ny firmware for DV-868/668!/samt erfaring med hdcp sync - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 163
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her var mye ny info for min del. Var ikke klar over at det var noe som het Video RGB og PC RGB via DVI/HDMI. Snakker du om digitale eller analoge signaler her? Hvordan finner man ut hva slags signal projektoren "forventer" (har en Infocus SP 7200)?

Har jo ikke fått testet dette så mye pga. sync problemene, men mitt bilde blir også klart best i Enhanced-modus. Jeg får også et blasst og utvasket bilde når jeg setter den i Direct-modus :?

Newcomer Tomaso sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke klar over det der jeg heller..
    Men bildet fra 868'n min ser helt klart best ut mot BenQ 8700+'n min i enhanced mode..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette gjelder digitale signaler (over DVI/HDMI).

At Enhanced kommer best ut i deres oppsett tyder på at projektoren deres står i PC RGB modus.

Jeg ville ha sjekket om projektoren tilbyr Video RGB i tillegg (under "DVI oppsettmenyen"), og heller benyttet denne sammen med Direct!

raZorfish

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av razorfish
    håper at ProjectionDesign hører min bønn om å legge til støtte for både PC og Studio RGB over DVI-inngangen til model one slik at jeg kan benytte Direct modusen til 668 på optimalt vis...
    regner med at du har sendt en mail til anders?
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har pratet med Anders om behovet for støtte av Video/Studio RGB på DVI-inngangen...

raZorfish

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raZorfish
    Sitat Opprinnelig postet av Tomaso
    Har lest et par steder at noen som sliter med non-picture problemet alikevel har klart å få frem bilde når de har spillt av plater som ikke har kopi beskyttelse.
    Eneste filmen jeg kommer på i farta som jeg har testa og vet ikke har kopi beskyttelse er 'Flåklypa Grand Prix'..
    Hadde vært interessant å få tilbakemelding her om noen kunne ha testa om det faktisk er tilfelle at kopi beskyttelse har en finger med i spillet.
    Ja, det kan jeg selv bekrefte. Dette er jo en klar indikasjon på at det faktisk er HDCP som er problemet!

raZorfish
    Etter litt mere testing innser jeg at jeg nok var litt for kjapp med å konkludere her. Det viser seg at problemet også oppstår for DVDer uten kopibeskyttelse - i alle fall i mitt tilfelle.

Newcomer Tomaso sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BenQ'n har ingen instillinger for DVi inngangen,,
    :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ikke like enkelt å nå frem hos dem som hos ProjectionDesign? Men lykke til... :?

Et eksempel på en HD2+ projektor som har slike innstillingsmuligheter for DVI-inngangen er Marantz VP-12S3. Her er Normal lik Video RGB og Expand lik PC RGB...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nå prøvd min 868 med hdmi mot ht1100,7800,8700,sharp zv200 etc. den syncer uten ett eneste problem mot alle projektorer jeg har prøvd dem med.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Basert på innsamlede data angående dette problemet, både her, på AVS forum og andre steder, så virker det som om ca. 1 av 10 Pioneer spillere fungerer over HDMI (mot DVI PJ) fra fabrikk. Kjenner forresten til flere som har problemer med sin BenQ 8700, så det virker som du er en av de heldige Jørn . Har dessuten vært i kontakt med en person som har nøyaktig samme oppsett som meg inkludert kabel produsent, type og lengde, og for ham fungerer det uten videre!
    Skal vi bytte spiller Jørn :lol: ?

Synd at vi ikke bor nærmere hverandre slik at jeg kunne fått testet ut dette

Edit: Du har vel ikke mulighet til å teste ut spilleren din på en IF 7200/7205?

Leste om en på AVSforum med sync problemer med 7205 også

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal få testet det både på 4805 og 7205 når Gorm har fått overgangen fra idiotisk dvi til logisk dvi
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, vel. Der var mitt HDMI-DVI problem løst :!:

Virker som om G.Knutsen gjorde meg en bjørnetjeneste når de lånte meg en 7m (5+2) HDMI-DVI Molex kabel inntil jeg fikk ordren min levert.

Har nå nemlig fått testet med en ny 7m HDMI-DVI Molex kabel uten et eneste problem (takk til ProjectionDesign!).

Så i enkelte tilfeller kan det altså være hos kabelen feilen ligger. Men jeg trodde jo da at man fikk ødelagt signalet helt (enten i form av "snø" eller svart skjerm). Dette er jo ikke tilfelle her da kabelen forårsaket et bilde som kom og gikk. Dette tyder vel egentlig på at feilen mere skyldes kontaktproblemer enn en feil med selve kabelen? Dog kan jeg ikke se noen ytre skader/mangler på termineringene, verken i HDMI eller DVI enden. Feilen er nok å finne i 5m lengden da jeg testet både med og uten skjøt med samme resultat.

Det hele ble oppdaget av ProjectionDesign (PD) på deres 868 spiller. Under et besøk fikk PD først låne Molex kabelen min da de ikke hadde mottatt sine egne (Molex) HDMI-DVI kabler enda. Da virket ikke 868'en.

PD testet deretter (4 uker senere) på nytt med de nye Molex kablene (5, 7 & 10m, tror jeg), og nå fungerte 868'en knirkefritt. Det samme gjorde min egen spiller (668) i går. Vola!

Just my @#!* bad luck - case closed. :?

raZorfish

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå når jeg endelig fikk HDMI-utgangen til å fungere oppdaget jeg til min store overraskelse at også 668 tilbyr Enhanced modus (faktisk også Natural) på tross av at det står i brukermanualen at 668 bare har Direct. Hvilken hyggelig overraskelse, gitt min projektors DVI begrensning (kun PC RGB)!

Bare synd at man ikke får tilgang til videoinnstillingene under Enhanced da dette jo er en pre-definert opsjon. Problemet er at jeg ønsker å skru av EE'n som uheldigvis er benyttet for Enhanced (derav navnet), samt kunne velge deinterlacingsmodus selv. Dette er så langt jeg kan se ikke mulig.

De tre brukerkontrollerte opsjonene (Memory 1-3) er strengt tatt heller ikke aktuelle med en PC RGB projektor da disse utelukkende ser ut til å basere seg på Video RGB (hvilket i seg selv er fornuftig nok. Det hadde dog vært ønskelig med en innstilling som gjorde det mulig å velge mellom Video og PC RGB for disse i menyen).

Ser ut til at jeg ikke har noe annet valg enn å benytte Enhanced, selv om jeg ikke engang vet hvilken modus som benyttes av deinterlacing brikken. Det er dog sannsynlig å anta at dette er Auto 1, og ikke Auto 2 som kom best ut i Secrets' test..?

Hvorfor er det ingen produsenter som har innsikt nok til å skjønne hva vi trenger av opsjoner for å kunne oppnå det beste resultatet? Kanskje Denon..?

raZorfish

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    molex molex molex molex molex 8)

billig er de og og NORSKE :wink:

(trodde jeg helt til jeg fikk en forklarende pm, så molex er ikke norsk)
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et bedre alternativ (for meg i alle fall da brent barn skyr ilden) er vel muligens Supra som nettopp har lansert sin HDMI/DVI serie. Et merke som er vel kjent for sin "Best value for money"...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så nå når det endelig virker så bytter du kabel............................................. .................................................. .................................................. .................................................. ...........
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det kan du si. Men det er nok ikke min kabel (er på lån fra ProjectionDesign).

Så når jeg allikevel må ha ny kabel så blir det nok ikke Molex... :wink:

Men bevares, jeg var sikkert bare uheldig. Molex er nok helt OK, hvilket jo de 3 kablene (5, 7 & 10m) testet av ProjectionDesign skulle indikere.

Skal endelig få se min første HELE film med hel-digital overføring (fra kilde til lerret (kun mulig med DLP )) nå i dette øyeblikk. Det er jo dette som har vært målet i fra første stund

Ciao!

raZorfish

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raZorfish
    Vel, vel. Der var mitt HDMI-DVI problem løst :!:

Virker som om G.Knutsen gjorde meg en bjørnetjeneste når de lånte meg en 7m (5+2) HDMI-DVI Molex kabel inntil jeg fikk ordren min levert.

Har nå nemlig fått testet med en ny 7m HDMI-DVI Molex kabel uten et eneste problem (takk til ProjectionDesign!).

Så i enkelte tilfeller kan det altså være hos kabelen feilen ligger. Men jeg trodde jo da at man fikk ødelagt signalet helt (enten i form av "snø" eller svart skjerm). Dette er jo ikke tilfelle her da kabelen forårsaket et bilde som kom og gikk. Dette tyder vel egentlig på at feilen mere skyldes kontaktproblemer enn en feil med selve kabelen? Dog kan jeg ikke se noen ytre skader/mangler på termineringene, verken i HDMI eller DVI enden. Feilen er nok å finne i 5m lengden da jeg testet både med og uten skjøt med samme resultat.

Det hele ble oppdaget av ProjectionDesign (PD) på deres 868 spiller. Under et besøk fikk PD først låne Molex kabelen min da de ikke hadde mottatt sine egne (Molex) HDMI-DVI kabler enda. Da virket ikke 868'en.

PD testet deretter (4 uker senere) på nytt med de nye Molex kablene (5, 7 & 10m, tror jeg), og nå fungerte 868'en knirkefritt. Det samme gjorde min egen spiller (668) i går. Vola!

Just my @#!* bad luck - case closed. :?

raZorfish

Var bra at det har ordnet seg for deg

Så var det oss andre da... :?

Jeg har prøvd med 2 stk. Molex kabler med samme resultat. Jeg har i tillegg en 2 m overgang fra M1-DA + en skjøt mellom denne og DVI-kabelen. Disse to komponentene har jo vært der hele tiden. Man får jo automatisk mistanke til disse komponentene når man leser om sånne ting

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å flytte DVD spilleren helt inntil projectoren en gang uten å bruke skjøtekabler og slike ting?

Denne M1 kabelen kan vel kobles rett i DVD spilleren, eller må du ha enda en overgang?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går dessverre ikke det. M1 kabelen har M1-DA plugg i ene enden og DVI plugg i andre enden. 868'en har jo HDMI utgang så jeg er nødt til å bruke skjøten uansett. Har ikke sett M1-HDMI kabel noe sted enda. Infocus har kun M1-DVI kabler. Jeg hater den fordømte M1-varianten. Alt blir så vanskelig med kabler. Det minste Infocus kunne ha gjort var å hatt komplett utvalg av kabler siden de er de eneste (i hjemmekinosammenheng ?) som bruker denne varianten

Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •