Samsung BD-P1500 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 32 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 634
    Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er høyden på spillern 5.9 eller 7.9 cm? Noen som kan måle?

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av St3ffaN
    Er høyden på spillern 5.9 eller 7.9 cm? Noen som kan måle?
    ca. 5,9

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test av Samsung BD-P1500

UltimateAVmag.com: Samsung BD-P1500 Blu-ray Player

Comparisons & Conclusion
    As much as each generation of Blu-ray players improves, it's still hard to beat the overall price versus features and performance of the PS3, especially if you don't care that the PS3 can't deinterlace 1080i. Even so, what the Samsung brings to the table is critical for audiophiles like myself.

The biggest plus is the BD-P1500's ability to send Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio bitstreams so that your AVR or high-end pre/pro can tackle the decoding. While the PS3 certainly does a credible job of decoding both formats and sending a PCM bitstream via HDMI, I have no way of comparing it directly to the decoders in AVRs. So for me, this key feature is worth the price of the BD-P1500.

As I mentioned earlier, the BD-P1500 decodes Dolby TrueHD internally, but it is limited to sending a DTS-HD MA bitstream or decoding only the core DTS data. Samsung has announced no update that will add this capability, but I suppose it's possible. This is one area in which the PS3 can't catch up, as its hardware is incapable of sending the pure lossless bitstream, which is the player's biggest weakness.

Conversely, the PS3 has a distinct advantage with its large hard-drive capacity, especially for those who enjoy BD-Live functionality. Even the smallest version is 40GB, more than enough for any capabilities that might come along.

Another inevitable comparison is with the Panasonic DMP-BD50, the first dedicated Blu-ray player in the US with BD-Live capabilities. With its recent drop in price to $600, the BD50 is still half again as much as the BD-P1500, but it offers several advantages over the Samsung. It provides BD-Live out of the box, and it can decode DTS-HD MA. It also offers a 5.1-channel analog output and both types of conventional digital-audio outputs. Only you can decide if these features are worth an additional $200 over the BD-P1500.

There's a lot to like about this player, though I am surprised it was brought to market without BD-Live and DTS-HD MA decoding. If Samsung had included these features, it would be easy to give this player an unequivocal thumbs up. As it is, though, I find it difficult to definitively recommend the BD-P1500, since it sells for the same price as the PS3, which provides both of these capabilities. The key features that the BD-P1500 has over the PS3 include its ability to send the lossless audio codecs as bitstreams and deinterlace 1080i.

Maybe Blu-ray players haven't attained commodity status yet, but now that the format war has ended, we are sure to see a lot of manufacturers finally come out with players of their own. That can only embolden the format and bring prices down further. However, how soon we'll see a glut in the marketplace is anyone's guess. So, if you've been waiting for a dedicated player that won't eat into your pocketbook too deeply, the Samsung BD-P1500 is one of the best options at the moment.

Highs
    Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio bitstream output
    High-quality decoding of Dolby TrueHD
    24fps video output
    Most attractive price for dedicated Blu-ray player

Lows
    Requires firmware update for BD-Live (Profile 2.0)
    Limited internal memory, requires external flash drive for Profile 2.0

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og fortsatt virker det som om PS3 holder stand ift lyd- og bildekvalitet sett opp mot alle de andre BD-spillerne. Jeg kan ikke huske å ha lest at en stand alone BD-spiller har vist vesentlig bedre bilde enn PS3...? Eller?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I testen til Teknofil.no så skulle vel Samsung spilleren være bedre både på lyd og på bilde enn PS3.
    Hvilken lyd det da er snakk om sto det ingenting om, men det er mulig det er på de analoge utgangene, noe som er ganske uinteressant for min del. Og det sto vel egentlig ikke hvordan de hadde koblet til på bildesiden heller...

Stor test av Blu-ray-spillere - teknofil.no
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det jeg mener, også. Det hender de skriver at bildet er bedre, men hvordan det er bedre beskrives sjeldent. Det samme gjelder lyden. Blir det bedre lyd når en f.eks sender bitstream til en ny Pioneer receiver? Eller er det det samme som når PS3 dekoder et DTS-HDMA spor selv?

Og da er jeg interessert i litt mindre enn kun "ør-små forskjeller"....
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge det er snakk om bitstream/PCM skal det da i utgangspunktet ende opp med samme lyd, etter min fattige forstand. Da må det være forsterkeren/receiveren som er ankepunktet i tilfelle.

Konklusjonen er vel at denne testen ikke er så mye verdt? Ikke for meg iallefall.

Men jeg mener å ha lest om en eller annen på forumet her som mener at han får bedre bilde fra en BD-P1400 enn fra PS3, og da forsto jeg det slik at det var HDMI som var i bruk. Hvem og hvor husker jeg ikke, desverre.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I den eneste testen jeg har sett som sammenlignet ps3 og bdp1500 + en spiller til var det ikke mulig å se forskjell i billedkvaliteten hvis man kjørte 1080p 24Hz. Byttet selv fra ps3 til bdp1500 og synes bildet ble litt bedre men jeg har ikke drevet noen bevisst sammenligning.
    Hvor store forskjeller kan det være på spillere som sender ut et ubehandlet 1080p 24Hz bilde (+bitstreamlyd), det blir jo ikke foretatt noe prossessering av bildet til forskjell fra om spilleren skulle sende ut 1080p /720p i 50Hz / 60Hz.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I utgangspunktet er det to grunner til at jeg vil ha dedikert BR spiller.

1. Kjappere oppstart og mindre plunder for å se en film. Har Harmony One, og den og PS3 er ikke kompiser, siden Harmonyen bare sender IR, ikke Bluetooth.

2. Mindre viftestøy, har 60Gb versjon av PS3, og den flytter noe luft i løpet av en film Siden den modellen som omtales i denne tråden ikke har vifte virker den meget bra til mitt formål.

Om jeg i tillegg får bedre bilde er det en bonus, men lyden tror jeg ikke jeg vil høre forskjell på.

1080p/24 er vel uansett ikke aktuell problemstilling hos meg med den TVen jeg har nå ...

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder "kjappere oppstart" så er det vel fortsatt PS3 som er sjefen. Ingen BD-spiller starter så kjapt som PS3. Støy synes jeg også kan være irriterende, men som regel hører jeg oftere projektoren over hodet lettere enn PS3. PS3 har også BD-Live...

Derfor lurer jeg på om det er noe poeng å bytte fra PS3 til f.eks BDP1500 (eller noen annen BD-spiller), dersom lyd- og bildekvalitet er det viktigste?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stortest av Blu-ray-spillere - Nettavisen

Noen svar på mitt eget spørsmål fikk jeg her. Les også "hele testen"...

Det virker nå som at PS3 ligger noen hestehoder bak de dedikerte
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det virker slik men jeg synes at denne testen ikke holder mål. De fokuserer for mye på design og gir overfladiske svar på hvor bra lyd og bilde blir. De skriver eller ikke noe om hvilke lyd/bilde formater og utstyret de har brukt...

Jeg venter spent på Hjemmekino sin test som kommer i August. Der burde det bli endelig skrevet hva vi alle lurer på

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Stortest av Blu-ray-spillere - Nettavisen

Noen svar på mitt eget spørsmål fikk jeg her. Les også "hele testen"...

Det virker nå som at PS3 ligger noen hestehoder bak de dedikerte
    Er jo ordrett det samme som står i de "testen" hos teknofil.no, og samme forfatter, så det kan ikke summeres opp som at to av to tester konkluderer med det samme. Det er en test hvor man skriver dette, uten å skrive hva man egentlig tester ...

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Er jo ordrett det samme som står i de "testen" hos teknofil.no, og samme forfatter, så det kan ikke summeres opp som at to av to tester konkluderer med det samme. Det er en test hvor man skriver dette, uten å skrive hva man egentlig tester ...
    Ja, jeg er forsåvidt enig i det. Da er jeg tilbake til det jeg opprinnelig stilte spørsmål om; nemlig hva er bedre hva angår lyd og bilde på en dedikert BD-spiller? Hmm, virker som om det er vanskelig å gi noen svar på....?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Synes Teknofil mest kan sammenlignes med Se&Hør. De hadde i sin tid en test hvor de sammenlignet digitale tv-sendinger. Da brukte de CD, RiksTV og Get som utgangspunkt. Ingen andre ble nevnt. Og sammenligningen var langt fra korrekt i mine øyne. Jeg sendte inn kommentarer (klage) til Teknofil og fikk svar tilbake at testen var gjort ut fra "den vanlige manns øyne", og at de ikke gikk ned i materien for ikke å forvirre (???) mannen i gata.

Oppsummert: Lite seriøst.

Når jeg leser Teknofil sin BD spiller test får jeg samme følingen som sist gang. De som tester gjør en kjapp og overfladisk test som, i mine øyne, er waste-of-time.

/Øystein

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp bestilt meg en...

Leser på forskjellige tester og foruminnlegg (Bl.a AVSforum), og sitter igjen med den oppfatning at folk har tildels motstridende meninger. Spesielt gjelder dette DVD avspilling, der noen mener at oppskaleringen er god, mens andre mener den er svært dårlig. Greit nok at smaken er som baken, men det er litt påfallende at meningene er så forskjellige synes jeg. Kan det ha noe med firmware versjon å gjøre? evt. innstillinger?

De fleste testerne er vel enig om at BD avspilling er av god kvalitet, men noterer meg at spilleren ikke scorer fullt på HD HQV tester, derimot bedre på "real life" filmavspilling, og det er vel til syvende og sist det som teller vel.

Får vente og se...blir ihvertfall mitt første virkelige skritt inn i HD verdenen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal bestille en fra netOnNet så fort som mulig. Noen som vet hva som må bestilles ekstra av kabler? Eller ligger alt nødvendig med?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det ligger HDMI kabel i esken,men det er vel tvilsomt vil jeg tro. Om du ikke skal ha en spesielt lang kabel så vil jeg anbefale deg en billig.

Kommer jo litt an på hvordan du skal koble spilleren til resten av anlegget også...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen hjelpe meg med en ting på denne maskina? Jeg er av typen rastløs som ofte tar pauser underveis i filmer. Jeg setter filmen på pause, og etter noen min få minutter går spilleren i standbymodus og en screensaver kommer etter hvert på. Etter en halvtimes tid skrur spilleren seg helt av.

Det er jo forsåvidt ok det, men den husker ikke hvor på plata den skrudde seg av! Den starter dermed fra begynnelsen igjen, og jeg må skippe og spole fram til der jeg så sist.

Utrolig irriterende.

Er det noen som vet om dette kan justeres og eventuelt hvordan man gjør det?

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av franko
    Kan noen hjelpe meg med en ting på denne maskina? Jeg er av typen rastløs som ofte tar pauser underveis i filmer. Jeg setter filmen på pause, og etter noen min få minutter går spilleren i standbymodus og en screensaver kommer etter hvert på. Etter en halvtimes tid skrur spilleren seg helt av.

Det er jo forsåvidt ok det, men den husker ikke hvor på plata den skrudde seg av! Den starter dermed fra begynnelsen igjen, og jeg må skippe og spole fram til der jeg så sist.

Utrolig irriterende.

Er det noen som vet om dette kan justeres og eventuelt hvordan man gjør det?
    Det burde vel være mulig å justere inn på settings. Har ikke sett etter selv her, men det der er et irriterende problem egentlig. Men en halvtimes pause fra en film da gitt, hva driver du med da egentlig?

Side 4 av 32 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •