Toshiba HD-DVD E1 på vanlige dvd filmer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Toshiba HD-DVD E1 på vanlige dvd filmer?

Har kjøpt meg en slik Toshiba, men ser vel at utvalget på HD-DVD filmer sannsynligvis blir labert...

Kan fortsatt levere den tilbake til butikk, og lurer derfor på om det er mer fornuftig med en ordinær DVD spiller til ca. 2000 kr.?

Har lest i et par tester at den blir sammenlignet med ordinære spillere i 5000 kr + klassen på blidekvalitet (Vanlige dvd filmer).

Synspunkter??

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en brukt Pioneer DV-696 av en som kjøpte en slik Toshiba.

Pioneeren kostet ca 16-1700 da den var ny, tilsvarende nå er DV-600.

Fikk tilbakemeldinger på at Toshibaen var en god del bedre enn Pioneeren iallefall, og da bør det borge for at det er et bra kjøp, DV-696 fikk mye skryt da den kom.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den knuser min Denon DVD2910 som kostet 7498,- ny. Og den er ikke bare litt bedre, det er markante forskjeller vi snakker om. Har testet den opp mot Denon 3930 også, og her er også forskjellene store. Du mister litt informasjon ifm at den ikke viser 'blacker than black' og 'whiter than white', men dette er informasjon som ikke er ment å vise uansett. Det er bare å kose seg, og tenk så billige HD-DVD filmene blir etter hvert!

Newcomer DanRemy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har denne selv og jeg mener den er veldig bra på vanlig DVD. Den er mye bedre enn alt annet jeg har hatt innom av DVD-spillere, og sammenlignet med Cambridge Audio Dvd-77 som jeg hadde før, må nok Cambridge se seg knust av denne.

De er jo ganske rimelige for tiden, og sammenlignet med dvd-spillere i samme prisklasse vil jeg våge å si at denne slår en god del av de. Det at den i tillegg tar HD-DVD kan du jo se som en bonus:-D

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om det antakelig blir mindre HD DVD utgivelser fremover, så er det utgitt ca 500 filmer frem til nå og da har du uansett litt å velge i.

Hvis alternativet er en ren DVD spiller kan du bare se på HD DVD delen som en bonus.

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har opplevd det motsatte med min E1. Brukte min til vanlig dvd og syns det funka greit til jeg skulle se Black Sheep. Da greide jeg ikke mere og måtte gå tilbake til min Samsung 850. Bildet var kornete og og rett og slett umulig å se på. Har også opplevd at spilleren hakker når jeg spiller vanlig cd-plate. Mulig jeg har fått et mandagsprodukt? På Hd er den suveren.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oddk
    Jeg har opplevd det motsatte med min E1. Brukte min til vanlig dvd og syns det funka greit til jeg skulle se Black Sheep. Da greide jeg ikke mere og måtte gå tilbake til min Samsung 850. Bildet var kornete og og rett og slett umulig å se på. Har også opplevd at spilleren hakker når jeg spiller vanlig cd-plate. Mulig jeg har fått et mandagsprodukt? På Hd er den suveren.
    Det har jeg aldri opplevd. Hvis ikke det er dårlig kvalitet på filmen da selvfølgelig. Mulig dette har noe med innstillinger å gjøre?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle svar. Ser vel da at jeg kommer til å beholde Toshibaen, ga tross alt ikke mer enn 1995,- innkl. 5 filmer. Virker jo til å være et "kupp" til den prisen.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av scooby doo
    Takker for alle svar. Ser vel da at jeg kommer til å beholde Toshibaen, ga tross alt ikke mer enn 1995,- innkl. 5 filmer. Virker jo til å være et "kupp" til den prisen.
    Det er den også:-D

Newcomer Menace sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, hadde faktisk kunne tenkt meg den spilleren der som vanlig DVD spiller dersom den er så bra. Så kan jeg jo se de fem filmene ihvertfall. Høres bra ut.

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bare bekrefte det de andre sier, at den er glimrende til å kjøre vanlig DVD med!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •