Samsung BD-P1500 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 32 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 634
    Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Digiboy
    Jeg bruker dette hjemmekinosystemet:

HT-TXQ120 hjemmekinosystem - hverdagsrom og soverom SAMSUNG

Skal bare se BD filmer på den, så vist du mener noe heftig musikk format så trengst ikke det.

Hadde ikke våre feil om jeg kunne spilla sonefri dvd/bd også, men regner med det går
    Med det systemet blir BD-p1500 ett bomkjøp, du trenger en blu-ray spiller evt. en ps3 som kan dekode lyden og sende den til reciever som ett multikanal pcmsignal analogt eller via hdmi. Er usikker på om ditt system kan motta pcm, men det kan helt sikkert ikke motta bitstream (som er eneste mulighet med bd-p1500 utenom analog stereo) for dekoding da det ikke har native støtte for de nye lydsystemene.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Ny oppdatering, 1.4

build date : 2008-10-06 BD-P1500 Firmware Update(by USB)

< BD-P1500 Firmware Ver 1.4>
    Date: Oct.03, 2008

This Firmware update provides the following benefits:
    1. Supports BD-Live
    2. Firmware auto upgrade(automatically notifies the availability of newly released firmwares)

Oppdatering 1.4
    Var inne for å hente firmwaren til min Sone A utgave, og der har de firmware versjon 2.0

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Var inne for å hente firmwaren til min Sone A utgave, og der har de firmware versjon 2.0
    Det er samme oppdatering, de endret navn på den.

Edit: endrer link / post

Kan bekrefte at spilleren nå er oppgradert tilv profil 2.0 med BD-Live støtte, men Bd-p1500 trenger en usb minnepenn el. til lagring av live materiale.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det ikke et eller annet med plassen bak hvor det er problematisk å ha en USB, Hdmi og ethernetkabel koblet til samtidig? Det går vel kanskje greit hvis man bruker et veldig lite USBminne?

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Var det ikke et eller annet med plassen bak hvor det er problematisk å ha en USB, Hdmi og ethernetkabel koblet til samtidig? Det går vel kanskje greit hvis man bruker et veldig lite USBminne?
    Bruker denne: Kingston DataTraveller 2GB Mini Slim

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Med det systemet blir BD-p1500 ett bomkjøp, du trenger en blu-ray spiller evt. en ps3 som kan dekode lyden og sende den til reciever som ett multikanal pcmsignal analogt eller via hdmi. Er usikker på om ditt system kan motta pcm, men det kan helt sikkert ikke motta bitstream (som er eneste mulighet med bd-p1500 utenom analog stereo) for dekoding da det ikke har native støtte for de nye lydsystemene.

.....BD-P1500 kan også sende de nye lydformatene (untatt DTS-HD MA) som PCM via HDMI, men har ikke analog flerkanal...så det du skriver her er ikke riktig.

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AlmaRex
    .....BD-P1500 kan også sende de nye lydformatene (untatt DTS-HD MA) som PCM via HDMI, men har ikke analog flerkanal...så det du skriver her er ikke riktig.
    ooops ops:

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blue ray spillere, fremtidsutsikter

Kommer det til å skje veldig mye revelusjonerende på Blue ray fronten fremover ? tenker på ny spiller men har jo PS3.. blir det betydelig bedre bilde på en dedikert Blue ray spiller ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei dere.

Jeg har begrenset kunnskap på dette feltet, derfor er det veldig greit med slike forum som dette hvor man kan få gode svar fra kunnskapsrike folk.

Jeg har nettopp kjøpt meg en BD-P1500 og skal koble denne til min Sony STR DG510 receiver (STR-DG510 (STRDG510) : Hjemmekino og hi-fi : Sony : Norge) (receiveren driver 5 høytalere, 2 front, 1 center, 2 bak) via HDMI som igjen går inn til min Panasonic PV70 også via HDMI.

Men, termer som bitstream, True Dolby xxxx, lydformat, etc sier meg ikke så veldig mye. Så det jeg håper noen kan hjelpe meg med er hva og hvordan jeg bør stille inn min BD-P1500 for å få best mulig lyd/bilde, gitt eksisterende receiver og TV som beskrevet over.

Det første jeg tenkte å gjøre er å plugge i en liten minnepenn og oppdatere firmware. Men, hva gjør jeg etter det i forhold til innstillinger?

Tusen takk for all hjelp!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må sette spilleren til PCM på de tre valgene under audio over HDMI.

Din forsterker støtter IKKE Dolby True HD eller DTS Master, men ser ut til å støtte PCM over HDMI.

Dermed må du la spilleren ta seg av den dekodingen den kan. Og det er alt utenom dekoding av DTS High Resolution og DTS Master Audio. (Her får du vanlig DTS i stedet).

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel jeg har lest flere tester av Samsungen bla i teknofil bladet på nettet og fra Hifiklubbens sider.

Der står det at du kan sende flere nye lydformater ut i 5.1 analogt, men ikke alle feks DTSHD får man ikke ut analog.

Du kan få Dolby truHD ut via analog bla.

Dette pga at Samsungen kan dekode dette internt.... en annen også husker ikke men tror det var DTS+

Sjekk det ut...

edit, ok så det nå...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Vel jeg har lest flere tester av Samsungen bla i teknofil bladet på nettet og fra Hifiklubbens sider.

Der står det at du kan sende flere nye lydformater ut i 5.1 analogt, men ikke alle feks DTSHD får man ikke ut analog.

Du kan få Dolby truHD ut via analog bla.

Dette pga at Samsungen kan dekode dette internt.... en annen også husker ikke men tror det var DTS+

Sjekk det ut...

edit, ok så det nå...

Hvordan får man ut 5.1 analogt på denne?

Vedlegg 39157

Som du ser så er det kun stereo som kan sendes ut analogt på BD-P1500, derimot kan den sende ut dekodet bitstream via digital HDMI.

Sakset fra Samsung sin spec.
    Fysiske egenskaper:
    Funksjoner BD-profil Profil 1.1
    Støtte for sekundær lyd Ja
    Funksjoner Lokal lagring Ja
    Bilde-i-bilde Ja
    Tilkoblinger HDMI CEC Ja
    USB 2.0 Ja (for oppgradering av fastvare)
    Nettverk Ja (for oppgradering av fastvare)
    Kompositt-videoutgang Ja
    Komponent-videoutgang Ja
    S-videoutgang Nei
    HDMI-utgang (versjon) Ja (1.3)
    Digital lydutgang (optisk) Ja
    Digital lydutgang (koaksial) Nei
    Analog lydutgang Ja
    A/V-kvalitet Dolby Digital-dekoder Ja
    DTS-dekoder Ja
    Dolby Digital Plus-dekoder Ja
    DTS HD-dekoder Nei
    Dolby True HD-dekoder Ja
    Utgang 5.1 lyd ut Nei
    Innganger Kompositt Nei
    S-Video Nei
    Stereo (H/V) Nei
    Strøm Strømforsyning 240 V
    Energiforbruk 28 W
    Standby-forbruk 0.9 W
    Produktvekt og mål Mål 430 x 59 x 271
    Vekt 2.9
    Transportvekt og mål Mål 531 x 147 x 350
    Vekt 4.8

PS
    Den kan oppgraderes til en profil 2.0 spiller (BD-Live) via FW update.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, da har jeg misforstått litt ja. De sender altså ut via HDMI, men signalet er allerede behandlet. Det betyr at Receiveren ikke trenger støtte for DTS+ eller Dolby HD for å spille ut dette eller? Siden signalet alt er behandlet i blurayspilleren mener jeg....
    Hmm nei det går vel ikke det...
    har vel noe med HDMI kontaktene å gjøre også..

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Oi, da har jeg misforstått litt ja. De sender altså ut via HDMI, men signalet er allerede behandlet. Det betyr at Receiveren ikke trenger støtte for DTS+ eller Dolby HD for å spille ut dette eller? Siden signalet alt er behandlet i blurayspilleren mener jeg....
    Hmm nei det går vel ikke det...
    har vel noe med HDMI kontaktene å gjøre også..
    Det eneste du ikke får med Samsung 1500 er DTS Master eller High res. hvis den omgjør signalene selv.

Ønskes DTS Master så må du ha forsterker som støtter dette, eller en annen spiller.

Men alle de andre formatene greier spilleren å omgjøre til 5.1 PCM (Vet ikke hva den gjør med True HD 7.1).

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, men må du ikke ha HDMI 1.3 minst for å få HDlyd selv i %.1?

Bare lurer siden jeg har Yamaha-661 med mulighet for PCM...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke Dolby True HD. Den greier Samsungen å dekode selv.

DTS Master og High Res. må ha HDMI 1.3 forsterker for å kunne få utnyttet 100%

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplevde noe rart her om dagen da jeg så på den nye Hulken, bestilt fra play. Jeg fikk en "Bonusview" logo opp i venstre hjørne som jeg ikke klarte å få bort. Vi prøvde å trykke alt mulig for å få det bort, og ga til slutt opp og så filmen med logoen der. Prøvde med noen andre filmer etterpå og der var det ikke noe problem.

Ser at det er en knapp på fjernkontrollen som heter "Bonusview", men det eneste vi opplevde med å trykke på den var å enable et lite bilde med regisøren som snakka.

Noen tips?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akuratt sett den skiten selv.

Før siste oppdatering så hadde jeg av "onscreen display" eller noe slikt i menyen. Da trodde jeg ikke spilleren hadde mulighet til å vise hvor langt det var i gjen på en film.

Men dette ble resatt ved firmwaren. Og jeg ble fornøyd at jeg hadde muligheten.

Men da kom også bonusview merket sittende på i hele filmen.

Så du må inn å slå av "onscreen display" i bilde menyen. Du mister da alt det andre som kommer opp på skjermen når du trykker pause osv, men slipper å ødelegge filmen i hvertfall.

Synd det skal være slikt. På de eldre DVD spillerene så kunne man velge om man skulle vise "Angel" tegnet osv. Men BD har blitt så avansert at det har sine bakdeler. Både dette, og man ikke kan sende bitstream hvis man ønsker å høre kommentarer, da MÅ spilleren mikse lydsporene sammen selv. Hva var så galt med det gamle måten, å ha hvert sitt lydspor?

Det kalles vel fremskritt? Akuratt det samme som at man ikke kan starte en BD film der man slapp pga de avanserte menyene som må lastes. Selv DVD filmer greier ikke denne spilleren å starte hvor man stoppet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BD-P1500 som CD spiller

Har litt problemer å få BD-P1500 til å fungere tilfredstillende som CD spiller. Problemet går ut på at hver gang jeg slår av TV`en, så sendes ett stop signal til spilleren (det står STOP i displayet). Det er ikke værre enn å trykke play igjen så fortsetter den å spille, men utrolig iriterende.

Spilleren er koblet til en Onkyo TX-SR805, og videre til en LG37LB1R LCD TV via HDMI.

Som en test koblet jeg spilleren utenom spilleren direkte til TV`en, og problemet ble noe mindre. Nå stopper ikke musikken når TV`en slåes av, men når jeg slår TV`en på igjen blir det stopp. Dette er bedre enn det er via Onkyoen, men det er ingen løsning jeg kan benytte.

Er det andre som opplever det samme?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå inn i setupen, og under HDMI valg så slå av "HDMI CEC" eller noe slikt. Da slutter den å snakke med andre komponenter over HDMI.

Det den tingen gjør er å spørre komponentene den er koplet til hva den takler og hva de gjør.

Dette vet du sikkert godt nok selv, slik at du stiller ting slik du vil ha.

Den spør f.eks. hver eneste gang hvilke oppløsinger osv mottaker takler. Ikke så mye vits i det hvis man allerede har stilt dette inn i menyen.

Den delen av det trenger du ikke. Men den skal også ha mulighet til å sende fjernkontroll signalene over der osv hvis jeg ikke tar feil. Men står spilleren i mottak for fjernkontroll så trenger du ikke det heller. (Hvis dette støttes av alle komponentene da).

Jeg oppdaget dette da hver gang jeg startet spilleren så ble oppløsningen satt til 1080i, og ikke P. Fordi forsterkeren taklet selv kun i, men greier P igjennom til TV. Det skjønte ikke spilleren.

Side 7 av 32 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •