BD-spilleranbefaling til gjerdesitter - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 64
    Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Lovund
    Jeg skal kjøpe med BD spiller iløpet av uken håper jeg.
    Har da 3 alternativer.
    Samsung BD-P1400 Hjemmekino.no - Produktdatabase - Samsung BD-P1400

Panasonic DMP-BD10(A) Hjemmekino.no - Produktdatabase - Panasonic DMP-BD10A

Sony BDP-S300 Hjemmekino.no - Produktdatabase - Sony BDP-S300

Noen med erfaring? Synspunkt?

Kan vel også legge til at jeg vurderer innkjøp av en DENON AVR-4308....denne støtter de nyeste lydformatene.

NJJ
    Jeg skal også handle inn Blu-ray spiller i nærmeste fremtid og har akkurat de samme alternativene som deg (+ PS3). Valget mitt faller nok mest sannsynlig på BDP-S300 selv om denne ikke har støtte for True-HD og DTS-MA (Jeg har bare stereo-oppsett for tiden og er ikke så opptatt av lyden). Tankegangen min er slik at jeg kjøper den billigste nå, selv om den har mange mangler, for jeg må uansett innvestere i en ny spiller om ett til to år da formatet har fått "satt" seg og alle spesifikasjoner er helt klare (og prisen har sunket).

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det samme tenker jeg også. Når bluray får "satt seg" så kjøper jeg nok en dyrere spiller. har lest det meste av tester på de spillerne jeg nevnte i forrige innlegg, men blir aldri enig :-?
    Samsung sin støtter vel "alle" lydformat.
    Sony sin har fått toppkarakter.
    Panasonic har jeg generelt god erfaring med.

Vurderte ps3, men det billigste jeg fant va 3500,- tror jeg.

NJJ

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det samme tenker jeg også. Når bluray får "satt seg" så kjøper jeg nok en dyrere spiller. har lest det meste av tester på de spillerne jeg nevnte i forrige innlegg, men blir aldri enig :-?
    Samsung sin støtter vel "alle" lydformat.
    Sony sin har fått toppkarakter.
    Panasonic har jeg generelt god erfaring med.

Vurderte ps3, men det billigste jeg fant va 3500,- tror jeg.

NJJ
    Det som gjorde utslaget for meg var prisen + at man får med alle spiderman filmene og Pirates filmene. Les mer om det her:
    http://avforum.no/forum/hd-hardware-...spiller-2.html

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt valg!
    En av grunnen til at jeg vurderte sony spilleren var akkurat dette tilbudet. Filmene har vel en verdi på 1300kr +
    Mener å ha lest at noen ikke har fått filmene. De har iallefall ventet xtremt lenge.

En annen ting. Jeg er ikke helt oppdatert på alt av de nye "lydformatene".
    Leser om PCM, bitstream++
    Noen som kansje kunne fort og enkelt forklart meg dette. Hva er best? Hva er forskjellen?

NJJ

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt valg!
    En av grunnen til at jeg vurderte sony spilleren var akkurat dette tilbudet. Filmene har vel en verdi på 1300kr +
    Mener å ha lest at noen ikke har fått filmene. De har iallefall ventet xtremt lenge.

En annen ting. Jeg er ikke helt oppdatert på alt av de nye "lydformatene".
    Leser om PCM, bitstream++
    Noen som kansje kunne fort og enkelt forklart meg dette. Hva er best? Hva er forskjellen?

NJJ
    Det beste er tapsfri lyd, altså lossless. Dette er det vel, slik jeg har forstått det, bare DD True-HD, DTS-MA og PCM som kan levere. PCM er ukodet lyd og trenger derfor ingen dekoder.

Bitstream er om spilleren kan sende det kodede lydsporet over HDMI til reciveren som i sin tur dekoder dette.

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for kjappe og gode svar! :razz:
    Står mellom Sony og Samsung på meg nå. Tilbudet på sonyspiller, 6filmer, frister veldig!
    Går nok til innkjøp av denon avr4308 iløpet av februar/mars og denne "takler" alle de nyeste lydsystemene. Blir nok å bestemme meg iløpet av dagen. :twisted:

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for kjappe og gode svar! :razz:
    Står mellom Sony og Samsung på meg nå. Tilbudet på sonyspiller, 6filmer, frister veldig!
    Går nok til innkjøp av denon avr4308 iløpet av februar/mars og denne "takler" alle de nyeste lydsystemene. Blir nok å bestemme meg iløpet av dagen. :twisted:
    Hvis du skal kjøpe deg ny reciver så burde du kanskje ha en spiller som takler bitstream slik at du kan la den ta seg av dekodingen. en liten oversikt finner du her:
    http://avforum.no/forum/hd-hardware-...-profiler.html

Edit: Eller enda bedre her:
    http://www.idoblu.co.uk/page2%20Blu-ray%20Players.html

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk haavard74!

Meget nyttige linker dette!
    Ser at samsung bdp1400 "støtter" True-HD og DTS-Master audio via bitstream. Spennende...

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte meg en Samsung BD-P1400 fra netonet igår, ble sendt idag. 3495,- Denne har alt det siste av lydsystemer, så jeg håper den skulle holde en god stund. Evt. være en bra "backup" i fremtiden. :razz:

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte meg en Samsung BD-P1400 fra netonet igår, ble sendt idag. 3495,- Denne har alt det siste av lydsystemer, så jeg håper den skulle holde en god stund. Evt. være en bra "backup" i fremtiden. :razz:
    Denne ser jo spennende ut. Det er vel omtrent bare dekoding av DTS-MA som mangler i forhold til toppspillerne... Mulig jeg går for denne.

Har også vurdert PS3, som tidligere nevnt, men den har jo ikke 5.1 analog ut, noe jeg ser på som et aldri så lite minus mens jeg bestemmer meg for oppgradering på surroundreceiversiden. På plussiden er jo PS3 en spillkonsoll også, så den vil jo alltids kunne benyttes videre om jeg skulle få behov for en mer oppdatert BD-spiller etterhvert. Hva kan egentlig PS3 tilby av lyd via Toslink? Kan den f.eks. konvertere det meste (unntatt DTS MA) til 5.1 PCM på denne utgangen?

Vanskelig dette. Pokker ta gjerdesittergenene mine. Man vet jo at det er rivende utvikling, og da er det vanskelig å ta skrittet ut til toppmodellene. :-?

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung lanserte BD-P1500 på CES nå nylig, men jeg har ikke sett noen dato for når du får den her i landet.
    Jeg kan forøvrig gå god for BD-P1400. Jeg har ikke hatt noen problemer med den, og til den prisen du får den for i dag så må den kunne karakteriseres som et meget godt kjøp. Den har "bare" profil 1.0, men hva skal man med PIP på en BD-spiller... den HAR også Internet-tilkobling så jeg har oppdatert FW via Ethernet. :-D
    (Har du ny receiver får du også DTS HD MA via bitstream:-D )

Skal man legge 10k - 20k i BD spiller ville jeg ventet til utpå sommeren og sett hva som dukker opp av nye spillere, og heller kjøpt en billigere variant nå.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Denne ser jo spennende ut. Det er vel omtrent bare dekoding av DTS-MA som mangler i forhold til toppspillerne... Mulig jeg går for denne.

Har også vurdert PS3, som tidligere nevnt, men den har jo ikke 5.1 analog ut, noe jeg ser på som et aldri så lite minus mens jeg bestemmer meg for oppgradering på surroundreceiversiden. På plussiden er jo PS3 en spillkonsoll også, så den vil jo alltids kunne benyttes videre om jeg skulle få behov for en mer oppdatert BD-spiller etterhvert. Hva kan egentlig PS3 tilby av lyd via Toslink? Kan den f.eks. konvertere det meste (unntatt DTS MA) til 5.1 PCM på denne utgangen?

Vanskelig dette. Pokker ta gjerdesittergenene mine. Man vet jo at det er rivende utvikling, og da er det vanskelig å ta skrittet ut til toppmodellene. :-?
    Har en del av de samme tankene som deg. Men jeg hoppet på for et halvt år siden med å kjøpe PS3 60gb. Jeg har ønsker meg nå en standalone spiller i stede for PS3. Hvorfor? Jeg spiller ikke lenger og den tiden jeg har til overs vil jeg benytte til å se film.

Via Toslink for du vel bare DD og DTS-core - 5.1 pcm er det vel ikke kapasitet til så vidt meg bekjent. Men du for vel alle formater med unntak av DTS HD MA via de analoge 5.1 utgangene.

Jeg sikkler i hvertfall på en Samsung BD-P1400. Det eneste jeg lurer på er hvordan den er på sd dvd?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det analog 5.1 ut på PS3? Følger det med spesialkabel for dette?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Er det analog 5.1 ut på PS3? Følger det med spesialkabel for dette?
    Jeg får svare meg selv her. Etter hva jeg skjønner har ikke PS3 5.1 analog ut. Etter å ha lest meg opp litt på Samsung BD-P1400, så synes jeg den featuremessig virker temmelig bra (nær state of the art, som for meg akkurat nå er Pioneer BDP-LX70A). Har også lest noen meget positive tester av den, og tror jeg nå går for den. Det er en spiller det ikke koster meg så mye i verditap å bytte ut på sikt når Profile 2.0 spillere begynner å bli allemannseie...

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slår et slag for PS3, jeg. Bortsett fra DTS HD-MA, er det jo en fullspekket spiller. Vil tro dette også kommer etterhvert. Syns mediesenterfunksjonen er glimrende, og totalt sett leverer PS3 en uslåelig pakke. Spiller bra DVD, gjør den også. I tillegg kan man kjøre litt rally innimellom...

Den har ikke analog 5.1 ut. Det er vel ingen andre spillere som leverer HD-lyd over noe annet enn HDMI, ev. analoge utganger.

Jeg kommer hvertfall til å ha PS3 som avspiller inntil videre. Kommer ikke DTS HDMA, får jeg heller vurdere en standalone-spiller når de er blitt litt billigere.

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk "Bruce springsteen seeger sesson - live in dublin" på BD idag. Imorgen kommer Samsung bdp1400 Ser ut til at helgen er berget.
    Er meget spent!
    PS: Simpsons, children of men og the prestige kommer også imorgen. På BD såklart.:-D

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk "Bruce springsteen seeger sesson - live in dublin" på BD idag. Imorgen kommer Samsung bdp1400 Ser ut til at helgen er berget.
    Er meget spent!
    PS: Simpsons, children of men og the prestige kommer også imorgen. På BD såklart.:-D
    Litt off-topic i tråden din Roffe, beklager det. Men den Bruce Springsteen konserten er noe alle med BD spiller burde kjøpe seg - nærmest uansett forhold til The Boss. Den har et vannvittig bra lydspor. Selv om cd'en aldri slo an hos meg som er svoren Springsteen fan, var denne discen en åpenbaring!

On-topic: Er selv meget inntresert i denne selv. PS3'en min er snart solgt og da må jeg ha en ny snart så jeg for spilt av god filmene mine på blå disc Helt klart positivt at den støtter neste alle lydformatene over pcm eller analog multiutgang. Og ikke minst prisen: 3500 på nett og 3800 hos HFK.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torro
    Denon DVD-3800BD kommer vel i disse dager. Prisen indikerer vel også "state of..." med sine fyldige 20k Kommer vel en oppgradert versjon senere i år med nettverk
    Noen som har hørt noen konkret dato?

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Litt off-topic i tråden din Roffe, beklager det. Men den Bruce Springsteen konserten er noe alle med BD spiller burde kjøpe seg - nærmest uansett forhold til The Boss. Den har et vannvittig bra lydspor. Selv om cd'en aldri slo an hos meg som er svoren Springsteen fan, var denne discen en åpenbaring!

On-topic: Er selv meget inntresert i denne selv. PS3'en min er snart solgt og da må jeg ha en ny snart så jeg for spilt av god filmene mine på blå disc Helt klart positivt at den støtter neste alle lydformatene over pcm eller analog multiutgang. Og ikke minst prisen: 3500 på nett og 3800 hos HFK.
    Beklager at det ble litt "off-topic", men nå er det rene julaften her. Våknet tidlig idag og nå sitter jeg og venter på at posten skal åpne:-D

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat hentet min samsung bd-p1400 nå. NYDELIG!
    Skal teste den ut nå. Fikk meg en stor overraskelse da jeg pakket op. Det fulgte 2 filmer med! "Blood diamond" og "300" Har begge disse på HD-DVD, men jeg er storfornøyd! Knallgoe filmer. Betalte 3495,- på NetoNET.no
    ANBEFALEST!

Nå skal jeg teste ut "bruce springsteen - live in Dublin"
    Snakkest!

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •