DV-868AVi eller DV-668AV? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nemesis
    Har stavet meg gjennom den tyske testen og mener at denne ser meget
    bra ut.Så litt på Denon 2200 men i følge testen var 668 like bra eller bedre på bl.a DVD-A og SACD avspilling(som er viktig for meg).Greit
    med HDMI(Fremtidsrettet)Har Pioneer 656 nå,men savner delay ved DVD-A/SACD avspilling.Bestillte i dag,skulle komme i løpet av mars. 8)

Hva mener du med "savner delay"? Skal selv kjøpe 565 for å spille nettopp dvd-a og sacd.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Har stavet meg gjennom den tyske testen og mener at denne ser meget
    bra ut.Så litt på Denon 2200 men i følge testen var 668 like bra eller bedre på bl.a DVD-A og SACD avspilling(som er viktig for meg).Greit
    med HDMI(Fremtidsrettet)Har Pioneer 656 nå,men savner delay ved DVD-A/SACD avspilling.Bestillte i dag,skulle komme i løpet av mars. 8)

Hva mener du med "savner delay"? Skal selv kjøpe 565 for å spille nettopp dvd-a og sacd.
    mulighet til å sette opp avstanden til høytalerene i oppsettet til dvdspilleren for å få riktig forsinkelse(delay)
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg kan se på www.pioneer.no har 565 delay justering.Litt rart
    dette , jeg hadde først en 646 ,den hadde delay justeringer men 656 som
    kom etter på har ikke denne muligheten.668 next 8)

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg kan se på www.pioneer.no har 565 delay justering.Litt rart
    dette , jeg hadde først en 646 ,den hadde delay justeringer men 656 som
    kom etter på har ikke denne muligheten.668 next 8)

Hørtes flott ut, akkurat nå passer prisen på under kr 3000,- for 565 meg utmerket!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vette
    Takker for interessante linker, men det ser ut for meg som om HiFi News ikke har helt greie på hva de skriver om, i alle fall ikke på video siden.

Ta for eksempel uttalelsen: "But if you really want to experience the difference between the DV-668AV and DV-868AVi, then there is no more compelling a demonstration to be had than viewing the pair via Pioneer's HDMI-equipped fourth-generation plasma display. The DV-868AVi's DDPD scaler is clearly superior to the '668's fixed, one-chip solution and it shows in the tighter, noise-free and contrast-filled images that flow from these top-notch PDP's."

Det er jo ikke en eventuelt kvalitetsforskjell mellom DVD spillerene man her får testet, men forskjellen mellom skaleringsbrikken i DV-868AVi og PDPen :!: Det eneste denne testen viser er m.a.o. at skaleringsbrikken i PDPen ikke er like god som den i DV-868AVi. Testen er overhode ikke et argument for å velge storebror fremfor lillebror slik HiFi News fremstiller det :shock:, med mindre man har en Pioneer plasma da :lol:

Nå vet vi jo ikke hvilken Pioneer PDP som er benyttet i testen, men det er bare 2 og velge mellom, enten 43" eller 50". Videoprosessene i testen er derfor en av følgende:

DV-868AVi --> PDP 43": 720x576/720x480 --> 1280x720 --> 1024x768
    DV-686AV --> PDP 43": 720x576/720x480 --> 1024x768

eller

DV-868AVi --> PDP 50": 720x576/720x480 --> 1280x720 --> 1280x768
    DV-686AV --> PDP 50": 720x576/720x480 --> 1280x768

Som dere kan se, så vil videoprosessen med DV-868AVi kunne medføre 2 skaleringer om signalet først skaleres opp til 1280x720 av spilleren før ytterligere skalering til PDPen's grunnoppløsning av PDPen selv, mot kun 1 skalering med DV-668AV (eller DV-868AVi uten skalering).

Jeg ville jo derfor rent teoretisk ha forventet at videoprosessen med kun 1 skalering gav det beste resultatet. Det faktumet at testen ikke ser ut til å reflektere det, tyder på at skaleringsbrikken i Pioneer's PDPer er dårligere enn man burde kunne forvente til en slik pris!

Det komiske er at det er Pioneer's egen skaleringsbrikke (DDPD/T-REX) som avslører hvor dårlig skaleringen i PDPene er :roll:, om man skal tro testen da - og det skal man vel :?:

Kanskje ikke. Denon A-11 kommer overraskende dårlig ut i denne sammenligningen.

I følge ekspertene hos "Secrets" er det ingen spiller som i øyeblikket slår Denon's A-11 (DVD-5900 i USA).

Riktignok venter man i øyeblikket på en ny firmware versjon fra Denon som skal løse et problem med at DNR opsjonen til FLI2310 deinterlacing brikken var satt på full styrke fra fabrikk (denne bør visstnok være AV).

Det er svært få, for ikke å si noen i det hele tatt, som tester DVD-spillere grundigere enn Secrets. Secrets gutta er dessuten helt ubestikkelige, og det er jo en meget viktig faktor for oss kunder.

raZorfish

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bumper denne tråden igjen, istedenfor å starte en ny om samme tema.

Det jeg lurer på, er om noen (andre enn testen vette refererer til nedenfor) har sett disse to "side ved side" mot en sistegenerasjons Pioneer plasma-TV? Og, om eventuelle forskjeller i bildekvalitet kan rettferdiggjøre de nesten 5000 kronene i prisforskjell (og månedene med ventetid før 868 er leveringsklar)?

Sitat Opprinnelig postet av vette
    Hjemmekino: Samsung 75" KS8005 - Samsung UBD-K8500 - Apple TV - Chromecast - Sonos all around
    Stue:
    Samsung 65" JU7005 - Apple TV - Chromecast - Sonos playbar

Newcomer colaboy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dessverre ikke fått sett 868 modellen noe sted, men derimott 668 koblet opp mot et utal forskjellige skjermer. Og likte svært godt hva jeg så.

Så har nå endelig hivd ut våres gamle Metz DE-81 (Pioneer 717) og erstattet den med Pioneer 668. Forskjellen i bilde kvaliteten var utrolig mye større en hva både kona og jeg først trodde det ville være, alt var bare så helt utrolig mye skarpere og klarere. Nå må vi se alle DVD filmene våre på nytt! :lol:

Men det var også et klart løft i lyden, lyd bildet ble større og mye mer detaljert. En liten bonus som vi ikke hadde tenkt på i det hele tatt.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •