ny firmware for DV-868/668!/samt erfaring med hdcp sync - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 163
    Newcomer cstromme sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk pratet med Pioneer igjen, og jeg må ærlig talt si at jeg følte meg litt lite verdsatt. Det virket som om han rett og slett ikke brydde seg om dette i det hele tatt, og som om det ikke burde være noe problem for meg.

Jobber selv i serviceyrket, og hadde jeg behandlet mine kunder på denne måten hadde jeg vært konkurs for lenge siden.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare en liten tanke; er det pioneer som lager flere millioner av disse spillerene som bør fikse problemet eller er de projektor produsentene som kun lager noen tusen som bør gjøre det? ta feks action one som er solgt i overkant av 100 eksemplarer, vil det ikke være enklere for PD å løse dette en å software oppgradere en million dvd spillere?
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer P-Stone sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    bare en liten tanke; er det pioneer som lager flere millioner av disse spillerene som bør fikse problemet eller er de projektor produsentene som kun lager noen tusen som bør gjøre det? ta feks action one som er solgt i overkant av 100 eksemplarer, vil det ikke være enklere for PD å løse dette en å software oppgradere en million dvd spillere?
    Dersom det er feil på noe man produserer, så må man ta ansvar for å rette det opp selv. Man kan ikke dytte ansvaret for dette over på andre.

P..

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så når min 868 har null problem med alle benq sine projektorer så er det fint, men når den ikke syncer på en action så er det pioneer sin feil? jeg er ikke pre pro hverken den ene eller den andre veien, men hvorfor er man så sikre på at det er pioneerene som skal fikses og ikke projektoren?
    kan nemlig ikke huske å ha lest et eneste innlegg hvor noen faktisk har tenkt tanken på at den kan være projektoren som er problemet.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man oppgraderer Action 1 til mk.2 så får man med på kjøpet en "HDMI-fiks". :wink:

Robert-

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor er man så sikre på at det er pioneerene som skal fikses og ikke projektoren?
    Iflg. min forhandler (HFC i Kristiansand) så har Pioneer erkjent at de har et problem som de prøver å fikse via ny software. Problemet gjelder både PD og Infocus sine proj'er. Har stort sett bare hørt om problemer med Pioneer sine spillere.[/quote]

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dere som har problemer får ta den der med to forsøk på å fikse, ellers så er det pengene tilbake;-)
    synd det bare er problemer med alle pioneer sine spillere da dolbytor, makan til møkk ja :wink:
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har heldigvis kjøpt både dvd-spiller og proj på samme sted

Tror snart jeg begynner å presse forhandleren litt

Har foreløbig vært snill gutt :twisted:

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personen som jeg snakket med hos Pioneer sa vel mer eller mindre at problemet var på deres side av saken.

Jo mer jeg tenker på dette, jo mer irriterer jeg meg over måten jeg ble møtt på hos Pioneer.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med min forhandler igjen i går. Iflg. han skulle de nyeste spillerne nå inneholde den nye SW'en og fungere via HDMI utgangen. Han hadde ikke noen inne slik at jeg kunne få testet dette. Han hadde ikke hørt noe om når det ville bli mulighet for oppgradering.

Andre som har hørt det samme? Hvis det er slik at de nye spillerne funker så må vel en oppgradering snart være rundt hjørnet :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

868->HDMI->Z2=Sant

Efter ett par månaders vänte tid så fick jag min Oehlbach kabel (HDMI till DVI 10m) och har nu kunnat testa om det fungerade med HDMI överföring till min Z2:a. Man har ju läst en del om att det inte skulle fungera men hos mig så fungerar det utan några större problem att köra via HDMI utgången. Ibland så ser man att pixlar flashar till men det är väldigt olika ifrån film till film.
    Bilden blir bra mycket bättre när man kör 720p eller 576p via HDMI än om man kör 576p via komponent.
    Min dvd är köpt i början på februari och har FW 1.406 och min proj har FW 1.06.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dolbytor: hvis dette stemmer så burde jo han lett kunne finne ut hvilken firmware versjon det er på de nye spillerene.

Blir bare mer og mer spent nå!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har det skjedd mye siden jeg var innom sist. Av en eller annen grunn får jeg ikke mail om nye poster lenger. Er det andre som har dette problemet?

Når det gjelder HDMI-DVI problemet, så er feilen opplagt hos Pioneer. Hvorfor skulle ellers Benedictus Hi-fi gå ut med slik informasjon? Jeg har dessuten sett informasjon som viser at Pioneer's HDMI implementering er delvis utenfor specen...

Pratet også med Anders hos Projectiondesign for et par uker siden dagen etter at de hadde mottatt sin 868 til testing med Action (MkII). Så langt hadde de ikke klart å få noe bilde over HDMI fra Pioneer'en, og dette altså med en MkII versjon av Action! model one :!:

Basert på innsamlede data angående dette problemet, både her, på AVS forum og andre steder, så virker det som om ca. 1 av 10 Pioneer spillere fungerer over HDMI (mot DVI PJ) fra fabrikk. Kjenner forresten til flere som har problemer med sin BenQ 8700, så det virker som du er en av de heldige Jørn . Har dessuten vært i kontakt med en person som har nøyaktig samme oppsett som meg inkludert kabel produsent, type og lengde, og for ham fungerer det uten videre!

Har du forresten noe mere info om den nye firmwaren, dolbytor? Kanskje det lykkes oss denne gangen..?

Hvis ikke er det vel snart på tide å be om pengene tilbake for så å satse på en av de nye modellene som kommer i september? Eventuelt gå for en Denon 3910/2910...(klok av skade).

raZorfish

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raZorfish
    Her har det skjedd mye siden jeg var innom sist. Av en eller annen grunn får jeg ikke mail om nye poster lenger. Er det andre som har dette problemet?
    Har lagt inn feilmelding om hvorfor dette kan skje. Mailheaderne er feilformaterte slik at de lett blir identifisert som spam. Det er muligens grunnen til at du ikke får noen mail:
    http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=10248

Har enda ikke fått noen respons på feilmeldingen min. :cry:

Robert-

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ikke er det vel snart på tide å be om pengene tilbake for så å satse på en av de nye modellene som kommer i september? Eventuelt gå for en Denon 3910/2910...(klok av skade).

Nye modeller? Dette hørtes da mye bedre ut enn å sitte å vente på at Pioneer skal komme med en fix, september er jo tross alt ikke sååå langt unna.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du forresten noe mere info om den nye firmwaren, dolbytor?
    Nei jeg har ikke sjekket noe mer. Akkurat nå så ligger filminteressen litt i dvale, så jeg har ikke gjort mer enda. Skal på Quart-festivalen til helga (hvis det ikke regner for j.....) så da stikker jeg en tur innom forhandleren hvis det passer 8) (HFC-kjeden i Kristiansand)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting nytt her? Noen som har sjekket om det har kommet en ny firmware?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det like mye problemer med 668 som med 868?

Jeg skal bruke den mot er Action mkII.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville faktisk ikke kjøpt en 668 for bruk mot mkII. 668 leverer kun 480p og 576p. Siden projektoren din er native 720 så ville jeg valgt en spiller som spytter ut 720p. 868 gjør det, men pga problemene noen andre her på forumet har med noen eldre utgaver så er du sikkert litt skeptisk.. hehe. jeg har null problemer med min som er relativt ny. er også usikker på om du får 668/868 i noe annet en sølv. Jeg ville kanskje ventet på den nye denonen og sett hva den kan levere av bilde.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, både 668 & 868 sliter i en del tilfeller med samme problem ("HDCP sync failure").

Når det gjelder hvilken av disse modellene man skal velge til en 720p projektor, så er jeg tilbøyelig til å være enig med Jørn i at 868 er å foretrekke fremfor 668, da førstnevnte jo har 720p ut og derved matcher grunnoppløsningen til projektoren.

Dog forutsetter dette at kvaliteten til skaleringsbrikken i 868 (DDPD/T-Rex) er bedre enn den til skaleringsbrikken i den aktuelle projektoren (i alle fall om de alternative videoprosessene holdes innenfor det digitale domenet, hvilket de jo burde).

For projektorer med DVI-inngang, får man potensielt det beste resultatet om skaleringen kan gjøres med 10-bit presisjon av DVD-spilleren før konvertering til 8-bit RGB for overføring via DVI til PJ'en.

Det foreligger dog ingen informasjon om hvorvidt T-Rex brikken i 868 opererer med 10-bit. Om T-Rex brikken bare benytter 8-bit er det mere usikkert om det er noe å hente i forhold til f.eks PixelWorks brikken i model one (PW365B) som selv er 8-bit...

Et mere entydig argument for å kjøpe 868 fremfor 668 til bruk med model one, er muligens det forhold at model one (også MkII) i øyeblikket forventer PC RGB inn på DVI-inngangen og ikke Video RGB!

Kun 868 tilbyr begge signaltypene, dvs. Direct tilsvarer Video RGB mens Enhanced tilsvarer PC RGB!

Ved bruk av Direct modus fra 668/868 til model one, så får man et svært utvasket bilde, og betydelig justering av model one (bort fra hardwarens sweet-spot?) er nødvendig for å oppnå et brukbart resultat med DVI. Ved bruk av Enhanced modus ser det hele straks mye bedre ut, og nødvendige justeringer med model one er på et helt annet nivå.

Vær dog klar over at ved bruk av PC RGB (=Enhanced), så mistes Blacker-Than-Black (BTB) & Whiter-Than-White (WTW) bildedataene som måtte være tilstede (etter konvertering fra YCbCr til RGB) på DVDen.

Ved bruk av Video RGB, så unngås en slik trunkering av bildedataene fra DVDen. Video RGB (også kalt Studio RGB) er derfor å foretrekke i denne sammenhengen (m.a.o hjemmekino), i alle fall for entusiaster som oss.

Det optimale video oppsettet her er altså å kjøre Direct modusen til 668/868 mot en Video RGB kompatibel projektor, noe ProjectionDesign forøvrig burde gjøre mulig med model one snarest...

For de som har Denon DVD-A11 eller Marantz DV8400, så tilsvarer Direct modus hos Pioneer DV-668/868, Normal modus hos disse, og Enhanced modus hos 868 tilsvarer Expand modus hos A11 og 8400 (bortsett fra at Pioneer også har blandet "Edge Enhancement" inn i dette. EE'en kan heldigvis skrus av igjen fra menyen).

Alt i alt synes jeg at argumentene for å velge 868 fremfor 668 ikke akkurat er krystallklare (bokstavelig talt?). For det første er det usikkert hvilken bit-størrelse T-Rex brikken opererer med, og for det andre så er Enhanced modus hos 868 strengt tatt ikke noe å trakte etter.

Jeg tror derfor jeg beholder min DV-668AV inntil videre og håper at ProjectionDesign hører min bønn om å legge til støtte for både PC og Studio RGB over DVI-inngangen til model one slik at jeg kan benytte Direct modusen til 668 på optimalt vis...

raZorfish

Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •