Samsung BD-P1500 - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 32 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 634
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Hvis du har mulighet for å koble den til internett så er vel det enklest. Da plugger du den bare i router og går på Meny, Setup, System Setup, Update. Mener du må ha en usb-pinne i bak for at det skal virke hvis du får avbrudd i nedlastingen. Ellers så kan du gå inn på samsung.no og laste ned nyeste firmware, 2.4, og enten legge på en usb-pinne eller brenne på cd. Det står instrukser der.
    litt gammel tråd, men la gå. Ser du hevder at man må ha i usb-pinne bak, er du sikker på det? Jeg har aldri hatt det i, og jeg har prøvd jevnlig å plugge i nettverkskabel bare for å se om det er nytt firmware på gli, og da for jeg beskjed om at jeg har den siste versjonen. Bare for å påpeke det 8)

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alexhighdef
    litt gammel tråd, men la gå. Ser du hevder at man må ha i usb-pinne bak, er du sikker på det? Jeg har aldri hatt det i, og jeg har prøvd jevnlig å plugge i nettverkskabel bare for å se om det er nytt firmware på gli, og da for jeg beskjed om at jeg har den siste versjonen. Bare for å påpeke det 8)
    Minne pinnen er kun for å bruke BD-live, man trenger ikke den for å installere firmwaren. Men ved å laste ned og legge firmwaren på USB, og installere via den er det kjappeste.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ikke ha USB-pinne i for å oppdatere, men hvis tilkoblingen brytes så kan du fortsette der du slapp hvis du har pinne i.

Leverte inn spilleren til rep i går. Håper jeg får hevet kjøpet.

Newcomer steinm sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

får ikke lyd ut gjennom reciver uten hdmi

Har lånt meg en Samsung 1500, da jeg har en reciver uten hdmi så klarer jeg ikke å få lyd ut gjennom forsterker. Bruker hdmi til tv og optisk til reciver.
    Har noen der ute ett tips eller to.
    Parasound P7 -Parasound Halo A21/A31 - Marten Django L - Marantz SA-15S1 - Marantz BD 7004 - Rega planar 3 - 2 stk System Audio Se 200 -
    Sony HW65

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd de forskjellige innstillingene på audio i spilleren? Mulig den står på noe receiveren ikke takler. Prøv Digital output: PCM.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Minne pinnen er kun for å bruke BD-live, man trenger ikke den for å installere firmwaren. Men ved å laste ned og legge firmwaren på USB, og installere via den er det kjappeste.

Det er kjappere ja, gjerne jeg må prøve det da8) Synes det går litt tregt til tider. Siste firmwaren som kom, du har ikke nr på den? 2.4?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kjappere ja, gjerne jeg må prøve det da8) Synes det går litt tregt til tider. Siste firmwaren som kom, du har ikke nr på den? 2.4?
    Jeg har den amerikanske versjonen av spilleren, og der er siste 2.4, noe det har vært siden april .

Vær litt ops hvis du ikke ser bak spilleren når du dytter inn USB pinnen. Jeg bannet og svertet når den ikke funket, og det viste seg jeg puttet den i nettverksporten i stedet

Jeg byttet til Oppo sin BD spiller. Der tar det med USB maks 1-2 minutter å legge inn ny firmware (Kommer ann på om det er deler eller full firmware som er utgitt, de har 3 deler som kan oppdateres). Fra CD så tar det maks 3 minutter. Fikk sjokk når jeg gjorde dette første gang.

Husker både min Sony S300 og Toshiba XE1, som tar bortimot halvtimen på oppgraderingen.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

instillinger

Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Har du prøvd de forskjellige innstillingene på audio i spilleren? Mulig den står på noe receiveren ikke takler. Prøv Digital output: PCM.

Har ikke prøvd den, men det er vel kanskje problemet. Har ikke tenkt tanken på å prøve denne engang.
    Takker for tilbakemelding
    Parasound P7 -Parasound Halo A21/A31 - Marten Django L - Marantz SA-15S1 - Marantz BD 7004 - Rega planar 3 - 2 stk System Audio Se 200 -
    Sony HW65

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av steinm
    Har ikke prøvd den, men det er vel kanskje problemet. Har ikke tenkt tanken på å prøve denne engang.
    Takker for tilbakemelding
    Hvis den er koplet til Yamahaen så burte det står til Bitstream, den burte takler både DD og DTS. Med PCM så får du kun stereo.

Det kan være at inngangen du bruker ikke er dedikert til riktig inngang som du ønsker, hvis den forsterkeren har slik velging. Det kan også være nok å velge digital over analog via fjernkontrollen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har den amerikanske versjonen av spilleren, og der er siste 2.4, noe det har vært siden april .

Vær litt ops hvis du ikke ser bak spilleren når du dytter inn USB pinnen. Jeg bannet og svertet når den ikke funket, og det viste seg jeg puttet den i nettverksporten i stedet

Jeg byttet til Oppo sin BD spiller. Der tar det med USB maks 1-2 minutter å legge inn ny firmware (Kommer ann på om det er deler eller full firmware som er utgitt, de har 3 deler som kan oppdateres). Fra CD så tar det maks 3 minutter. Fikk sjokk når jeg gjorde dette første gang.

Husker både min Sony S300 og Toshiba XE1, som tar bortimot halvtimen på oppgraderingen.
    Amerikanske og europeiske har ikke de de samme versjonene? Ser på samsung sine sider at 2.4 versjonen som ligger her Support for BD-P1500 SAMSUNG kom 2 juli i år.

hehe jeg har også fiklett litt i "blinde" me nettverkskabel jeg, den gikk heller ikke inn i usb`n

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Amerikanske og europeiske har ikke de de samme versjonene? Ser på samsung sine sider at 2.4 versjonen som ligger her Support for BD-P1500 SAMSUNG kom 2 juli i år.

hehe jeg har også fiklett litt i "blinde" me nettverkskabel jeg, den gikk heller ikke inn i usb`n
    Som du nevner så er 2.4 til den Europeiske kom i juli, mens den kom i april for US versjonen.

De har nok ett par småting forskjell tipper jeg. US versjonen har ikke PAL osv, samt at sonekodingen kan ligge i firmwaren, og ikke selve spilleren. Det kan også være at siden US versjonen av spilleren kom først, så fikk de kanskje rettet noen småting før den ble sluppet i Europa, og at dette også krever en annen type firmware.

Jeg ville ikke ha testet de forskjellige omhverandre.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

instillinger

Hvis den er koplet til Yamahaen så burte det står til Bitstream, den burte takler både DD og DTS. Med PCM så får du kun stereo.

Det kan være at inngangen du bruker ikke er dedikert til riktig inngang som du ønsker, hvis den forsterkeren har slik velging. Det kan også være nok å velge digital over analog via fjernkontrollen.
    Ja nå har jeg rotet på innstillinger på både blue ray og reciver og lyden kom heldigvis.
    Takker for svar
    Sony HW65

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et problem med bluray spiller min at når jeg ser film/konsert på høyt volum så fryser bilde og lyden et par sekunder. Har lagt skumgummi under spilleren. Det hjalp litt men problemet er ikke borte. noen som har tips å komme med?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje skru ned volumet litt?

Hvor ofte skjer dette i løpet av en film/konsert?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke filmer fra SMC da?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skjer som regel når det kommer mye bass fra subben.

Hmms... Filmer det har skjedd med er The Dark Knight, Celine Dion og Within Temptation. Alle 3 på BD.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge det er suben som er "problemet" så er det noen ting som sikkert kan gjøres.

Det som sikkert ikke er ett alternativ er å dempe volumet på den.

Men noen som kan være alternativer er å få den lenger vekk fra rack, eller noe slikt.

Det som skjer er nok at trykk bølgen fra suben som skaper rystelser i racket.

Det letteste som ikke går utover lyd er nok å skaffe seg ett bedre rack som tåler litt. Det er ganske billig og enkelt å bygge ett selv i MDF. Det blir da mer stødig enn noe man finner hos Ikea & co.

Men spill scenen som gjør at det hakker og kjenn hvor mye det rister i racket, samt kjenn hvor mye det rister i gulvet. Ved å legge f.eks. en steinblokk med liggeunder lag mellom stein og gulv, så vil man få vekk vibrasjoner via gulvet, og som mange har oppdaget, også bedre bass.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for raskt svar skal få prøve det ut i løpe av uka.

Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv 1500 og den står på gulvet, kansje 0,5 meter fra svs pb12/2. Har aldri hatt problem med 1500 når det gjelder vibrasjoner. Kan det være noe galt med spilleren???

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er merkelig. 1500'en jeg hadde før viste ingen tegn til problemer selv med 2 x SVS PC12-NSD på full pupp.

Side 29 av 32 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •