Samsung BD-P1500 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 32 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 634
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk denne her om dagen og oppgraderet til siste fw. Dette gikk greit, men skulle i går prøve avchd på dvdplate, som denne skulle klare. Viser seg at den kunne det med forige versjon fw. Noen som har denne lagret? Eller en annen løsning?

Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hva slags S/W nummer står det hos dere etter oppgradering til BD-live 2.0?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Gå inn i setupen, og under HDMI valg så slå av "HDMI CEC" eller noe slikt. Da slutter den å snakke med andre komponenter over HDMI.
    Takk for tipset! Det blir desverre fortsatt stopp når man slår av tv`en. Men, etter å ha slått av HDMI CEC kan jeg nå benytte de analoge utgangene til BD-P 1500 samtidig som HDMI er koblet til. (før kunne jeg ikke det). På denne måten har jeg klart å lage en løsning som til nøds fungerer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo.

Så en film hos en kompis i går, som har 1500 spiller.

Å så kom det opp sånn bonusviw mener jeg det sto der oppe til venstre.
    Hvordan i svarte får man vekk at det står det? Bonusviw var satt til off på begge stedene i menyen, men fikk ikke det vekk fra skjermen.
    Kan noen fortelle meg hvordan man får vekk det? irriterende å ha det stående på skjermen under hele filmen.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YNWA
    Hallo.

Så en film hos en kompis i går, som har 1500 spiller.

Å så kom det opp sånn bonusviw mener jeg det sto der oppe til venstre.
    Hvordan i svarte får man vekk at det står det? Bonusviw var satt til off på begge stedene i menyen, men fikk ikke det vekk fra skjermen.
    Kan noen fortelle meg hvordan man får vekk det? irriterende å ha det stående på skjermen under hele filmen.
    Du må slå av OnScreen Display i menyen. Da forsvinner Bonusview og alt annet som kommer opp på skjermen ved pause, spoling osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Samsung 1500 og LG 42 LY95 fullhd

Jeg koble en ny 1500 samsung til min LG 42 full hd og starte den første gang. Det gikk bra med den første DVD plate, skulle jeg prøve en annen der skjedde det noe merkelig at jeg hørte bare lyd, men bilde kom ikke opp. DVS svart skjerm. TV også frøs kunne ikke slå av eller på. måtte dra strømkontakt på tv'en. Jeg slå av samsung og prøvde på nytt, det gikk bra. I går skjedde det igjen med en annen plate (original). Jeg har fprtsatt returrett.

Er det noe råd å få?
    Takk for alt hjelpen jeg får

QUOTE=AndersT2]Du må slå av OnScreen Display i menyen. Da forsvinner Bonusview og alt annet som kommer opp på skjermen ved pause, spoling osv.[/QUOTE]

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du oppgradert spilleren til siste firmware?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raggen
    Fikk denne her om dagen og oppgraderet til siste fw. Dette gikk greit, men skulle i går prøve avchd på dvdplate, som denne skulle klare. Viser seg at den kunne det med forige versjon fw. Noen som har denne lagret? Eller en annen løsning?
    Jeg har akkurat samme problem med min.
    Samsung påstår at oppdateringen ikke har noe å si for avspilling av AVCHD, men det er åpenbart feil.
    Jeg har skrevet til dem om saken.
    Hvis de har en løsning, så skal jeg poste den her

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt redd for å oppdatere eiendeler jeg, iallefall via betaprogrammer uten noe som helst garanti osv. Du får hele tiden høre hvor mye du "trenger" den siste oppdateringen osv selvom den gamle funker perfekt, samtidig må du signere under flere lass med ansvarsfraskrivelse fra firmaenes sin side som bare gir ut en eller annen utestet betafil.

Jeg gidder ikke oppdatere ting dersom jeg ikke er pent nødt, det måtte i såfall også være at varen ikke funker som den skal osv.

Ting som oppdaterte seg helt bort i natta.....:

MSN-hotmail... Fy at det går an å gå så til de grader bakover....+ en bug som gjør at alt fra banksider til chat og nettpoker hopper tilbake til MSN siden i de mest upassende situasjoner...
    Creative Zen Mp3 spiller... Displayet ser ut som det har virus i mente...
    Nokia mobil... Tastene begynte å slå feil tall etter oppdatering.. 7 på 9 osv.
    Xbox360... Red ring og kontaktproblemer på første oppstart etter oppdatering, pluss et utseende så barnslig og grelt at det rett og slett får meg til å spy.
    Bittorent.. har rett og slett bare kopiert et annet dårlig torrentprgr og tatt bort alt som var bra med bittorrent.
    Vgnett.. ufrivillig betaoppdatering så støgg og jævlig at jeg har meldt meg ut.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...folkens, dette er en teknisk tråd...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjell10
    Jeg har akkurat samme problem med min.
    Samsung påstår at oppdateringen ikke har noe å si for avspilling av AVCHD, men det er åpenbart feil.
    Jeg har skrevet til dem om saken.
    Hvis de har en løsning, så skal jeg poste den her
    Jeg fikk svar av dem i går, men det var helt bak mål :roll:
    Derfor ringte jeg dem i dag, og de hadde selvfølgelig aldri hørt om denne problemstillingen. Imidlertid har det skjedd for meg med to spillere, så man bør nok vente på neste firmware før man oppdaterer.
    Nå er min spiller på verksted...

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte denne spilleren i dag - 2.5k med to BD filmer inludert.

Har akkurat hatt en sjekk om den hadde siste firmware - det hadde den.

Lurte litt på det med varmgang som noen nevnte her - min har nå gått i 4-5 timer men er ikke lunken en gang.

Men sonefri hadde vært en fin ting - noen som har prøvd noe som fungerer?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har som sagt hatt to slike spillere.
    Den første ble glovarm, og det luktet varm plast, og den ble returnert som DOA.
    Den andre tålte ikke oppgradering til siste firmware, men den blir i alle fall ikke mer enn litt varm. En stor forbedring
    Men måtte altså levere den til service.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjell10
    Jeg har som sagt hatt to slike spillere.
    Den første ble glovarm, og det luktet varm plast, og den ble returnert som DOA.
    Den andre tålte ikke oppgradering til siste firmware, men den blir i alle fall ikke mer enn litt varm. En stor forbedring
    Men måtte altså levere den til service.
    Ok, greit å vite. Dette med oppgradering virker som et sjangsespill noen ganger - men greit så lenge man får fikset det - gratis!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på å kjøper Samsung BDP 1500 til jul for meg Leser at det har vært testvinner i Tv2 med terningkast 6. Er det noen som kan forteller meg litt mer om spilleren , brukervennlighet, bråker den , tilkoblingsmuligheter bak spilleren osv. Rett å slett erfaringer

Bruker idag Ps3 som BD spiller men ønsker e egen BD spiller.

Kom gjerne med andre forslag når det gjelder BD spiller

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan gi mine erfaringer.

Bråk:
    Du hører drivverket når de starter, aldri ellers. Samt når skuffen går opp. Altså normalt bråk. ellers er den helt stille.

Bak:
    Har bare brukt HDMI her, men det skal være stereo, og composit og komponent utganger tror jeg. Og kanskje en vanlig digital utgang. Har du mulighet for lyd over HDMI så holder denne i massevis, takler alt internt utenom DTS HD HD/Master. Sistnevnte må sendes som bitstream.

Brukervennlighet:
    Enkel og grei å bruke, aldri hatt problemer med den. Menyer er bra osv. Det eneste minuset jeg kan sette er at hvis du ønker å ha mulighet for å se hvor lang tid det er igjen i en film, så må du ha på On-Screen-Display. Da får man i tillegg en lapp det står Bonusview på igjennom hele filmen som man ikke får bort, hvis filmen har dette ombord. Det andre minuset er at displayet ikke kan slås helt av, kun dempes.

Oppgradering har jeg kun gjort via CD, og det har funket kjapt og utenfeil begge gangene.

Det viktigste er nok at spilleren er kjapp. I hvertfall kjapp nok til at man ikke irriterer seg over ting. Det tar 6 sekunder fra du trykker Eject i standby til man kan legge i en disk. Den er også relativ kjapp på loading, aldri ventet mer enn 10-15 sekunder på de verste tittelene. Er nok litt tregere enn PS3 der (ikke mye), men har man sett tidligere standalone spillere så er dette perfekt.

Bildekvalitet:
    Syntes bildet var litt lysere enn min forrige Sony S300. Men bildet er nok hakket bedre, selv om det ikke er mye. S300 var meget bra på DVD, og denne er nok lik eller så vidt dårligere, men ikke merkbare stor forskjell, om det faktisk er noen.

Lyd:
    Jeg sender alt til ekstern dekoding, så det fikser den bra.

Ellers så er spilleren meget lekker å se på med sort pianolakk finish, samt dioder i fronten som ikke er for lyssterke, de irriterer med andre ord ikke i mørke rom.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael1
    Jeg lurer på å kjøper Samsung BDP 1500 til jul for meg Leser at det har vært testvinner i Tv2 med terningkast 6. Er det noen som kan forteller meg litt mer om spilleren , brukervennlighet, bråker den , tilkoblingsmuligheter bak spilleren osv. Rett å slett erfaringer

Bruker idag Ps3 som BD spiller men ønsker e egen BD spiller.

Kom gjerne med andre forslag når det gjelder BD spiller
    Jeg har bare erfaring med denne spilleren så her er min anbefaling:

Tilkoplinger - nesten ingen - dette er spilleren for deg som har tenkt å la lyd og bilde gå gjenom hdmi kabel til receiver eller tv!

Spilleren er av middels til lav byggekvalitet, det er plastikk hele veien. Men den er pen, liten, sort og blank, grei fjernkontroll til prisen. I prinsipp lydløs og ganske rask.

Veldig enkel å finne frem i menyer og instillinger.

Jeg er meget fornøyd med mitt kjøp - synes den er suveren på BD og meget bra på dvd!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Kan gi mine erfaringer.

Bråk:
    Du hører drivverket når de starter, aldri ellers. Samt når skuffen går opp. Altså normalt bråk. ellers er den helt stille.

Bak:
    Har bare brukt HDMI her, men det skal være stereo, og composit og komponent utganger tror jeg. Og kanskje en vanlig digital utgang. Har du mulighet for lyd over HDMI så holder denne i massevis, takler alt internt utenom DTS HD HD/Master. Sistnevnte må sendes som bitstream.

Brukervennlighet:
    Enkel og grei å bruke, aldri hatt problemer med den. Menyer er bra osv. Det eneste minuset jeg kan sette er at hvis du ønker å ha mulighet for å se hvor lang tid det er igjen i en film, så må du ha på On-Screen-Display. Da får man i tillegg en lapp det står Bonusview på igjennom hele filmen som man ikke får bort, hvis filmen har dette ombord. Det andre minuset er at displayet ikke kan slås helt av, kun dempes.

Oppgradering har jeg kun gjort via CD, og det har funket kjapt og utenfeil begge gangene.

Det viktigste er nok at spilleren er kjapp. I hvertfall kjapp nok til at man ikke irriterer seg over ting. Det tar 6 sekunder fra du trykker Eject i standby til man kan legge i en disk. Den er også relativ kjapp på loading, aldri ventet mer enn 10-15 sekunder på de verste tittelene. Er nok litt tregere enn PS3 der (ikke mye), men har man sett tidligere standalone spillere så er dette perfekt.

Bildekvalitet:
    Syntes bildet var litt lysere enn min forrige Sony S300. Men bildet er nok hakket bedre, selv om det ikke er mye. S300 var meget bra på DVD, og denne er nok lik eller så vidt dårligere, men ikke merkbare stor forskjell, om det faktisk er noen.

Lyd:
    Jeg sender alt til ekstern dekoding, så det fikser den bra.

Ellers så er spilleren meget lekker å se på med sort pianolakk finish, samt dioder i fronten som ikke er for lyssterke, de irriterer med andre ord ikke i mørke rom.

OKEY Men det er noe jeg ikke helt forstår hva du mener med Sitat : " Har du mulighet for lyd over HDMI så holder denne i massevis, takler alt internt utenom DTS HD HD/Master"

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Jeg har bare erfaring med denne spilleren så her er min anbefaling:

Tilkoplinger - nesten ingen - dette er spilleren for deg som har tenkt å la lyd og bilde gå gjenom hdmi kabel til receiver eller tv!

Spilleren er av middels til lav byggekvalitet, det er plastikk hele veien. Men den er pen, liten, sort og blank, grei fjernkontroll til prisen. I prinsipp lydløs og ganske rask.

Veldig enkel å finne frem i menyer og instillinger.

Jeg er meget fornøyd med mitt kjøp - synes den er suveren på BD og meget bra på dvd!

Hmmm , oki .. da ser det ut som om jeg må splite lyd og bilde.. da min forsterker ikke har hdmi.Samme som på min Ps3. .

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael1
    OKEY Men det er noe jeg ikke helt forstår hva du mener med Sitat : " Har du mulighet for lyd over HDMI så holder denne i massevis, takler alt internt utenom DTS HD HD/Master"
    Det jeg mente er hvis din receiver har mulighet til å kjøre HDMI inn på lydsiden. Helst med HD dekoding, men minimum Multi PCM.

Men siden du sier din ikke har HDMI inn så ville jeg gått for en Panasonic DMB-55 som har 7.1 analoge utganger. Hvis din forsterker har slike innganger da.

Hvis den ikke har annet enn optisk eller coax, den har sikkert optisk da du sier du bruker PS3. Da ville jeg funnet en som har optisk utgang. Da får du ikke HD lyd, men i hvertfall lyd. Sjekket med Samsung, og BD-1500 har optisk utgang.

Ville nok også ha spart til en ny receiver, koster ikke mer en ca 5000,- for en med full HD dekoding. Det er enorm forskjell i lyden. Trodde det ikke selv før jeg testet.

Side 8 av 32 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •