ny firmware for DV-868/668!/samt erfaring med hdcp sync - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 163
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei igjen,

Jeg har den "tvilsomme" gleden av å presentere ny informasjon rundt HDMI-DVI problemet med 668/868 som diskuteres i denne tråden. Det finnes en fiks, hvilket også betyr at Pioneer er nødt til å annerkjenne at det finnes et problem!

Sjekk bare ut denne linken (riktignok på tysk): http://www.cine4home.de/Meldungen/Pi...Fix/PioFix.htm

Denne igjen linker videre til Benedictus HiFi's websider. Om du scroller nedover på siden kan du finne følgende tekst:

Wir haben die Lösung!

Nach kurzer Entwicklungszeit ist es uns gelungen, eine HDMI-Modifikation für die Pioneer DVD-Player DV-668 und DV-868 anbieten zu können. Diese stabilisiert den HDMI-Ausgang der DVD-Player so, dass eine einwandfreie digitale Videoverbindung zu Beamern wie dem Sanyo PLV-Z2 oder dem Toshiba TDP-MT 500 möglich ist.
    Diesen Umbau erhalten Sie bislang ausschließlich bei uns!
    Det finnes altså en løsning på problemet fra en tredje part (siden februar i år!). Dette burde vel fortelle Pioneer at det er på tide å ta saken på alvor ;-)

Jeg har naturligvis sendt denne linken videre til Pioneer for kommentar.

raZorfish

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tomaso
    Har lest et par steder at noen som sliter med non-picture problemet alikevel har klart å få frem bilde når de har spillt av plater som ikke har kopi beskyttelse.
    Eneste filmen jeg kommer på i farta som jeg har testa og vet ikke har kopi beskyttelse er 'Flåklypa Grand Prix'..
    Hadde vært interessant å få tilbakemelding her om noen kunne ha testa om det faktisk er tilfelle at kopi beskyttelse har en finger med i spillet.
    Ja, det kan jeg selv bekrefte. Dette er jo en klar indikasjon på at det faktisk er HDCP som er problemet!

raZorfish

Newcomer cstromme sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var jo spennende razorfish! Men for oss med litt dårligere tysk-kunnskaper, tror du at du kunne oversatt teksten?

Så det finnes altså en fiks? Hvordan gjøres dette, hvor får jeg gjort det, hva medfører det og hva koster det?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og en ting til, hvorfor skal det koste eiere av spillerne noe i det hele tatt?
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    og en ting til, hvorfor skal det koste eiere av spillerne noe i det hele tatt?
    Det kan ikke jeg skjønne heller. Det er jo en defekt som blir rettet. Det er en helt klar garantisak. Jeg anbefaler alle å returnere spillerne med krav om gratis utbedring av feilen. Krev for den sakens skyld også lånespiller mens deres egne er inne til rep.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg rimelig spent på hva Pioneer svarer..

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men for oss med litt dårligere tysk-kunnskaper, tror du at du kunne oversatt teksten?
    Skjønte ikke mye av dette jeg heller. Hadde vært fint å fått oversatt de viktigste tingene...

Jeg anbefaler alle å returnere spillerne med krav om gratis utbedring av feilen
    Blir ikke aktuelt for min del å betale noe for dette. Da får de spilleren i retur :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cstromme
    Dette var jo spennende razorfish! Men for oss med litt dårligere tysk-kunnskaper, tror du at du kunne oversatt teksten?
    Jeg kan i alle fall ta meg tid til å oversette sitatet jeg inkluderte fra Benedictus HiFi som ble skrevet allerede i februar:

Vi har løsningen!

Etter kort utviklingstid er det lykkes oss i å kunne tilby en HDMI-modifikasjon for Pioneer DVD spillerene DV-668 og DV-868. Denne stabiliserer HDMI-utgangen til DVD spilleren slik at en problemfri digital forbindelse til projektorer som Sanyo PLV-Z2 eller Toshiba TDP-MT 500 er mulig.
    Denne ombyggingen får dere foreløpig utelukkende hos oss!
    At dette koster penger sier seg selv i og med at det ikke er Pioneer som står for tjenesten. Men jeg er selvfølgelig helt enig i kommentarene om at Pioneer burde tilby en slik hardware fiks på garantien ASAP. En fiks gjort i Tyskland av Benedictus HiFi blir vel uansett problematisk for oss her i Norge.

raZorfish

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg har oppfattet dette riktig så har dette firmaet løsningen å ikke Pioneer?

Må være flautt for Pioneer hvis dette er tilfellet :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer! Det er diplom ingeniør Benedikt Dohmen som har løst problemet for egen del...

Jeg tror at problemet til Pioneer ikke er at de mangler kompetanse, men at de ikke tar kundene sine (m.a.o. problemet) på alvor! Hvilket jeg synes er enda verre...

På det tyske nettstedet står det blant annet øverst at Denon A-11 hadde tilsvarende kompatibilitetsproblemer, men at Denon var snare med å rette opp problemet i en firmware oppdatering!

Lenger nede i teksten står det at de forventer at fiksen også vil løse et eventuelt kompatibilitetsproblem overfor projektorer som ikke er testet av dem (som f.eks model one)...

Det dreier seg m.a.o. om en generell forbedring/stabilisering av HDMI-utgangen på Pioneer spillerene!

raZorfish

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg skal sende inn en ny mail til Pioneer om dette selv og. Jo flere jo bedre!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med en Rakskog (eller noe i den dur) hos Pioneer i dag. Han hadde hørt om problemet før, men kjente ikke nok til det til å kunne uttale seg. Ga han adressen hit slik at han kunne finne linken til det tyske firmaet som hadde en fiks til problemet, og fikk beskjed om at han skulle sjekke det opp og at jeg skulle kontakte ham tilbake om en uke.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra at det er flere som står på for denne saken, cstromme. Jo større er sjansen for en løsning.

raZorfish

Newcomer Tomaso sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg tidligere har nevnt har jeg fått testa Pioneer 868'n min hos en kompis (han går under nick'et 'Real' på forumet her) via HDMi->DVi mot en BenQ 8700+ som jeg hadde tenkt å bestille selv.
    Kombinasjonen viste seg da å fungere bra så lenge jeg ikke brukte for lang kabel.

Nå viser det seg derimot at jeg sikkert spretta sjampis'n for tidlig..
    Typen jeg testa den hos ringte i går kveld og var pissed over at han plutselig ikke fikk noe bilde på BenQ'n lenger.
    Han har en Arcam DV79 DVD spiller og har kjørt den med HDMi->DVi mot BenQ'n i en ukes tid nå uten problemer. WTF!!??

Drassa med meg 868'n igjen for å teste.. kobla den opp, og ganske riktig; Ikke noe bilde!
    Selve menyene på spilleren kom frem, men så snart vi satte igang en film ble det helt svart.
    Vi satte deretter i 'Flåklypa Grand Prix' (som er uten kopi beskyttelse).. Da kom bildet frem og alt så ut til å fungere bortsett fra at HDMi indikator lyset på fronten av 868'n, som hadde lyst første gang vi testa, nå ikke lyste lenger.
    Det ble selvfølgelig mer testing..
    Kobbla opp igjen Arcam'en og smelte i Flåklypa for å teste på den, men det funka overhodet ikke..Vi fikk ikke frem menyene på spilleren engang.
    Testa med kortere kabel (5m istedenfor 10m), men det hadde heller ingen innvirkning.

Prata med en jeg kjenner på sjappa hvor vi har kjøpt disse tingene og han har sittet i telefonen i timesvis i dag og prata med Arcam, Pioneer og BenQ.
    Arcam folka ble visst skikkelig gira på å finne ut hva som står bak problemet og ringte selv til BenQ for å få litt teknisk informasjon om DVi protokollen de benytter seg av og dermed da kanskje finne ut av problemet..
    Her er svaret de fikk: BenQ STØTTER IKKE HDCP!
    BenQ skulle derimot gjøre sin egen undersøkelse og de trodde at det muligens fantes en løsning som alikevel lot oss bruke HDMi->DVi tilkoblingen.

På toppen av det hele så fikk jeg min splitter nye BenQ 8700+ selv i forige uke, men måtte bare pakke den ned igjen for returnering da jeg umiddelbart la merke til at linsa var fettete og oppstripet!
    Har ikke engang fått kobbla opp min egen projector, og allerede nå er jeg lei av hele HDMi opplegget!
    Blir jeg virkelig nødt til å kjøre component med progressive scan istedenfor HDMi->DVi?
    Har lest påståelser om at det ikke er mulig å se forskjell på HDMi/DVi og component m/progressive scan..Noen som har erfaringer med dette?

Det merkeligste med hele historien her er jo at både Arcam'en og Pioneer'n har funka mot BenQ'n helt til den nå tydligvis har ombestemt seg.

Active tco sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tomaso
    Her er svaret de fikk: BenQ STØTTER IKKE HDCP!
    Hentet fra: BenQ's Global site

Input Terminals Benq 8700 HD2+:
    S-Video: Mini-din 4 pin x 1
    Composite Video
    Component (YCbCr) : RCA x 3
    Progressive Component (YPbPr) / RGBHV : BNC x 5
    RGBVI(HDCP) :?: :?:

Litt motsigende fra BenQ når de skriver at den støtter HDCP her...

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja.
    Jeg har ikke lagt merke til den info'n der før..
    Skal få han jeg kjenner på hi-fi sjappa her til å ringe de igjen og spør hva i huleste dette skal bety!

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte ham tvert og fikk prata med ham nå.
    Det ble en del telefoner i dag og jeg hadde misforstått ham sist jeg hadde ham på tråden..
    Det med at BenQ ikke støtter HDCP var visst kun en antagelse fra Arcam's side.
    Han ventet fremdeles på tilbakemelding fra Arcam ang. samtalen deres med BenQ.
    ..Venter i spenning..

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selv testet i timesvis med 868 med 7800 og 10m molex hdmi til dvi. null problem, holdt på i seks timer i strekk med alt av filmer, både ntsc og pal.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tco
    RGBVI(HDCP) :?: :?:

Litt motsigende fra BenQ når de skriver at den støtter HDCP her... :
    Tror det bare er folkene fra BenQ som roter litt: Fra det europeiske supportsenteret var det en som sa til meg at jeg kunne bruke S-video i "RGB-modus" og fra kontoret i Norge påstod de at man kunne få s-video fra en scart med RGB. :roll:

Grunnen til at de tar med RGB er antagelig at inngangen også støtter DVI-A.

Robert-

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være at "tyskerne" mod'er spillerne til ikke å bruke HDCP? Det vil vel i tilfelle forklare hvorfor Pio ikke selv kan gjøre det samme..

Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •