på ingen måten noen DAC i PS3 når du kjører hdmi til tv, da er det dac'en i tv som brukes for å så sende analogt til HK970. Du blander kanskje med oppsamling ved PCM?
    Tror jeg ville foretrukket en optisk fra PS3 rett i receiver. DAC i en TV er vel ikke all verden?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Asvaberg: sannsynligvis ikke, men virker jo som trådstarter liker den... uansett litt smak og behag her tenker jeg...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm fikk litt å tenke på nå. Har akkurat samme DVD spiller og synes iallefall bildet fra PS3 var bedre. Har nå koblet lyd optisk fra bPS3, mens fra 696n går det via ekstern DAC til analoginnganger på receiver.

Må prøve meg litt fram i morgen tror jeg Bra det ser ut til å bli møkkavær ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    All musikk som ble avspilt fra min forhenværende DV-696 hørtes ut som den var kraftig komprimert og lyden var hard, spesielt i øvre frekvensområde.

En demobrukt CD spiller fra Hi-Fi K. til 400,- var milevis bedre på cd-avspilling, selv med optisk kabel fra denne.

DA konverteren i 696'n er vel også i nedre budsjett-klasse

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Torro: Hvis du bruker optisk eller digital coax, så bruker du ikke DAC'en som er i 696. Samme gjelder den billige cd-spilleren du nevner, bruker du optisk så er det DAC'en i forsterkeren du bruker. Men kan hende signalet oppsamples i en av spillerene eller i begge noe som kan gjøre at lyden blir annerledes.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •