Samsung BD-P1500 - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 32 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 634
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    fungere 7.1 DTS HD eller de andre 7.1 HD formatene over optisk , eller bare over HDMI. ???

Har en Yamaha Receiver RX-V1800 Titan, 7.1, det er flere hdmi inganger . men jeg vet ikke om den takler noe som helst. har aldri oppgraderten og den er nå 1 år gammel.

lurer på om jeg skal kjøpe meg en. htpc har problemer å sende uansett format av 7.1 . så jeg går over till enkelt spillere både dvd og blu-ray.

På forhånd takk
    Rune

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD lydformatene støttes ikke over optisk/coax, så de må sendes over HDMI.

Kjenner ikke din receiver, så jeg er usikker på om den dekoder formatene. Men den tar helt sikkert i mot lyden som PCM. Om BD-P1500 kan dekode formatetene og sende de som PCM til receiver, kan du få HD-lyd.

Noen andre må får nesten utdype hva RX-V1800 og BD-P1500 har som muligheter.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var inne å sjekket der jeg hadde kjøp den og det står HDMI 1.3 så da skal det fungere over HDMI kabelen. etter det jeg har lest på forumet her da??

linke til rx-v1800

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rmacvest78
    var inne å sjekket der jeg hadde kjøp den og det står HDMI 1.3 så da skal det fungere over HDMI kabelen. etter det jeg har lest på forumet her da??

linke til rx-v1800
    Ja Yamaha 1800 støtter alle HD lyd formater

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rmacvest78

linke til rx-v1800
    Så nå at du hadde en forholdsvis ny forsterker. Ja, den støtter dekoding av den nye HD-formatene, så da er det bare å koble BD-avspilleren til via HDMI.

BTW. Velkommen til forumet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker.

Takker også for alle svarene.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare husk å sett spillerens HDMI lyd til Bitstream (Audiophile), og skru Secondary Audio til "OFF". Sistnevte settes til On kun når du skal se ekstra matriale og du ikke får lyd i fra dem.

Står den på så kan det for hende at du ikke får HD lyd. Når du velger ett True HD eller DTS MA spor så skal dette stå i displayet når du spiller filmen.
    Samsungen takler kun dekoding av True HD selv, men ikke DTS HD sporene.

En annen ting du må være MEGET ops på med din forsterker er når du bruker DTS Master lydspor. Yamaha var vel den produsenten som var hardest rammet av en feil som gjorde at man av og til fikk ett kjempesmell. Dette hadde med DTS MA mottakeren/dekoderen. Dette har blitt fikset i en oppgradering av forsterkeren, som kan gjøres selv, eller hos verksted. Søk så finner du tråden om den.

De som har opplevd smellet, har fått en nokså stort sjokk.

En film som ofte ble nevnt var "The Fly", samt noen andre.

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde første test på 1500 i går med filmen Black Hawk Down. Ca. 12-15 minutter uti filmen begynte den å hakke. Startet på nytt og samme problem kom på samme sted. Spolte fram og fikk hakking senere i filmen også.

Tenkte på hva noen hadde sagt om oppgradering av firmware og at man kun bør oppgradere når det oppstår problemer. Så jeg oppgraderte via USB. Nå får jeg beskjed om at denne filmen ikke kan avspilles.

Det første jeg tenkte var at det var noe med sonene og at jeg hadde installert en "sone 2 oppdatering", om dere skjønner hva jeg mener.

Noen som vet hva problemet kan være?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å legge til den sone 2 oppdateringen en gang til?

Kan hende det ble resatt etter firmware oppgradering.

Hva står det når du prøver å spille den av?

Kun at filmen ikke kan avspilles, eller at det er feil sone?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Har du prøvd å legge til den sone 2 oppdateringen en gang til?

Kan hende det ble resatt etter firmware oppgradering.

Hva står det når du prøver å spille den av?

Kun at filmen ikke kan avspilles, eller at det er feil sone?
    Kun at denne filmen kan ikke spilles også blir den "ejectet".

Skal prøve å legge inn updaten på nytt...

DVD'er spilles som normalt.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har oppdatert og spilleren tar filmen nå, men filmen hakker fremdeles? Av og til fryser bildet av og til forsvinner bare lyden?

EDIT: Ser ut som at problemet ble løst av audio settings. Har ikke hdmi kompatibel. Har satt audio på Bitstream (re-encode), PCM Down Sampling ON. Har ikke hakket 15 min ut i filmen.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, er ikke helt kvitt problemet. Rota litt rundt med oppsett, dts osv, på forsterkeren og da begynte det å hakke igjen.

Hva anbefaler dere, kjøre med Optisk eller vanlige rød, hvit, gul kabel

Har ikke hdmi forsterker.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe må være riv ruskende galt
    (dårlig skrevet manualer , dårlig info og guide ang bruk av 1500 å optisk lyd på nettsider)

Bitstream audiophile er og bør være riktig.
    ved optisk kabel
    ------> bruk av rød/hvit blir bare elendig lyd å vanlig 2.0 stereo på alle DVD og BD filmer

Får du Audiophile til å fungere så kan du nesten sikkert si at encoder i 1500 (ved Bitstream (re-encode) er et problem men du slipper jo denne encoderen ved audiophile da din reciver vil decode bitstreamen direkte fra plate

Står feks ikke i manual at dette går men det er det nødt til (etter min teori)
    Ved avspilling av HD lyd så tar du da ut (spilleren gjør det automatisk) dts core lydsporet eller ac3 640 kbps som er helt normalt å gjøres med alle andre kjente Blu Ray spillere for beste lyd.

Jeg har ikke selv 1500 så jeg har fått testet men Bitstream audiophile burde være lyden du skal sette.
    Gi en tilbakemelding om det ikke går da ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, denne tråden var blitt lang og god. Jeg er for lat til å søke om det er noen ny info rundt dette, så jeg spør her:

Da jeg kjøpte BDP-1500 for ca et halvt år siden, så stresset jeg noe voldsomt med å få den til å være sonefri på DVD (Ved å prøve denne http://www.videohelp.com/dvdhacks/sa...bd-p1500/9441). Etter flere timer med fikling på fjernkontrollen, ga jeg opp. I tillegg til at den var heller lite kompatibel med DVD+R brente filmer, så sendte jeg den tilbake.

Nå skal jeg kjøpe en billig blu-ray spiller til far, og han har også behov for en spiller som kan gjøres sonefri. Så da lurer jeg på, etter siste FW oppdateringer og lignende som måtte ha kommet til denne spilleren i løpet av siste halvåret, er det fortsatt et h...... å få den sonefri på vanlige dvd avspilling ?

Jeg ringte elkjøp for å høre om de ville gjøre den sonefri for meg før jeg kjøpte den, men som de uvitende personene de er der, forteller de meg at "INGEN blu-ray spillere kan gjøres sonefri".... sukk @ elkjøp "eksperter"

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fjellsboe
    Ok, denne tråden var blitt lang og god. Jeg er for lat til å søke om det er noen ny info rundt dette, så jeg spør her:

Da jeg kjøpte BDP-1500 for ca et halvt år siden, så stresset jeg noe voldsomt med å få den til å være sonefri på DVD (Ved å prøve denne http://www.videohelp.com/dvdhacks/sa...bd-p1500/9441). Etter flere timer med fikling på fjernkontrollen, ga jeg opp. I tillegg til at den var heller lite kompatibel med DVD+R brente filmer, så sendte jeg den tilbake.

Nå skal jeg kjøpe en billig blu-ray spiller til far, og han har også behov for en spiller som kan gjøres sonefri. Så da lurer jeg på, etter siste FW oppdateringer og lignende som måtte ha kommet til denne spilleren i løpet av siste halvåret, er det fortsatt et h...... å få den sonefri på vanlige dvd avspilling ?

Jeg ringte elkjøp for å høre om de ville gjøre den sonefri for meg før jeg kjøpte den, men som de uvitende personene de er der, forteller de meg at "INGEN blu-ray spillere kan gjøres sonefri".... sukk @ elkjøp "eksperter"
    Prøv hifiklubben angående deres Samsung modell.... Jeg husker ikke i farten hvilke spillere som er enkel å gjøre sonefri. Har hørt endel gjøre Samsung sonefri iallefall.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter fremdeles med min 1500. Prøvde meg igjen på Black Hawk down, ja, det er min eneste br film, i går og opplevde hakking, men denne gang mye lenger ut i filmen enn sist.

Startet på nytt og hakking kom med en gang, skulle nesten tro den gikk varm eller noe.

Satte i en dvd i steden og ble sittende og se på The Bank Job istedet. Opplevde forøvrig også der et "stort"hakk, antagelig ved bytte av lag?

Kommer nok til å levere denne spilleren tilbake til elkjøp og satse på en Sony 350.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kfh74
    Satte i en dvd i steden og ble sittende og se på The Bank Job istedet. Opplevde forøvrig også der et "stort"hakk, antagelig ved bytte av lag?

Kommer nok til å levere denne spilleren tilbake til elkjøp og satse på en Sony 350.

Hakket i Bank Job er lag byttet ja. Alle DVD og BD spillere har fått tilbake hakket ved lagskiftet, selv dedikerte DVD spillere. Dette fordi maskinkraften for å oppskalere krever såpass mye at den ikke rekker å fjerne hakket.

Hakkingen der var ikke til stedet på min Denon 2910 når jeg oppskalerte til 1080i, men er der med Denon 1940 som oppskalerer til 1080p. Burte kanskje ta en test om dette faktisk kun er ved 1080p oppskalering. Det krever jo mye mye mer enn 1080i.

Spillerene har også blitt tregere å starte opp pga dette.

Men tilbake til det det handler om.

Synd at Samsungen din ikke funker sikkelig. Hadde ingen problemer med Black Hawk Down (Sone A) på min Sony S300, men har ikke testet den på Samsungen enda, uten ett par småklipp når jeg fikk ny forsterker (Har jo ett enormt lydspor i PCMen sin)

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung1500 har endel feilprosent... Bla fortalte de på hifiklubben meg det når jeg byttet inn mitt eks.

Men de som virker som de skal er iallefall meget bra til prisen...

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Yamaha var vel den produsenten som var hardest rammet av en feil som gjorde at man av og til fikk ett kjempesmell. Dette hadde med DTS MA mottakeren/dekoderen.

De som har opplevd smellet, har fått en nokså stort sjokk.
    Heri. Jeg har en flunkende ny Yamaha RX-V3900 som jeg opplevde dette "smellet" på under skifte av scene på The Golden Compass på BD med DTS HD MASTER.

Opplever også noe knepping i HT (spesielt bak) ved sceneskifte.

Er dette ett alvorlig problem som krever service, eller kan jeg ordne det selv?

Denne feilen ligger som jeg forstår i min 3900 og ikke i min BD-P1500?

Mvh Tronna

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Yamaha virkelig fortsatt problemer med dette i den nye generasjonen også? Jeg oppgraderte FW selv på min RX-V1800 pga det samme.

Side 20 av 32 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •