BD-spilleranbefaling til gjerdesitter - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 64
    Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Selv har jeg valgt en billig BD spiller en så lenge (s300). Begrunnelsen min er rett og slett det at jeg har en følelse av at man ikke får en fremtidsrettet spiller alerede i dag. Jeg tipper at BD ikke er ferdig utviklet som format enda, og at nye funksjoner vil bli lagt til.

Men om man skal ha dagens "værsting" er det vel ingen vei utenom nevnte Pioneer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan godt hende at det er helt riktig å satse på en 'billigvariant' med de svakheter det medfører i påvente av at teknologien modner og prisene kryper litt ned også for de aller beste spillerne.

Det jeg savner i omtale/tester av spillerne er bl.a hvor solid bygget de er og hvor følsomme de er for støv og riper på platene osv. Vi vet jo alle at det er det tildels stor forskjell mellom ulike CD-spillere og ordinære DVD-spillere. En kan kanskje forvente at de nye HD-formatene med svært høy datatetthet fordelt over flere lag, og med tynnere dekklag på overflaten er mer utsatte for å bli ubrukelig? Og at det er forskjell på hva spillerne aksepterer før de gir opp?

Dette har faktisk vært et av de største ankepunktene for meg ang de nye formatene. Det skal ikke mye til for å ødelegge ei vanlig DVD-plate, tenker med gru på den dagen fars nyinnkjøpte Ringenes Herre-boks ligger spredt på gulvet etter ungenes bursdagsfeiring.....:-?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det er lett å gå i fella å tro at en kan kjøpe noe som er state of the art og fremtidsrettet innen denne type komponenter. Utviklingen går så raskt at det er vanskelig å forutse hva som kommer i neste omgang. Ofte betaler en uforholdvis mye for noen features som kanskje ikke er så viktige når det kommer til faktisk bruk. Hva er vitsen med PIP f. eks.?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel... Det er vanskelig å spå fremtiden, men man kan vel være enige om at HDMI 1.3 er mer fremtidsrettet enn HDMI 1.1, at True HD og DTS-HD er mer fremtidsrettet enn Dolby Digital og 5.1 PCM etc...

Poenget mitt med denne tråden er nettopp å finne ut hva som er state of the art og hvilke spillere som oppfyller det. Jeg er ikke interessert i å diskutere om det er lurt å kjøpe en billigspiller eller utgått modell i påvente av at fremtiden skal komme. Som gjerdesitter vet jeg alt om det der. Og den som alltid kjøper billig med lave spesifikasjoner vil alltid bli utdatert raskere enn dem som kjøper state of the art.

La oss få fram de beste BD-spillerne som er i handelen nå og hva kan man kreve av disse spillerne. Men for all det, jeg spør ikke om hvilken spiller som koster mest. Jeg tar gjerne mot gode tips i alle prisklasser.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er Cnet sine favoritter: Editors' top HD DVD and Blu-ray players - CNET Reviews

PS3 er testet som spillmaskin og Blu-Ray spiller, så karakteren lyver vel litt hvis man kun skal ha den for Blu-Ray delen.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Vel... Det er vanskelig å spå fremtiden, men man kan vel være enige om at HDMI 1.3 er mer fremtidsrettet enn HDMI 1.1, at True HD og DTS-HD er mer fremtidsrettet enn Dolby Digital og 5.1 PCM etc...
    Er vel ingenting som er mer fremtidsrettet enn 5.1 PCM. De fleste filmene har dette og det er et ukomprimert format. Er vel usikkert om det kommer så mange filmer med DTS HD Master Audio. Hvertfall ingen hittil etter det jeg har fått med meg (selv om logoen står på noen cover fra bl.a FOX).

Jeg kjører 5.1 PCM analogt ut fra BDP-S1E og det lyder som en drøm!
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samtlige av Fox sine filmer har dette. Om det er mange? Klikk på linken under og se selv. DTS HD Master Audio kommer til å bli stort - det ER allerede stort.

FOX Home | Blu-Ray

Man On Fire
    Simpsons
    Me, Myself and Irene
    Mr. & Mrs. Smith
    Die Hard 4 (Alle Die Hard-filmene)
    Cast Away
    The Day After Tomorrow
    From Hell
    Planet of the Apes
    AVP & AVPR
    Flight of the Phoenix
    Kingdom of Heaven
    osv, osv ...

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forsøkt å finne ut litt mer om Pioneer BD-LX70A, og jeg ser jo at den har en veiledende pris fra Pioneer på 13998,- kr. Det er jo relativt stivt, og jeg regner med at det er state of the art så godt som noe. Er det andre alternativer med relativt oppdatert spec som koster noe mindre?

PS. Ikke post alternative priser fra forhandlere i denne tråden. Det tar man under Produkt- og prisjakt, noe denne tråden ikke er. Målet med denne tråden er å finne ut hvilke produkter som yter best på Blu-Ray akkurat nå, noenlunde uavhengig av pris.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BD-spiller

Hei ! Har de glemt Sony BDP S-500?????

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon DVD-3800BD kommer vel i disse dager. Prisen indikerer vel også "state of..." med sine fyldige 20k Kommer vel en oppgradert versjon senere i år med nettverk

Newcomer Haugesund sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også sittet på gjerdet frem til nå. Men nå blir det vel til at jeg kjøper en Samsung BD-P1400. Den er rimelig og støtter 1080P24 samt alle lydformatene ut som bitstream. Og det er i grunnen det jeg trenger. Fancy extramateriale blir det aldri til at jeg ser allikevel.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min outsider er Playstation3. Kan noen raskt liste opp egenskapene som gjør at en PS3 ikke kan regnes som state of the art når det gjelder Blu-Ray avspilling?

Det virker jo som Sony jevnlig kommer med firmware-oppdateringer som oppgraderer PS3.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Min outsider er Playstation3. Kan noen raskt liste opp egenskapene som gjør at en PS3 ikke kan regnes som state of the art når det gjelder Blu-Ray avspilling?

Det virker jo som Sony jevnlig kommer med firmware-oppdateringer som oppgraderer PS3.
    Hadde selv tenkt på en PS3 som Bluray spiller, men de 2 jeg har sett har støyet alt for mye.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordelen med PS3, hvis vi ser bort fra lydformatene, er at den er rimelig "future-proof". Den oppdateres stadig med nye profiler og støtter for andre filformater, men hvis du tar en titt i PS3 tråden så ser du at vi fortsatt venter iherdig på DTS Master Audio dekoding og det trengs! Ulempe nr. 2 er at den ikke har bitstream ut på HD-lydformatene. Ellers er det vel lite...

Men hvis du er etter en rein state-of-the-art avspiller så er nok kanskje ikke dette den riktige maskinen...

Btw spock, PS3n min høres ikke. Kanskje hvis man legger seg bak racket med øret inn til vifta når man ser på film, men ellers høres den ikke i det hele tatt. Så støy er fraværende... Dette gjelder 40GB modellen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter omtrent 4 meter unna PS3, og kan ikke si at jeg er plaget av støy overhodet.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm - er det slik at 40GB PS3 støyer mindre?

Til spilling er det jo uansett ikke noe problem.

Men det er jo noe annet når man ser film.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Hmm - er det slik at 40GB PS3 støyer mindre?
    Den har ihvertfall færre databrikker inni og det burde utvikle mindre varme => Potensielt mindre støy.

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Også bruker den nye 40gb versjonen 65nm teknologi på CPU&GPU prosessorene.

Den første batch med PS3 60gb i Norge hadde mange støyende vifter, min inkludert. Fikk en ny som har akseptabelt støynivå, spinner opp til nivå 1 og blir der.

La PS3 stå på Lineær PCM så tar den seg av dekodingen av TrueHD og sender som LPCM. DTS Master er fortsatt ikke tilgjengelig.

Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser dere diskuterer mye profiler og lydformatstøtte. Kanskje samlesiden min er til hjelp?
    http://avforum.no/forum/hd-hardware-...-profiler.html

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen med erfaringer...

Jeg skal kjøpe med BD spiller iløpet av uken håper jeg.
    Har da 3 alternativer.
    Samsung BD-P1400 Hjemmekino.no - Produktdatabase - Samsung BD-P1400

Panasonic DMP-BD10(A) Hjemmekino.no - Produktdatabase - Panasonic DMP-BD10A

Sony BDP-S300 Hjemmekino.no - Produktdatabase - Sony BDP-S300

Noen med erfaring? Synspunkt?

Kan vel også legge til at jeg vurderer innkjøp av en DENON AVR-4308....denne støtter de nyeste lydformatene.

NJJ

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •