Samsung BD-P1500 - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 32 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 634
    Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dessuten så tror ikke jeg at lydprosessering foregår i Yamaha når du dekoder lyden i spilleren...
    Jeg tror derimot bare at lyden forsterkes uten at noe mer blir gjort med den.
    Ikke en Yamaha tror jeg der du kan sette + - db pr kanal , avstand sweetspot--> høytalere osv som har innvirkning på et LPCM signal.
    ______men kan du velge pure direct med reciver så blir lyden ubehandlet før DAC
    men som jeg skrev tidligere
    du får kanskje en bedre (større mulighet) til DSP og innstillinger til lydbehandling i 661 fremfor BD spiller (for det er DSP i BD spilleren også).
    (dette bla fordi -10 db som er i LPCM LFE ikke kan økes i spiller (siden den ikke går høyere en 0 db) men du får økt LFE til opptil + 10db i reciver) som et eksempel (om jeg ikke tar feil)
    Er det riktig bør Denon settes som pure direct og 0 lydbehandling av LPCM vil skje i spiller

Er vel noen BD spiller eiere som bruker LPCM pga at de ikke har decoder som kan gi deg et mere eksakt svar

Er det Marantz du bruker å ikke rx-v661 er jeg ikke sikker på hvordan denne reciveren behandler/kan behandle en PCM lyd men rx-v661 har store innstillingsmuligheter for DSP (som er bra og funksjoner mange recivere mangler for LPCM lyd )

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, trodde DU hadde Marantz jeg...

Går desverre ikke å sette spilleren i pure direct, da skrur den jo av video go tror jeg spiller cd....

Tror ikke receiveren har noe sånt heller.. Da slår den vel også av Video akkurat som Denon..... Dessuten er det jo bare Stereo man får med Pure.....

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått testet litt frem og tilbake. Skal bare si først at jeg ikke er noen lydekspert eller noe i nærheten.

Jeg brukte som jeg nevte før filmen "Batman Begins" på Blu-ray (USA import). Jeg brukte de første 1.44 minuttene av filmen, frem til vi ser Christian Bale første gangen. Det som er der er logoene på starten med musikk, Batman logoen som blir laget av flaggermus, samt unge Bruce Wayne som faller ned og blir skremt av flaggermus i en brønn.

Denne har Dolby Digital og Dolby True HD som lydspor.

Utstyret er kort og godt:

Samsung BD1500 (Sone A spiller)
    Marantz AV8003+MM8003 (Fikk sølvprisen for årets high end i Lyd & Bilde)
    Klipsch RC-64, RF-63 og RS-62 høytallere (Senter, Front, Surround)

Jeg valgte å bruke ett litt lavere volum, jeg stilte alle lysporene inn til likt volum med min Radioshack analoge lydmåler. På denne så satte jeg volumet etter 68 dB, da fikk jeg disse volum tallene på min forsterker.

Dolby Digital Bitstream: 25 dB
    True HD Bitstream: 27 dB (faktisk høyere enn DD)
    Dolby Digital PCM: 23 dB
    True HD PCM: 22 dB

Først så lyttet jeg igjennom scenen 3 ganger med True HD som lydspor, for å sette en standard. Så byttet jeg til DD, og byttet mellom disse ett par ganger. Så satte jeg spilleren til PCM i stedet for Bitstream (Audiophile), de 2 andre alternativene står til ”Off” hvis noen skulle lure.

I PCM så byttet jeg imellom True HD og DD. For så å teste True HD PCM mot True HD bitstream.

Forskjellen i mellom True HD og DD i både Bitstream og PCM var relativt enkle å høre hvis man lyttet nøye. Forskjellen er ikke enorm, men egentlig ganske stor. Når True HD er i bruk så er lydbildet mye større, jeg vil si at jeg i hvertfall får en meter ekstra i bredden. DD sporet virker med en gang som det beste, men True HD har ett mye større lydbilde i alle rettninger. DD er mye mer snevert, og har en høyere diskant enn True HD.

Som det ofte sies i fag bladene så er stillheten i mellom slagene like viktig som selve lyden, da snakker de om dynamikken i lydbildet. Og her er True HD har sin store fordel fremfor DD. Micro detaljene kommer mer frem. Når Bruce treffer bakken i brønnen, så spretter det litt støv bort i venstre høytaller. True HD har klarer å få frem flere sandkor her enn der jeg hører med DD.

Når det kommer til Bitstream vs PCM, så er forskjellen mellom True HD og DD der like stor.
    Men med True HD i begge versjoner så er forskjellene faktisk større en jeg hadde trodd. PCM lyden ble liksom en liten blanding mellom DD og True HD. Lydbildet var like breit, men hadde var ikke like stort i høyden. Diskanten var litt mer fremtredende. Men her kan volum forskjellen spille litt inn, da selv med lik kalibrering så oppfattet jeg True HD PCM som høyere. Forskjellene i selve lyden er ikke veldig stor, ikke noe farlig å bruke hvilken som helst av dem. Men dynamikken i lydbildet var for meg enda mer tilstede når Marantzen min stod for dekodingen.

Jeg vil også legge til at min Marantz har muligheter for å jobbe med PCM lyden, noen den ikke kan med True HD. Med True HD og DTS Master lydsporene så gjør den så å si det samme som den ville gjort hvis jeg satte den til Direct og Pure Direct.

Min konklusjon er at True HD definitivt bør velges fremfor de gamle DVD lydtypene. Er filmen god så spiller det faktisk ingen rolle hvilke type lydspor man hører på, det kan like greit være mono. Men bedre lyd kan gjøre en middels film opplevelse bedre (det samme med bilde). Det er i hvertfall min mening.

Men har man en spiller som er i middel klassen eller billigere, så ville jeg definitivt velge bitstream av lyden. Har man en high end spiller, så vil jeg faktisk tro at PCM kan være like bra eller bedre enn bitstream, men det kommer da igjen ann på mottakeren.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Nei, trodde DU hadde Marantz jeg...

Går desverre ikke å sette spilleren i pure direct, da skrur den jo av video go tror jeg spiller cd....

Tror ikke receiveren har noe sånt heller.. Da slår den vel også av Video akkurat som Denon..... Dessuten er det jo bare Stereo man får med Pure.....
    De fleste forsterkere har 2 direct funksjoner, Pure Direct som slår av alt uten om direkte lyd forsterkning. Og det som heter kun Direct, som man burte kunne bruke video samtidig, men den slår av andre ting som DSP osv.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    imponerende test Anders T 2.
    Testen sier noe om den faktiske forskjell (SD)DVD lyd (HD)BD lyd.
    Er da lpcm innstillinger i BD satt som nøytrale (ingen form for at lyd pr kanal boostes opp/ eller reduseres)
    Ingen DRC på eller noe ?
    Har du tanker rundt dialog normalisering i Dolby ThrueHD vil denne funksjonen fungere i begge dine tester eller kan reciver eller bd spiller ignorere dette?
    Har du samme innstillinger for høytaler størelse i bd spiller som reciver ?

Jeg setter ikke tvil til din test men kommer med noen forslag til enda bedre lyd eller hvorfor den ikke ble så mye bedre.

Jeg tror de fleste kan få ok lyd med decoding og LPCM oveføring men det blir mange innstillinger som må være optimale
    (litt på samme måte som decoding og multichannel analog overføring)

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir litt sent dette, men våknet akkurat....

Har fått testet litt mer jeg også, måtte jo undersøke dette litt mer i sømmene.

Jeg testet med Dark Knight... lyttet særlig etter i eksplosjoner, glass splinter osv..
    Jeg testet bare i Dolby TruHD i PCM denne gangen.
    Volum ble også skrudd opp mot 20-15.

Jeg fikk en bedre lydopplevelse nå når volum ble hevet litt, men det jeg reagerer på er at det liksom er noe av det lille ekstra som mangler i lyden. Denne filmen er kåret til å ha et helt glimrende lydspor, og jeg føler at enkelte ting mangler litt.
    Klarer ikke helt sette fingeren på dette, men det har noe med realismen i lyden å gjøre, og nærhet til effektene osv.
    Kan bare tro at det er forskjellen mellom bitstream og PCM som gjør dette, uten at jeg helt klarer å forklare hva som gjør det.

Jeg har noen filmer fra Dvd som er referanse i DTS, noe som jeg finner litt rart er at sågar ingen av blurayfilmene jeg har virker som at slår disse. Det er jo litt merkelig da siden flere av bd ene skal ha Bedre lyd enn dvd ene. Derfor kan det bare være PCM behandlingen som gjør dette.

Som refereance i kinoen min på DTS har jeg bla Hero, flyvende dolker og oldboy...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott test Anders T2.

Kanskje du kunnelagt denne inn i HD lyd tråden og?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    imponerende test Anders T 2.
    Testen sier noe om den faktiske forskjell (SD)DVD lyd (HD)BD lyd.
    Er da lpcm innstillinger i BD satt som nøytrale (ingen form for at lyd pr kanal boostes opp/ eller reduseres)
    Ingen DRC på eller noe ?
    Har du tanker rundt dialog normalisering i Dolby ThrueHD vil denne funksjonen fungere i begge dine tester eller kan reciver eller bd spiller ignorere dette?
    Har du samme innstillinger for høytaler størelse i bd spiller som reciver ?
    Husk at DD lyden fra BD har bedre oppløsning enn det den har på DVD. Brukte kun BD utgivelsen, ikke DVDen.

Jeg stilte ikke på noe annet i spilleren enn å sette den til PCM. Tror ikke denne har noe innstillinger for de forskjellige kanalene osv. Spillerene som har dette, har som regel det hvis man bruker de analoge utgangene.

Det står ingen DRC eller noe slikt på, hverken i spiller eller forsterker.

Dialog Normaliseringen som Dolby bruker er en funksjon jeg liker. La ikke merke til at dialogen i åpningen hadde noe forskjellige nivå i forhold til de andre kanalene hverken i bitstream eller PCM. Så da tror jeg spilleren også tar med denne når lydsporene har det.

Det eneste jeg ikke liker ved dial.norm funksjonen er at den ikke er med DTS lydsporene, dialogene blir da litt mer dempet, slik at jeg må spille med ett høyere volum for å få samme volum derifra. Kunne vel enkelt stilt opp senter volumet i stedet, men har ikke gjort dette.

Vil legge til til slutt at forskjellen mellom bitstream og PCM ikke er stor, hadde ikke hatt noe problem med å leve med PCM.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Vil legge til til slutt at forskjellen mellom bitstream og PCM ikke er stor, hadde ikke hatt noe problem med å leve med PCM.
    Akkurat denne setningen sier ganske mye synes jeg. Det jeg gjerne skulle visst er om det er likegyldig hvilken spiller som konverterer fra f.eks. DTS HD MA til PCM.

Men dette hører vel strengt tatt ikke hjemme i denne tråden ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stilte ikke på noe annet i spilleren enn å sette den til PCM. Tror ikke denne har noe innstillinger for de forskjellige kanalene osv. Spillerene som har dette, har som regel det hvis man bruker de analoge utgangene.
    Leste manual til BDP-1500 men fant ingen LPCM innstillinger (for det er denne spilleren du har?)

Mange BD spillere har innstillinger for LPCM lyden
    høytaler configurasjon som large / small
    Channel level som er db innstillinger for hver kanal
    Delay - høytaleravstand
    osv

På samme måte som recivere (det er jo ikke altid en reciver har innstillingsmuligheter for LPCM så praktisk er det da å i det minste få funksjonen i spiller.

Husk at DD lyden fra BD har bedre oppløsning enn det den har på DVD. Brukte kun BD utgivelsen, ikke DVDen.
    Skeptisk.
    Dolby ThrueHD ikke har noen Core men vil avspille Standard AC3 etter spesifikasjoner (og standard er enten 384 eller 448 kbps)
    Leser man lydinformasjon til BD discer så er det alikevel mange Dolby ThrueHD filmer som er oppført med Secondary Audio Track som AC3 640 kbps.
    Det vil vel da være en variasjon fra film til film om man får 384 , 448 eller 640 kbps på noen.
    Jeg har ikke visning av bitrate på min reciver men har du det kan du teste hva du får på AC3 lyden (feks med optisk/coax kabel)
    Derimot har feks Dolby Digital + en Core på 640 kbps men denne lyden er knapt brukt på BD da mange BD spillere har slitt med å få med seg utvidelsen og bare avspiller Core.

Forskjell LPCM eller bitstream HD lyd skal det ikke være i teori men i praksis så utaler mange at den ikke er lik.
    Dette har med behandlingen av LPCM som må være ulik mellom spillere/recivere og overføring.

LPCM blir encodet (pakket) til codec og legges på BD plate og ved avspilling->
    BD DECODING ------> HDMI LPCM ---------> RECIVER
    BD ---------------->HDMI BITSTREAM----->RECIVER DECODER lyden til LPCM
    er det samme bare LPCM har en lengere vei å gå

Kvalitets forskjell på feks en Dolby ThrueHD decoder i en spiller eller reciver er det ikke når det gjelder selve decodingen.
    (på samme måte som video codec blir decodet likt i BD spillere)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste manual til BDP-1500 men fant ingen LPCM innstillinger (for det er denne spilleren du har?)

Mange BD spillere har innstillinger for LPCM lyden
    høytaler configurasjon som large / small
    Channel level som er db innstillinger for hver kanal
    Delay - høytaleravstand
    osv

På samme måte som recivere (det er jo ikke altid en reciver har innstillingsmuligheter for LPCM så praktisk er det da å i det minste få funksjonen i spiller.
    Den justeringen enkelte har for lyden er etter det jeg har skjønt for de analoge utgangene, dette er de spillerene som har 5.1 eller 7.1 analoge utganger. Samsung BDP-1500 (Som jeg har) har kun stereo utganger.

Skeptisk.
    Dolby ThrueHD ikke har noen Core men vil avspille Standard AC3 etter spesifikasjoner (og standard er enten 384 eller 448 kbps)
    Leser man lydinformasjon til BD discer så er det alikevel mange Dolby ThrueHD filmer som er oppført med Secondary Audio Track som AC3 640 kbps.
    Det vil vel da være en variasjon fra film til film om man får 384 , 448 eller 640 kbps på noen.
    Jeg har ikke visning av bitrate på min reciver men har du det kan du teste hva du får på AC3 lyden (feks med optisk/coax kabel)
    Derimot har feks Dolby Digital + en Core på 640 kbps men denne lyden er knapt brukt på BD da mange BD spillere har slitt med å få med seg utvidelsen og bare avspiller Core.
    True HD har som du riktig sier ingen Core slik som DTS har. Når man ikke får utnyttet True HD så velges da DD sporet som ligger på platen. Det er ingen ekstra DD spor når det er Secondary Audio involvert. Da brukes enten True HD eller DD sporet. De filmene som man ikke får valgt annet enn True HD, har ett DD spor liggende skjult, som da avspilleren velger automatisk hvis True HD ikke kan brukes.

Så vidt jeg har skjønt så har alle DD spor på BD 640 oppløsning. Maks for DVD er 448, mens 384 er nok det som brukes normalt. Maks overføring for Optisk og Coax mener jeg å huske er 640 for DD, og 1.5 mb for DTS.

Forskjell LPCM eller bitstream HD lyd skal det ikke være i teori men i praksis så utaler mange at den ikke er lik.
    Dette har med behandlingen av LPCM som må være ulik mellom spillere/recivere og overføring.

LPCM blir encodet (pakket) til codec og legges på BD plate og ved avspilling->
    BD DECODING ------> HDMI LPCM ---------> RECIVER
    BD ---------------->HDMI BITSTREAM----->RECIVER DECODER lyden til LPCM
    er det samme bare LPCM har en lengere vei å gå

Kvalitets forskjell på feks en Dolby ThrueHD decoder i en spiller eller reciver er det ikke når det gjelder selve decodingen.
    (på samme måte som video codec blir decodet likt i BD spillere)
    Det er som du sier, at i teorien så er det like. Men husk at det ikke kun er en dekoder involvert. Det er flere komponenter i spiller/forterker som også innvirker på lyden. Dette selv om selve dekoderene her helt lik.

Personlig så mener jeg det bare skulle mangle at min forsterker som koster over 30 tusen greier å dekode bedre enn en spiller til 3 tusen. Men er enig med deg at teoretisk så det ikke ha noe å si hvor det blir utpakket til PCM, hadde heller ikke ventet å høre store forskjeller når jeg testet dette.

Forskjellene var større enn forventet, men snakker da små marginer. PCMen fra spilleren er fortsatt å foretrekke langt fremfor DD dekodet i forsterker eller spiller.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Decoderene er vel stort sett de samme.
    Broadcom og Texas instruments er to leverandører som har slike chip.
    (små prosessorer)
    En slik feks http://www.broadcom.com/collateral/pb/7440-PB02-R.pdf
    Decoding er ikke variasjoner men enten fungerer det eller ikke.
    eksempel er Dolby ThrueHD som har en selvkontrolerende funksjon som dobbeltsjekker at LPCM lyden etter decoding er bit for bit identisk med lyden før den ble encodet til Dolby ThrueHD.
    Ved feil (riper i plate , problemer) så er det buffer som skal ordne så den riktige lyden kommer.
    Blir det for store problemer så har man ingen lyd eller spiller vil velge Core/dd 5.1)
    Hva som ender med lyden etterpå er så sin sak ut fra innstillinger og komponenter men det er ikke dyrere decodere i en BD spiller til 20 000 mot en til 4000
    Det sitter feks samme decoder i dyre Denon DVD3800BD som i en BD spiller til under 2500,-kr

marked og produksjonskostnader (ved lite salg) vil ofte avgjøre pris.
    I Norge så skal jo butikkene tjene det dobbelte av det de tar inn varen for også.
    Ofte tror man dyre ting har bare påkostede komponenter men se feks på
    Pioneer LX71 BD spiller der det sitter feks samme CD DVD BD drev som i en PC

Det er endel BD spillere som har configurasjon av LPCM lyd
    (ikke bare analog lyd)
    En av dem er feks Denon DVD1800BD
    se manual---->http://media.onecall.com/Image_Produ...D_OM-E_001.pdf
    Det ville være naturlig å normalt om BD har denne configurasjonen for har man feks en reciver som ikke gjør det så er man helt låst til å ikke kunne endre noe om ikke BD har den.

Det samme er jo med analogt der BD spillere har denne configureringen da ikke alle recivere har den

Endel Onkyo recivere mener jeg ikke kan configurere LPCM lyden eller den analoge i det hele tatt så er så tilfelle kan man ikke gjøre annet en la allt gå sin gang uten eget inngrep for nytelse om man feks sitter med BD spiller uten mulighet til å endre LPCM

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok korrekt det du sier om dekoderen osv. Men det signalet den sjekker er på utgangen av chippen. Men fra der og til den ender i HDMI kabelen kan komponenter variere mye fra produsent til produsent. Og det er nok det, samt eventuell behandling av signalet som utgjør forskjellene.

Alle komponenter i signal veien vil i mer eller mindre grad påvirkelyden. Enkelte til det bedre, andre til det dårligere. Det er vel derfor ingen komponenter høres like ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at denne spilleren får en del kritikk for dårlig kvalitet på avspilling av vanlige DVD filmer. Hvor dårlig snakker vi om her? Er det himmelvid forskjell i forhold til Panasonic BD35 eller Sony S350, eller er det bare marginalt?

Lyd: For min del er det bare aktuelt med optisk utgang til en billig Pioneer 5.1 dekoder, gir denne spilleren OK lyd her?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke med optisk, men synes bildet var veldig bra på dvd med denne. Både oppskalert og vanlig.

Oppskalert så faktisk meget bra ut i forhold til prisen.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg byttet ut min Sony S300 med denne spilleren. Og jeg vil nok si at S300 hadde marginalt bedre bilde på DVD. Panasonic og de nye Sony har jeg ikke testet.

Men det er ingenting galt med bilde uansett. Det er nok enkelte som er veldig kresne. Selv bruker jeg Denon 1940 som DVD avspiller, men det er mest pga å slippe å slite ut BD spillerene mine.

Lyden er nok grei. Men husk at oppgradering til HD lyd virkelig er verdt det.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har helt ny TV, Samsung le46a796. Kan det tenkes at denne uansett vil gjøre oppskaleringen så bra at det er like greit å la BD spiller spille av DVD uten oppskalering (blir vel 720P)?

Jeg tenker å bruke optisk ut med 5.1 format, skjer det noen behandling av lyden i spilleren i det hele tatt i dette tilfellet? Eller vil all dekodingen skje i surroundrecieveren min?

Hadde vært fett med HD lyd og krafig musikkanlegg, men det må uansett vente nokså lenge.

Tror derfor at en Samsung BD P1500 kan være et smart kjøp nå, den kan jo fås til en meget lav pris. Hvis jeg skal ha nytt lydanlegg om et år eller to så er det sikkert mange nye BD spillere på markedet med høyere spec og lavere pris da. Hva tror dere?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres fornuftig ut det.

Tror nok at blurayen skalerer bra nok, men det er jo bare å se hva som funker best.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Helgeo
    Jeg har helt ny TV, Samsung le46a796. Kan det tenkes at denne uansett vil gjøre oppskaleringen så bra at det er like greit å la BD spiller spille av DVD uten oppskalering (blir vel 720P)?
    720p er HD, og DVD er ikke HD.

Du får 576p når du ikke oppskalerer fra DVD. Men da må du inn og bytte oppløsning hver gang du bytter mellom DVD og Blu-ray. Ellers så får du 576p av BDen også (nedskalerer).

Settes spilleren til auto så velger den oppløsningen som mottakeren takler, og din takler nok 1080p, og da velger den det, og DVD blir oppskalert.

Men husk, spilleren gjør langt fra en dårlig jobb på DVD. Tror ikke du vil merke store forskjellen. Du kan jo eventuelt kople til med Komponent kabel, og se om det hjelper. Da får du råsignalet til DVD: 576i.

Har ikke testet om den har både HDMI og komponent samtidig, men mulig den takler det. Bildet skal ikke bli spesielt dårligere med komponent.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Helgeo
    Ser at denne spilleren får en del kritikk for dårlig kvalitet på avspilling av vanlige DVD filmer. Hvor dårlig snakker vi om her? Er det himmelvid forskjell i forhold til Panasonic BD35 eller Sony S350, eller er det bare marginalt?

Lyd: For min del er det bare aktuelt med optisk utgang til en billig Pioneer 5.1 dekoder, gir denne spilleren OK lyd her?
    Har hatt denne spilleren et par måneder nå, og er godt fornøyd. Jeg har ikke reagert på at kvaliteten på DVD er dårlig, og jeg er ganske kresen. (Jeg har imidlertid ikke sett andre BD-spillere som jeg kan sammenligne med.) Elkjøp har den til en meget bra pris akkurat nå:

Elkjøp - Samsung Blu-ray-spiller

Slå til!

Side 18 av 32 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •