Panasonic DMP-BD50 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 86
    Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Torro
    også var det det med sone A og B da.
    For min egen del saa er valget enkelt, siden alle Blu-Ray filmene mine er enten sone A eller sonefrie. Dermed blir det BD50 fra USA saa snart den er tilgjengelig for bestilling i en av butikkene "mine". :-D

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har de forskjøvet releasedatoen (i USA) til 1. mai på BD50: Blu-ray.com - Panasonic DMP-BD50 Blu-ray Player

Jeg klarer ikke å vente enda en måned på BD50, så idag bestillte jeg en BD30.

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser BD30 har ramlet ned i pris hos en selger, så jeg slo til og bestilte den hos dem. 3.990,- er ikke hakkende gæli

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser BD30 har ramlet ned i pris hos en selger, så jeg slo til og bestilte den hos dem. 3.990,- er ikke hakkende gæli
    Det høres ut som en grei pris. Jeg har hatt min BD30 noen uker nå, og er så langt meget godt fornøyd med jobben den gjør. Det er sikkert lurt å oppdatere den med siste firmware, hvis ikke den allerede har nyeste når du får den. Jeg er usikker på om Euro-versjonen av BD30 er plaget med det, men USA-versjonen som jeg har hadde enkelte bugs som ble fikset i nyeste (1.6) fimware.

Jeg liker godt at den er rask i oppstart og menyer (jeg merker egentlig ingen forskjell på dette vs. PS3 som jeg hadde tidligere). Mindre viftesus/bråk enn PS3 er det også, selv om PS3 ikke var spesielt plagsom med lyden. En annen god ting er at jeg nå får 1 fjernkontroll mindre på bordet, siden Harmony fjernkontrollen jeg har takler BD30 fint. :-D

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    også var det det med sone A og B da.
    Jeg sendte mail til Stegen Electronics for en tid tilbake angående sonefrimodifisering av denne spilleren. Jeg fikk til svar at de skulle prøve å gjøre den sonefri når den kommer for salg. Så jeg kommer til å kjøpe min spiller fra dem eller fra DVDirect.net

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Det høres ut som en grei pris. Jeg har hatt min BD30 noen uker nå, og er så langt meget godt fornøyd med jobben den gjør. Det er sikkert lurt å oppdatere den med siste firmware, hvis ikke den allerede har nyeste når du får den. Jeg er usikker på om Euro-versjonen av BD30 er plaget med det, men USA-versjonen som jeg har hadde enkelte bugs som ble fikset i nyeste (1.6) fimware.

Jeg liker godt at den er rask i oppstart og menyer (jeg merker egentlig ingen forskjell på dette vs. PS3 som jeg hadde tidligere). Mindre viftesus/bråk enn PS3 er det også, selv om PS3 ikke var spesielt plagsom med lyden. En annen god ting er at jeg nå får 1 fjernkontroll mindre på bordet, siden Harmony fjernkontrollen jeg har takler BD30 fint. :-D
    Jeg vurdere BD30, spesielt med tanke på at den kan bit-streame de nye HD lydformatene. Ikke vits å betale for en spiller med innebygget dekoder når en har en forsterker som kan gjør det
    Men det jeg lurer på om du (eller noen andre) kan svare meg på, er om den støtter å sende ut vanlig dvd film (via HDMI) uten å oppskalere noe som helst (altså 576i)? Jeg kommer til å bruke en HQV Reon oppskaleringschip, så jeg vil helst at BD30 gjør minst mulig med bilde, men sender det så "pass-through" som mulig til forsterkeren (Onkyo sr-875 som oppskalerer).

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av astensland
    Jeg vurdere BD30, spesielt med tanke på at den kan bit-streame de nye HD lydformatene. Ikke vits å betale for en spiller med innebygget dekoder når en har en forsterker som kan gjør det
    Men det jeg lurer på om du (eller noen andre) kan svare meg på, er om den støtter å sende ut vanlig dvd film (via HDMI) uten å oppskalere noe som helst (altså 576i)? Jeg kommer til å bruke en HQV Reon oppskaleringschip, så jeg vil helst at BD30 gjør minst mulig med bilde, men sender det så "pass-through" som mulig til forsterkeren (Onkyo sr-875 som oppskalerer).
    Min BD30 (USA-versjon) kan sende ut 480p over HDMI og 480i over Component, så det er vel naturlig å tro at Euro-versjonen gjør tilsvarende med 576 ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Dmp-bd50

Hei hvis noen har kjøpt spilleren i USa kom gjerne med en tilbakemelding,
    hvor lønner det seg å bestille den med tanke på Avgifter her
    kan jeg f.eks bygge om så jeg slipper omformer, vil noen sjekke om den har universal strømmforsyning, kansje kjøpe fra Hong-Kong?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Min BD30 (USA-versjon) kan sende ut 480p over HDMI og 480i over Component, så det er vel naturlig å tro at Euro-versjonen gjør tilsvarende med 576 ut.
    Enig, det vil være naturlig å tro ja. Takker og bukker.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Panasonic BD

kan spillerne bruke universal strømmforsyning?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ihvertfall bruke strømadapter på Bd30, tviler på at det blir noen forskjell med bd50.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink re

Hei vet du hvor jeg kan kjøpe en bra Omformer, helst uten lang ledning evt en plugg kontakt. jeg har en liggende fra hong kong.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    Hei vet du hvor jeg kan kjøpe en bra Omformer, helst uten lang ledning evt en plugg kontakt. jeg har en liggende fra hong kong.
    Jeg bruker en 100W trafo fra Clas til min BD30. Den fungerer utmerket og koster kun 179,-. Kan ikke høre noen summing fra den heller uten at jeg legger øret helt inntil trafoen. Anbefales.

LINK TIL PRODUKTSIDE

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor bra blir analog lyd ut på denne? Regner med den har helt greie D/A omformere?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Fra en insider-tråd på blu-ray.com:

$400 f.eks. for en BD50 hadde gjort seg
    Dengang ei gitt $700.-
    Panasonic Details DMP-BD50 Pricing and Features | High-Def Digest

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The BD50 adds BD-Live functionality, which lets viewers access online content such as images and subtitles to further enhance the viewing experience.

Dette står det i linken du viser til, torstein.

Betyr dette at man kan laste ned norsk tekst til en film man har kjøpt i utenlandsk nettbutikk. Kommer sikkert til å koste en dollar eller to, men det kunne jo vært en genial funksjon?

Har sett meg ut denne lenge nå, blir spennende å lese tester de neste månedene..

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    "suggested retail price of $699.95" er just det, foreslått pris.

Men den reelle prisen, spesielt etter noen uker i salg vil bli en helt annen.
    $400 er kanskje litt optimistisk, men aldeles ikke umulig når det gjelder USA.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dag Erik
    The BD50 adds BD-Live functionality, which lets viewers access online content such as images and subtitles to further enhance the viewing experience.

Dette står det i linken du viser til, torstein.

Betyr dette at man kan laste ned norsk tekst til en film man har kjøpt i utenlandsk nettbutikk. Kommer sikkert til å koste en dollar eller to, men det kunne jo vært en genial funksjon?
    Rent teknisk skulle det ikke være noe problem, spørsmålet er vel heller om filmselskapene kommer til å benytte seg av muligheten...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig release?

Kan se ut som om det nærmer seg nå, på avsforum går diskusjonen livlig om den interne dekodingen av HD lyd, på grunn av en litt rar formulering i bruksanvisningen, som nå er tilgjengelig på denne linken;
    Panasonic DMP-BD50 manual

For på side 7 i manulen står det;
    "When connected to a compatible amplifier/receiver, you can enjoy surround sound recorded with Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD or DTS-HD", når man kobler til med HDMI.

Mens om de analoge utgangene på side 8 står det;
    "When connected to a compatible amplifier/receiver using the 5.1ch AUDIO OUT terminals, you can enjoy surround sound".

Og jeg må jo si at dette virker snodig. Trykkfeil, eller har de bare kopiert den delen fra BD-30? Noen synspunkter?

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på dette selv. Denne skulle jo ha intern dekoding og muligjøre alle HD-lydformater for oss dødelige uten HD-prosessor. Vet noen noe, så ikke nøl med å dele det med oss!

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •