Samsung BD-P1500 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 32 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 634
    Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    EDIT: Dette er en teknisk tråd.

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Leste review på Engadget
    Samsung BD-P1500 review - Engadget HD

og ble ikke helt inponert over denne listen

Samsung BD-P1500 --------->The Bad

We wish it had a native resolution setting like Pioneer & Sony's Source Direct feature.
    Only way to change the resolution is to stop the disc.
    Only way to make the scrub bar show up is to hit pause.
    Still don't like the non-backlit remote.
    Load times aren't stellar; 34 seconds to load a disc, 47 seconds if the player is off.
    No coax digital output.
    No discrete analog out -- first Samsung BD player without them.No DTS-HD MA support until firmware update.
    No BD Live until firmware update.
    Resume doesn't work on some discs (BD-J limitation).

Er det meste ordnet med firmware ?
    Eller er dette en av mange spillere som altid mangler ett eller annet.
    (som jeg mener vi forbrukere snart fortjener en endring på etter 2 år -utallige modeller å Beta spillere )
    Jeg har kun stereo-forsterker i mitt anlegg. Betyr dette at jeg ikke får overført lyd fra denne Samsungen til phonopluggene på min forsterker? I så tilfelle blir denne uaktuell for meg.

Jeg lurer også på hvor bra denne er på oppskalering av DVD sammenlignet med min Philips 5900...
    "If you can't be right, be wrong at the top of your voice!"

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er en knupp, gompan! :-) Da blir det nok en sånn på meg etterhvert...

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det en slik på meg også. Tenkte at jeg skulle vente på de nye modellene til Panasonic eller Sony men klarte ikke å vente lenger. Profil 2.0 er det jo ikke så veldig nøje med uansett. Var litt skeptisk til Samsung da det har virket som om de har hatt noen "mandagsspillere" og litt varmeproblemer. Kan se for meg at den blir relativt varm dersom den ikke får nok luft rundt seg. Den er kanskje litt skummel for de som har trange møbler eller må sette komponenter på toppen av hverandre. Min blir ikke veldig varm der den står alene med god lufting.
    Et flott design og ok byggekvalitet med fine menyer gir et godt førsteinntrykk. Oppdaterte FW via internett, noe som gikk smertefritt. For en fryd å se det lyse HD Master Audio Hi Res i displayet på min Yamaha RX-V1800 under avspilling av Rambo!
    Var det slik at det skal komme en FWoppdatering som gir Profil 2.0 dersom man har en USBstick i porten bak?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HilRam
    Jeg har kun stereo-forsterker i mitt anlegg. Betyr dette at jeg ikke får overført lyd fra denne Samsungen til phonopluggene på min forsterker? I så tilfelle blir denne uaktuell for meg.

Jeg lurer også på hvor bra denne er på oppskalering av DVD sammenlignet med min Philips 5900...
    Som bilde til gompan viser får du vanlig 2.0 stereo .
    Lyden ut med 2.0 stereo vil helt sikkert bli resamplet men lyd blir det.
    NO discrete analog out menes med at man ikke får 5.1 eller 7.1 analog ut (multichannel) der spilleren decoder lyden til disse analoge utgangene.

Det er mange som har reciver som ikke har decoder til nye HD lyd codecene eller HDMI og mulighet til LPCM og da er 5.1 / 7.1 multichannel analog den eneste måten å kunne få HD lyd. (om de har multichannel analog inn på reciver som de fleste har)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Da ble det en slik på meg også. Tenkte at jeg skulle vente på de nye modellene til Panasonic eller Sony men klarte ikke å vente lenger. Profil 2.0 er det jo ikke så veldig nøje med uansett. Var litt skeptisk til Samsung da det har virket som om de har hatt noen "mandagsspillere" og litt varmeproblemer. Kan se for meg at den blir relativt varm dersom den ikke får nok luft rundt seg. Den er kanskje litt skummel for de som har trange møbler eller må sette komponenter på toppen av hverandre. Min blir ikke veldig varm der den står alene med god lufting.
    Et flott design og ok byggekvalitet med fine menyer gir et godt førsteinntrykk. Oppdaterte FW via internett, noe som gikk smertefritt. For en fryd å se det lyse HD Master Audio Hi Res i displayet på min Yamaha RX-V1800 under avspilling av Rambo!
    Var det slik at det skal komme en FWoppdatering som gir Profil 2.0 dersom man har en USBstick i porten bak?
    Så kom den i hus hos meg også i går. Ventet på den nye Panasonic, men ventetiden ble for lang. Har ikke fått prøvet den da min prosjektor er til rep, men gleder meg. Det eneste som undret meg var at det kun var brukermanual på Polsk med.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss det var rart. Manualen som fulgte med min var på alle de skandinaviske språkene samt finsk, men ikke engelsk, så jeg skjønner ikke et spøtt jeg heller. Her er det mange rare begreper som fastvare og linjesprang...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Jøss det var rart. Manualen som fulgte med min var på alle de skandinaviske språkene samt finsk, men ikke engelsk, så jeg skjønner ikke et spøtt jeg heller. Her er det mange rare begreper som fastvare og linjesprang...
    Det var merkelig, Jeg sendte mail til suport på AV Shop, hvor jeg kjøpte den og spurte om brukermanual. Der sendte de en link til en side hvor jeg kunne laste den ned på engelsk, ville jo helst hatt den på norsk.

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var å hentet min i dag på posten.Har ikke pakket opp enda så usikker på om det følger med manual men skal sjekke dette strax jeg får tid til og pakke opp

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du finner en manual her men den er til en Sone A spiller.(NTSC)
    men meste er vel likt å kan hjelpe litt.
    (Engelsk) > http://downloadcenter.samsung.com/co...XAA-080510.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet når neste samsung blu ray spiller i rekken etter denne kommer?

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har pakket den opp og testet den grei nok spiller rask på oppstart ser grei nok ut.Om man ikke tar på den.Tar man på den så kjenner man fort at dette er en skrangle kasse.Men så koster den selvfølgelig eller ingenting.
    Mye mere kvalitet på begge mine HDDVD spillere.
    Fjernkontrollen er jo alt for lang like lang som en loff nesten.ikke god å betjene med en hånd.
    Jeg liker den ikke er ikke stygg ser jo sånn ut alle nå for tiden aaalt for lang.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, polsk bruksanvisning.. Håper du ikke har kjøpt den på Pixmania. Der kjøpte jeg min BD-P1400. Også kun med polsk bruksanvisning. Den fungerte ikke når jeg mottok den. Kontaktet norsk support fra Pixmania, de sa at jeg måtte returnere den til Frankrike for egen regning. Betale 350,- i porto, det gikk uker og måneder uten at det skjedde noe, til tross for at jeg ringte et utall ganger og sendte drøssevis med mail. Support i Norge bare slo ut med armene og henviste til at alt er håpløst i Frankrike, de kunne ikke gjøre annet enn å formidle mine mailer og klager videre til Frankrike.

Etter 3 måneder kom spilleren tilbake, ureparert! Ingen ting var gjort med den!

Kontaktet så Samsung i Norge for å få den på norsk garanti. Der fikk jeg til svar at Samsung Norge dekker ikke garanti på varer kjøpt hos Pixmania!
    Jeg måtte følge det opp med Frankrike!
    Sendte den så til Infocare som er Samsungs verksted i Norge og ba om et prisoverslag hvis jeg betalte reparasjonen selv.
    Svaret jeg fikk var:
    Nytt hovedkort 1800,-
    Arbeid 650,-
    Porto 400,-
    +moms på alt sammen.

Pris tilsammen 3600,-
    Og dette for å få reparert en flunkende ny og ubrukt spiller som jeg betalte 2500,- for.

Konklusjon: Styr unna Samsung og i særdeleshet Pixmania.

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GodtVoksen
    Hmm, polsk bruksanvisning.. Håper du ikke har kjøpt den på Pixmania. Der kjøpte jeg min BD-P1400. Også kun med polsk bruksanvisning. Den fungerte ikke når jeg mottok den. Kontaktet norsk support fra Pixmania, de sa at jeg måtte returnere den til Frankrike for egen regning. Betale 350,- i porto, det gikk uker og måneder uten at det skjedde noe, til tross for at jeg ringte et utall ganger og sendte drøssevis med mail. Support i Norge bare slo ut med armene og henviste til at alt er håpløst i Frankrike, de kunne ikke gjøre annet enn å formidle mine mailer og klager videre til Frankrike.

Kontaktet så Samsung i Norge for å få den på norsk garanti. Der fikk jeg til svar at Samsung Norge dekker ikke garanti på varer kjøpt hos Pixmania!
    Sendte den så til Infocare som er Samsungs verksted i Norge og ba om et prisoverslag hvis jeg betalte reparasjonen selv.
    Svaret jeg fikk var:
    Nytt hovedkort 1800,-
    Arbeid 650,-
    Porto 400,-
    +moms på alt sammen.

Pris tilsammen 3600,-
    Og dette for å få reparert en flunkende ny og ubrukt spiller som jeg betalte 2500,- for.

Dette har ingenting med Samsung å gjøre, og alt med det ufyselige Pixmania å gjøre. Det er helt vanlig policy hos flere merker at de ikke gir garanti på produkter kjøpt av ikke-norsk aktør. Pixmania er som fransk nettbutikk heller ikke forpliktet til å forholde seg til forbrukerkjøpsloven vi har i norge.

Da jeg bestilte TV hadde jeg på forhånd bestemt meg for at jeg skulle handle i en norsk nettbutikk som hadde ry på seg for å etterleve kjøpsloven.

Dersom du går inn på "prisguide.no" og leser "erfaringer" på de forskjellige nettbutikkene så vil du lære at pixmania er gode på kun én ting: Pris.

Når det gjelder alt annet så er den nettbutikken den værste som fortsatt lever.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GodtVoksen

Svaret jeg fikk var:
    Nytt hovedkort 1800,-
    Arbeid 650,-
    Porto 400,-
    +moms på alt sammen.

Pris tilsammen 3600,-

Har du sett denne side hvor det står:
    I et år etter kjøp av et produkt vil Stressfritt Kjøp Avtalen sikre deg at vi bytter produktet, og gir deg muligheten til å velge mellom ALLE de tusenvis av referansene på PIXmania.com for å bytte det ut!

Betingelser ved tilbakebetaling ved teknisk feil det første året:
    Hvis produktet har en teknisk feil, har du 12 måneder å bli tilbakebetalt i form av PIX konto, fra den dagen du kjøpte produktet.
    Produktet må returneres til Pixmania så selskapet kan kontrollere grunnen til den tekniske feilen. Hvis en teknisk feil blir konstatert, vil en teknisk kontroll bli utført innen to uker om feilen kommer inn under garantien til produsenten, og produktet har blitt levert komplett i sin orginale emballasje, og med fullstendig tilbehør (F.eks. CD-ROM, kabler, bruksanvisning...).
    Tilbakebetalingen vil skje noen dager senere i form av kreditering av din PIX konto.
    PIX kontoen kan brukes til alle Pixmania produkter.
    PIX kontoen kan brukes til flere bestillinger.
    Beløpet på PIX kontoen svarer til verdien av produktet, uten fraktkostnader og garanti.
    Hvis bestillingen din er dyrere en beløpet på PIX kontoen din, betaler du forskjellen din etter valgfri betalingsmåte.

Har du prøvd å ta kontakt med TV2 hjelper deg eller forbrukerrådet (LINK)?
    Jeg tror ikke at verken Pixmania eller spesielt Samsung hadde likt å se på TV2 at de selger produkter som ikke fungerer ...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde til og med betalt ekstra for såkalt "Stressfritt kjøp" som skulle gi meg alle rettigheter. Det hjalp jo ingenting.
    Dette er vel også et tankekors mht til å kjøpe elektronikk fra Samsung:
    Spilleren er flunka ny, allkevel skal Samsungs autoriserte verksted i Norge ha 3600,- kroner for å reparere en spiller som koster langt mindre enn dette.
    Det vil jo i praksis nesten aldri lønne seg å reparere et Samsung-produkt når reparasjonskostnader er høyere enn å kjøpe et nytt produkt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    manualen min va polsk/tysk...får ikke kobla me på nett for updates div...nokken som har peil?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte min her på AV Shop, regner jo med de er seriøse nok. Fikk ikke noe forklaring på hvorfor det bare var polsk manual. Har ikke fått prøvd den enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ang sonefri BD-P1500

fant denne DVD Player and Blu-ray Player region codes har ikke forsøkt selv, men det er jo verdt å prøve ut :-o

Side 5 av 32 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •