BD-spilleranbefaling til gjerdesitter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 64
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

BD-spilleranbefaling til gjerdesitter

Jeg er en erfaren AVforum-bruker og godt bevandret i hifi og SD-video. Men når det gjelder HD-formatene er jeg ganske grønn.
    Jeg har sittet på gjerdet lenge og ventet på at multiformatspillerne skal bli modne eller at et av formatene skulle få et overtak. Nå virker det på meg (etter at Warner annonserte overgang til BD) at BD har fått et overtak (diskusjonen om hvorvidt BD har "vunnet krigen" er det en egen tråd for, og den vil jeg ikke ta her).

Jeg har hoppet ned fra gjerdet og lurer på hva som er state of the art når det gjelder BD-spillere akkurat nå.

Er det en bestemt spiller som peker seg ut som best?
    Hva er det viktig å se etter når man skal velge en god og relativt fremtidsrettet BD-spiller?
    Kan de beste BD-spillerne fullt ut erstatte en DVD-spiller, eller er det gode grunner til å beholde DVD-spilleren en stund til?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Jeg er en erfaren AVforum-bruker og godt bevandret i hifi og SD-video. Men når det gjelder HD-formatene er jeg ganske grønn.
    Jeg har sittet på gjerdet lenge og ventet på at multiformatspillerne skal bli modne eller at et av formatene skulle få et overtak. Nå virker det på meg (etter at Warner annonserte overgang til BD) at BD har fått et overtak (diskusjonen om hvorvidt BD har "vunnet krigen" er det en egen tråd for, og den vil jeg ikke ta her).

Jeg lurer derfor på hva som er state of the art når det gjelder BD-spillere akkurat nå.

Er det en bestemt spiller som peker seg ut som best?
    Hva er det viktig å se etter når man skal velge en god og relativt fremtidsrettet BD-spiller?
    Kan de beste BD-spillerne fullt ut erstatte en DVD-spiller, eller er det gode grunner til å beholde DVD-spilleren en stund til?
    Heisan Roffe!

State of the art vet jeg ikke, men jeg er ihvertfall veldig godt fornøyd med min Sony BDP-S1E. Jeg har ihvertfall ikke behov for noen dvd-spiller, den fløy fort ut gjennom døra etter at jeg fikk denne.

Har kun 1 ting å utsette på den, og det er at den er treg i oppstarten, så hvis du har tid å slurpe i deg litt kaffe mens den fyrer igang, så er alt fryd og gammen. Den er kjapp i menyene, sylskarpt bilde, både på blu-ray og vanlig dvd. Har sagt det før og skal vel være litt forsiktig med det, men er så fornøyd at jeg ikke blir å bytte den på en stund.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,732
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    State of the art er vel Pioneer BDP LX70a og de nye spillerne som kommer fra Denon(2 stk) som jeg ikke husker navnet på. Disse tre vil vel ligge på pris fra rundt 14 til 20 tusen. Disse skal kunne sende de nye lydformatene ut som bitsream og takler selvfølgelig 1080p/24fps.

Jeg får min Pioneer i dag eller i morgen (importert fra USA) og kan komme med litt erfaringer ang den i forhold til PS3 som gikk for å være en av de beste BD spillerene i 1 generasjon.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemedling, Vetteman.
    Jeg er sikker på at Sony BDP-S1E er en bra spiller, men den har jo vært i markedet lenge, og Sony har jo erstattet den med nye spillere.

Jeg vil vel tro at nyere spillere også har oppdatert funksjonalitet. Jeg tenker vel først og fremst på HMDI 1.3 og lydformatstøtte for de siste HD-lydformatene for å være fremtidsrettet...

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    State of the art er vel Pioneer BDP LX70a og de nye spillerne som kommer fra Denon(2 stk) som jeg ikke husker navnet på. Disse tre vil vel ligge på pris fra rundt 14 til 20 tusen. Disse skal kunne sende de nye lydformatene ut som bitsream og takler selvfølgelig 1080p/24fps.

Jeg får min Pioneer i dag eller i morgen (importert fra USA) og kan komme med litt erfaringer ang den i forhold til PS3 som gikk for å være en av de beste BD spillerene i 1 generasjon.
    Må vel få en shoot-out på BD-spillere snart:-D

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye Panasonic'en som ble annonsert på CES ser ut til å ha 'alt'. Profile 2.0 og støtte for alle lydformater.
    Tråd om den her: http://avforum.no/forum/dvd-cd-spill...-dmp-bd50.html

Og så har man PS3-alternativet, den er fortsatt ikke noen sinke som BD-avspiller. Nettopp annonsert at den snart får Profil 2.0 støtte.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Den nye Panasonic'en som ble annonsert på CES ser ut til å ha 'alt'. Profile 2.0 og støtte for alle lydformater.
    Tråd om den her: http://avforum.no/forum/dvd-cd-spill...-dmp-bd50.html

Og så har man PS3-alternativet, den er fortsatt ikke noen sinke som BD-avspiller. Nettopp annonsert at den snart får Profil 2.0 støtte.
    Som sagt er jeg litt grønn... Hva betyr "Profil 2.0"? Noen som har en lenke?
    Ellers så har jeg tenkt å kjøpe temmelig snart, så jeg er først og fremst interessert i spillere som allerede er å få kjøpt i Norge.

Er PS3 så god som BD-spiller at den er like bra som de rene BD-spillerne?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt er jeg litt grønn... Hva betyr "Profil 2.0"? Noen som har en lenke?
    Kortversjon:
    Profil 1.1 - Støtte for bilde-i-bilde
    Profil 2.0 - 1.1 + internett

Langversjon: Blu-ray Disc - Wikipedia, the free encyclopedia

Jeg har selv bare PS3 så har ikke egne erfaringer, men har lest her og der at de siste standalone'ene til Sony og Panasonic har litt bedre bilde enn PS3.
    Men tror det er snakk om små forskjeller. PS3 er en uendelig mye bedre BD-spiller enn PS2 var som DVD-spiller for å sammenligne på den måten...

PS3 mangler også dekoding av DTS-MA og bitstreaming av True HD og DTS-MA, men mulig at det kommer støtte for dekoding av DTS-MA i en fremtidig softwareoppgradering.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med samsungs kombispiller av blue-ray og HD-dvd, som kommer senere? Hvordan er den i forhold til versjon profil 2.0 og støtte for HD (HDMI 1.3, DTS-MA, DOLBY HD osv.)?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eriksg
    Hva med samsungs kombispiller av blue-ray og HD-dvd, som kommer senere? Hvordan er den i forhold til versjon profil 2.0 og støtte for HD (HDMI 1.3, DTS-MA, DOLBY HD osv.)?
    Mitt problem er at denne ikke er leveringsklar i Norge ennå, og dato for når den evt. slippes er uklar. Jeg skal ha en spiller i løpet av januar, og sitter ikke og venter på at Samsung skal bestemme seg.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er ett synspunkt:

"But the PS3's Blu-ray talents aren't merely restricted to its upgradability and impressive features. It's also a far better performer than you've any right to expect. Blu-ray films are played back with stunning amounts of detail and clarity, and remarkably little video noise, really doing the high definition format proud. It sounds perfectly respectable too, and, unlike the S1E, can play higher quality SACD discs."

H2H: Sony BDP-S1E vs Sony PS3 Blu-ray players - AVReview Home cinema reviews

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer BD-LX70A Roffe. Denne er grisegod både på BD og SD

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Jeg har selv bare PS3 så har ikke egne erfaringer, men har lest her og der at de siste standalone'ene til Sony og Panasonic har litt bedre bilde enn PS3.
    Sendes ikke bildet digitalt over HDMI til skjermen? Hvordan kan da kvaliteten på bildet (ved Blu-ray avspilling) være forskjellige?

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Sendes ikke bildet digitalt over HDMI til skjermen? Hvordan kan da kvaliteten på bildet (ved Blu-ray avspilling) være forskjellige?

Mener du at det ikke finnes forskjell på avspillere så lenge signalet sendes digitalt?

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Here we go again.....

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden dette er min tråd, så håper jeg vi holder oss til temaet, altså hva som er de beste BD-spillerne og hvilke krav man bør stille til en fremtidsrettet BD-spiller i januar 2008.

Prinsippdiskusjoner om forskjeller i digitalsignaler, om man trenger bestemte lydformater, om man bør satse på BD-spiller istedenfor multi-HD-spiller etc. kan man ta andre steder. Siden jeg faktisk er moderator også, så vil jeg sannsynligvis moderere off-topic-svar i denne tråden.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Pioneer BD-LX70A Roffe. Denne er grisegod både på BD og SD
    Er den tilgjengelig i salg nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tittet på Samsung BD-P1400. Har denne alle lydformatene DTS-MA, f.eks? og profil 2.0?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lysten på å kjøpe en selv, men jeg ønsker en spiller med profil 2.0. Har lest at menyer og slike ting tar en evighet med 1.0 eller 1.1.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva med Marantz bd8002?

Er i akkurat samme situasjon som trådstarter, har sittet på gjerdet og ventet på den perfekte kombospilleren, men nå ser det ut til at det klarer seg med en god Blue-ray.

Jeg har en Marantz dv9600 som er veldig god på DVD, SACD og DVD-Audio.

Ser for meg en matchende Marantz BD8002 for BD, og evt vanlig DVD. Lydformatene tar den gamle spilleren seg av på en utmerket måte. Det virker også som om allroundmaskiner som tar alle lydformater er et godt stykke unna. (PS3 er uaktuelt for meg).

BD8002 er vel bare profil 1.1, men det holder vel egentlig til å primært se film. Virker som den er godt spesifisert, er vel noen kostbare chiper der, er det ikke?

Uansett blir den nok ganske kostbar, men forhåpentligvis ferdig utviklet uten små og store softwarefeil som har skjemmet en del av de første spillerne.

Nå er jo absolutt alle spillere for tiden i svart pianogloss. Moderne, men jeg håper den blir å få i sølv også, da står den i stil med resten av anlegget.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •