Samsung BD-P1500 - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 32 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 634
    Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Henningep
    Dette lurer jeg og på, hva gjø BD-live?
    BD-Live er bare tilleggmateriale og tilgang til forum etc via internett-tilkobling på BD-spilleren. Foreløpig ihvertfall. Ser ikke vitsen med det jeg, men de som er litt mer ivrig synes sikkert at det er kult.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja! nå funket updaten.. endelig! jeg hadde satt den i USB men ikke godt nok inni, så det var det som feilen. Grunnen for at jeg ville ha den updater er fordi jeg kjøpte filmen Superhero Movie men den ville ikke funke selv om jeg var inne å byttet den to ganger

edit: etter å ha oppdatert firmwaren så filmen(Superhero Movie) forsatt ikke funke.. hva kan være galt nå da!?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ally
    Se der ja! nå funket updaten.. endelig! jeg hadde satt den i USB men ikke godt nok inni, så det var det som feilen. Grunnen for at jeg ville ha den updater er fordi jeg kjøpte filmen Superhero Movie men den ville ikke funke selv om jeg var inne å byttet den to ganger

edit: etter å ha oppdatert firmwaren så filmen(Superhero Movie) forsatt ikke funke.. hva kan være galt nå da!?
    Det som er galt med den filmen er SME. Har har problemer med "alle" filmene sine. Så du må bare vente til neste firmware og håpe det er fikset da.

Jeg så faktisk den filmen forrige uke, og skulle bruke den i min 1500 siden den var sonefri og jeg foretrekker Samsungen fremfor PS3. Men måtte ha den over i PS3 for å få den avspilt.

Når jeg kjøpte den så glemte jeg å sjekke om det var SME som ga den ut. Jeg nekter å kjøpe fra dem pga alle problemene og de dårlige utgivelsene.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aaaah derfår ja..

jaja da vet jeg det til neste gang da å ikke kjøpe noe filmer fra SME og får håpe neste firmware fikser det.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det disse det er snakk om?

Star Media Entertainment

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, hørtes ut som noe jeg kan leve uten selv=)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser at SME gir ut Rambo(4) og den har jeg å den funka fint på min spiller, men det er helt sikkert fordi min kopi er kjøpt i utlandet(play.com)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Er det disse det er snakk om?

Star Media Entertainment
    Det er dem ja. Men en viktig ting å huske på at Star Media Entertainment også utgir i USA, de tok over eller byttet navn fra Anchor Bay, og de utgivelsene derifra har ikke hatt noe problemer eller lignende.

Så problemet er med den Scandinaviske utgaven av selskapet. De tar vel billigste løsning.

Sitat Opprinnelig postet av Ally
    ser at SME gir ut Rambo(4) og den har jeg å den funka fint på min spiller, men det er helt sikkert fordi min kopi er kjøpt i utlandet(play.com)
    Det er korrekt. Men husk her at Liongate sine sonefri fra USA har mye bedre bilde, samt korrekt aspect ratio (widescreen). Det er noen sammenlignings bilder ett eller annet sted på dette forumet, fant det ikke igjen akuratt nå.

Newcomer PaulKemp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer denne spilleren da den er vanvittig billig om dagen.

Min forsterker støtter bare dolby digital og DTS, mens BDP 1500 støtter opptill DTS master HD. Hvordan blir dette løst med filmer som har DTS MS HD spor? Blir det nedskalert til vanlig DTS?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som du skriver så dekoder BD-P1500 DTS HD MA. Du stiller den inn til å dekode signalet i stedet for receiveren som dermed mottar et ferdig dekodet signal. Siden min receiver har HD-dekoding har jeg ikke prøvd det.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra BD-1500 så får man ikke DTS HD Master, den har ingen intern mulighet for dekoding. Den greier intern dekoding av Dolby True HD. Siden den ikke har analoge 5.1/7.1 utganger så finnes det ingen måte å utnytte HD lyd fra spilleren (kun HDMI).

Hvis ett True HD lydspor velges i menyen, så velger platen det rene Dolby Digital lydsporet som finnes på platen (Det ligger der selv om det ikke finnes andre alternativer enn True HD, da ligger det skjult). Alle DD lydsporene har 640 Kbps, som er bedre enn normal DVD.

DTS HD Master så bruker man Core signalet som ligger inni MA eller High Resolution lydsporene. Med Core så får man normal DTS med en bitrate på 1.5 MB, som sjeldent var brukt på DVD pga plass. Det er også maks som den optiske/coax utgangen takler.

Spilleren nedskalerer ikke noen av HD lydsporene, ikke til optisk/coax eller stereo utgangen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei. er det noen som vet hvilke audio innstillinger jeg skal ha på min bd-p1500 for å få best mulig lyd? spilleren er koblet med hdmi til en HK avr255 receiver og derfra til tv.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Fra BD-1500 så får man ikke DTS HD Master, den har ingen intern mulighet for dekoding. Den greier intern dekoding av Dolby True HD. Siden den ikke har analoge 5.1/7.1 utganger så finnes det ingen måte å utnytte HD lyd fra spilleren (kun HDMI).

Hvis ett True HD lydspor velges i menyen, så velger platen det rene Dolby Digital lydsporet som finnes på platen (Det ligger der selv om det ikke finnes andre alternativer enn True HD, da ligger det skjult). Alle DD lydsporene har 640 Kbps, som er bedre enn normal DVD.

DTS HD Master så bruker man Core signalet som ligger inni MA eller High Resolution lydsporene. Med Core så får man normal DTS med en bitrate på 1.5 MB, som sjeldent var brukt på DVD pga plass. Det er også maks som den optiske/coax utgangen takler.

Spilleren nedskalerer ikke noen av HD lydsporene, ikke til optisk/coax eller stereo utgangen.
    Med nyeste firmware så ble det sagt at BD-P1500 dekoder DTS HD MA. Har ikke prøvd det siden min receiver tar seg av den jobben.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av j8rgen
    hei. er det noen som vet hvilke audio innstillinger jeg skal ha på min bd-p1500 for å få best mulig lyd? spilleren er koblet med hdmi til en HK avr255 receiver og derfra til tv.
    Bitstream (Audiophile)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, takker

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med nyeste firmware så ble det sagt at BD-P1500 dekoder DTS HD MA. Har ikke prøvd det siden min receiver tar seg av den jobben.
    Det var ryktet, men det står vist ingenting om dette i beskrivelsen av hva siste firmware (2.4) inneholder. Det var kun små bug fix.

Glemte å nevne at eneste måte å få HD lyd uten HDMI, er PCM, da enten digitalt som stereo eller analogt ut. Men da må lydsporet på platen være PCM, og ikke noe annet.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bitstream (Audiophile)
    Men det må huskes å skru av Secondary Audio også for å få det helt riktig. (Denne settes kun til Yes, når man skal se ekstra matriale, og det ikke er lyd på det.)

Ellers så gjør den nok om True HD til DD bitstream hvis det ligger ekstra inni filmen.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det må huskes å skru av Secondary Audio også for å få det helt riktig. (Denne settes kun til Yes, når man skal se ekstra matriale, og det ikke er lyd på det.)

Ellers så gjør den nok om True HD til DD bitstream hvis det ligger ekstra inni filmen.
    Har ikke sett dette valget. I manualen så står at ekstralyd ikke er med på audiophile. Må sjekke litt om dette. Har sett at det av og til ikke står MA bare DTS HD på filmer med MA.

EDIT: Fant ikke noe om Secondary Audio i menyen. Hvor er dette?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett dette valget. I manualen så står at ekstralyd ikke er med på audiophile. Må sjekke litt om dette. Har sett at det av og til ikke står MA bare DTS HD på filmer med MA.

EDIT: Fant ikke noe om Secondary Audio i menyen. Hvor er dette?
    Det kan hende det blir borte med Audiophile som du sier.

Har også lagt merke til at enkelte filmer er merket DTS HD, og ikke også Master. Det blir da litt forvirrende siden DTS har 2 HD formater. Master og High Resolution. Sistnevnte er ett lossy format ala Dolby Digital Plus.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan hende det blir borte med Audiophile som du sier.

Har også lagt merke til at enkelte filmer er merket DTS HD, og ikke også Master. Det blir da litt forvirrende siden DTS har 2 HD formater. Master og High Resolution. Sistnevnte er ett lossy format ala Dolby Digital Plus.
    Hellboy 2 har DTS HD MA, men på receiveren stod det bare DTS HD. Muffins.

Side 24 av 32 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •