Noen som har erfaring med oppskalering av DVD på Blu-Ray spillere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate SveinS sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,680
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har erfaring med oppskalering av DVD på Blu-Ray spillere?

Hei
    Da jeg har kjøpt meg TV Toshiba Regza 37X303DG i kjellerstua vurderer jeg å kjøpe ny DVD spiller.
    Jeg vurderer denne DENON DVD-1940 da resten av min HiFi er Denon (samme design nesten). Den skal ifølge tester jeg har sett vere god på oppskalering av DVD'er.

Men så er det jeg er usikker på: Vil en Blu-Ray spiller i prisklasse 3-4 store oppskalere DVD like bra? Spilleren vil allermest bli brukt til å se musikk video, konsert videoer. Lyden vil bli i vanlig stereo fra min HiFi.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SveinS
    Hei
    Da jeg har kjøpt meg TV Toshiba Regza 37X303DG i kjellerstua vurderer jeg å kjøpe ny DVD spiller.
    Jeg vurderer denne DENON DVD-1940 da resten av min HiFi er Denon (samme design nesten). Den skal ifølge tester jeg har sett vere god på oppskalering av DVD'er.

Men så er det jeg er usikker på: Vil en Blu-Ray spiller i prisklasse 3-4 store oppskalere DVD like bra? Spilleren vil allermest bli brukt til å se musikk video, konsert videoer. Lyden vil bli i vanlig stereo fra min HiFi.
    Nå tipper jeg bare, men kan ikke tro annet enn at en BD-spiller vil oppskalere en god del bedre enn Denon 1940. I tillegg til en god DVD-spiller har du en Blu-ray spiller også.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Nå tipper jeg bare, men kan ikke tro annet enn at en BD-spiller vil oppskalere en god del bedre enn Denon 1940. I tillegg til en god DVD-spiller har du en Blu-ray spiller også.
    Det vil vel avhenge av hvilken BD-spiller du velger. En rimelig spiller er vel dårligere enn en god her også. Ville selv valgt en BD-spiller hvis du først vil kjøpe en spiller til noen tusen. Samsung BD-P 1400 er vel et bra alternativ, Sony S300 også.

Har selv PS3 og denne gjør en bedre jobb enn min Panasonic S97 som for et par år siden var en god DVD-spiller til 4000,- I tillegg er den et habilt mediesenter.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du uansett skal kjøpe av avspiller er jeg ikke i tvil, kjøp Blu Ray!

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-d Br