Samsung BD-P1500 - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 32 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 634
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det gir ikke akkurat bra lyd på film heller med "lydkomprimering" på...

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp - og husk at den tilbakestiller dette ved hver oppdatering.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FSHelgeland
    Takk for kjapt svar Joakim.
    1.Bra at du ikke har opplevd noe problemer med den på DVD. Regner med du ser en del leiefilm?

2. Flott at den funker opp mot Thosiban, spørmålet ble rettet da man har lest et og annet om 24 HZ/fps

3. Cd-spillingen høres ikke ut som blir noe problem, hvis den holder en kveld eller to i året så er vel det egentlig nok. Ellers så spiller jeg mest musikk via viasat-boksen ;-)
    Jeg ser noe leiefilm, men aldri hatt problemer med ripete dvd'er. Somregel så er de aller fleste leiefilmer ripete, og senest for halvannen uke siden så jeg en film som jeg var sikker på ikke kom til å fungere, men det gjorde den.
    Det har også vært ett tema om spilleren klarer diverse filmtitler fra diverse filmselskaper, og de flere av de som er blitt nevnt som "problembarn" har iallefall aldri jeg hatt noe problem med.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt noen "problemer" med min spiller.
    Noen filmer jeg har kjørt igang får jeg ikke fullt bilde på, dvs. at bildet sentrerer seg i en firkant midt på skjermen.
    Dette har jeg kun opplevd på vanlige DVD'er og ikke på noen Blu-Ray filmer. Noen av disse har vært filmer brent ut på DVD-R, mens andre er originale DVD'er. Dette gjelder heller ikke bare selve filmen, men også menyen og det som hører med.
    Den siste filmen jeg prøvde var "Madman", denne er i Widescreen 1.85:1, og også her ender jeg opp med denne firkanten, både på menyen og selve filmen.
    Bytter jeg over til Samsung DVD Spiller er det ingen problemer.

Det kan forøvrig også nevnes at Blu-Ray spilleren brukes sammen med en Hitachi PJ-TX300.

Noen som kan hjelpe meg med dette? Er det noen innstillinger jeg har oversett, eller hva pokker?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du må bytte oppløsning eller aspect/wide osv i Samsung menyen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funket fint, skiftet fra 16:9, til 16:9 Wide og da var alt som det skulle være. Hadde jeg aldri trodd, men takk for hjelpen!

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke snakke for høyt skjønner jeg - fikk ikke spilt av "Inte berätta för någon" idag - det er nok bare en firmware-oppdatering som trengs.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det kommet noen ny firmware oppdatering siden 2.0? Kjørte oppdatering når jeg kjøpte spilleren, men har ikke hørt snakk om noen ny siden da.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vortex
    Har hatt noen "problemer" med min spiller.
    Noen filmer jeg har kjørt igang får jeg ikke fullt bilde på, dvs. at bildet sentrerer seg i en firkant midt på skjermen.
    Dette har jeg kun opplevd på vanlige DVD'er og ikke på noen Blu-Ray filmer. Noen av disse har vært filmer brent ut på DVD-R, mens andre er originale DVD'er. Dette gjelder heller ikke bare selve filmen, men også menyen og det som hører med.
    Den siste filmen jeg prøvde var "Madman", denne er i Widescreen 1.85:1, og også her ender jeg opp med denne firkanten, både på menyen og selve filmen.
    Bytter jeg over til Samsung DVD Spiller er det ingen problemer.

Det kan forøvrig også nevnes at Blu-Ray spilleren brukes sammen med en Hitachi PJ-TX300.

Noen som kan hjelpe meg med dette? Er det noen innstillinger jeg har oversett, eller hva pokker?
    Dette er vel også noe du vil kunne oppleve når DVDen ikke har anamorphisk widescreen. Dette er som regel på en del eldre tittler, samt fullscreen filmer (da kun sorte kanter på sidene).

Siden jeg bruker Denon sin 1940 til DVD, så setter jeg den til 4:3 Squeeze når jeg ser slike filmer.

Greide ikke å løse dette på min pensjonerte Sony S300 spiller. Har ikke testet med Samsungen enda.

Dette er ikke ett problem med BD filmene, da de alle er korrekte hele veien, og ved 4:3 filmer så er det satt inn sorte felt på sidene fra produsent.

Det anamorphiske er at f.eks. en film i 16:9 ikke er lagret med de sorte stripene på DVD platen. Dette setter spilleren eller TVen selv på. Det er ikke så mye man trenger å tenke på i dag med 16:9 TVer. Men jeg testet mye med dette på min gamle CRT TV, som hadde 16:9 modus hvor den satte på de sorte stripene selv. Og forskjellen fra at spiller til TV gjorde dette var faktisk meget stor. De fleste sagtennene forsvant, og man fikk faktisk høyere oppløsning (eller oppfattelsen av det).

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Ved å bruke PCM så får du ekte True HD, men ikke at det står i displayet.

True HD er en pakke måte for å få ned størrelsen til PCM. Denne blir da pakket ut i spilleren fremfor i forsterkeren. Og du vil få mye bedre lyd med din forsterker enn med det du nå har satt den til.

I teorien er det null forskjell mellom dekoding i spiller og forsterker.
    Danke
    Men det stemmer jo ikke i praksis.

En receiver med god lydprossesering og dedikerte dekodere gir sef bedre lyd enn en blurayspiller til 2000.

Lydeffekter blir mer tydelige og styrken blir mye bedre.
    Det har jeg selv erfart også så stemmer dette i oppsettet mitt iallefall.

Har selv661 og lyden i DTS fra forsterkeren er mye bedre enn lyden av Dolbytruhd fra blurayspilleren.

Dersom det hadde stemt i praksis så skulle jo lyden i dolbytruHD vært bedre enn DTS.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Definer hvordan du mener lyden er bedre.

Mange har gått i fellen ved å tro at True HD er dårligere fordi lyden er innspilt lavere enn det den er med vanlig DD og DTS.

En god disk å teste med er Batman Begins. Starten av den hvor en haug med flaggermus er på himmelen. Når jeg testet dette frem og tilbake med HD DVD utgivelsen, som har DD+ i 640 kb, og True HD (Omgjort til PCM i Toshiba XE1) så var forskjellen enorm. Med DD+ så hadde jeg hundrevis av flaggermus, mens med True HD så var det tusenvis av dem i stua mi.

Jeg kan for moroskyld sjekke med samme film på BD, og teste forskjellen mellom DD, True HD og True HD som PCM, og høre om det er noe stor forskjell. Skal da samtidig bruke dB måleren min så jeg får samme volum på alle. (Det er dessverre ikke DTS på den utgivelsen, men DD på BD er i 640 kb, som er nesten like mye som normal DTS fra DVD (748 kb))

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, det kan hende at det stemmer med lydnivå, lyd virker tam på en måte.
    Må skru opp dobbelt så mye.

Har opplevd å ha lyd helt opp mot 0 på desibel før det blir brukbart, noe som ellers er svært høyt.

Kan jeg spørre deg om hvor mye desibel du kjører med feks DolbytruHD fra Samsungblurayen din vanligvis?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Danke
    Men det stemmer jo ikke i praksis.

En receiver med god lydprossesering og dedikerte dekodere gir sef bedre lyd enn en blurayspiller til 2000.

Lydeffekter blir mer tydelige og styrken blir mye bedre.
    Det har jeg selv erfart også så stemmer dette i oppsettet mitt iallefall.

Har selv661 og lyden i DTS fra forsterkeren er mye bedre enn lyden av Dolbytruhd fra blurayspilleren.

Dersom det hadde stemt i praksis så skulle jo lyden i dolbytruHD vært bedre enn DTS.

Decodingen samme hvor de gjøres vil du ikke høre forskjell på.
    (da er det andre faktorer som gjør at lyden er anderledes mellom spillere/recivere) eller (mellom ulike BD spillere eller mellom ulike Recivere)

DTS er og kan aldri bli bedre en Dolby ThrueHD
    (det blir like ille som om noen mente at mp3 hadde like bra eller bedre lyd en CD)

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hva om PCM bare har støtte for 5 kanaler??

Er ikke dolbytruhd feks ofte fler kanaler enn 5?

Da må jo kanalene mikses ned til 5 eller? Taper man da ikke informasjon?

Dessuten hva med lydprosesseringen i receiverne? Går ikke lyden utenom prosesseringen og bare blir forsterket ved PCM?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hva om PCM bare har støtte for 5 kanaler??
    ???? skjønner ikke hva du mener.
    Mener du reciver eller ?
    Reciver som ikke har decoder til HD lyd codec har enten 5.1 (6 kanaler) eller 7.1 (8 kanaler) til PCM (LPCM)

Er ikke dolbytruhd feks ofte fler kanaler enn 5?
    Jo 8 men vanlig er 6 (til Blu Ray )

Da må jo kanalene mikses ned til 5 eller? Taper man da ikke informasjon?
    Hva mener du....de som har recivere som bare motar 5.1 PCM (ikke 7.1)

...de avspiller 7.1 lyd på plate som max kan motas som som 5.1 PCM på reciver og da spiller med 7.1 høytalere (eller 5.1 høytalere)
    :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: :::::::::::::::::::::::::::::::::::::

To ting som er viktige forskjeller på Codec.
    1 alle er ikke encodet (pakket inn) til samme db så i volum kan noen codec høres høyere i styrke en andre (volum justering kompanserer for dette)
    men
    2 det er ikke styrken som sier noe om kvalitet men mengde informasjon lyd hver codec kan gi ut.
    Da sier det seg selv at et sterkt komprimert format som DTS (selv om det avspilles høyt) ikke kan inneholde samme lydinfformasjonen som tapsfrie Dolby ThrueHD. ( som vil avspilles lavere )

Avspilles disse to formatene til like høyt målt db i lyd ut høytalere vil du virkelig kunne høre forskjellen .

Du må også være sikker på at ingen innstillinger er satt som reduserer et lydcodec

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har faktisk en Blu-Ray film som jeg ikke får spillet av. Dette er "Frontière(s)", kjøpt fra CDON.
    Filmen funket ikke, derfor kjørte jeg en oppdatering på firmwaren og var sikker på at ting ordnet seg.
    Det gjorde de imidlertidig ikke, så jeg kontaktet CDON og fikk tilsendt en ny film. Men her skjer akkurat det samme. Det kommer opp et bilde fra filmen og beskjeden "Please wait while disc is loading". Dette står i ca. 1 min., etter dette går skjermen over til sort og ingenting mer skjer.
    Har prøvd å la den stå på i over en time, uten at noe mer skjer.

Noen andre som har opplevd det samme med eventuelt samme filmen, eller en annen?

Skal prøve filmen på en PS3 for å se om problemet er det samme der, men har enda ikke kommet meg så langt.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, det kan hende at det stemmer med lydnivå, lyd virker tam på en måte.
    Må skru opp dobbelt så mye.

Har opplevd å ha lyd helt opp mot 0 på desibel før det blir brukbart, noe som ellers er svært høyt.

Kan jeg spørre deg om hvor mye desibel du kjører med feks DolbytruHD fra Samsungblurayen din vanligvis?
    Lydnivåene varierer litt i fra film til film også.

På min Marantz AV8003 så har jeg normalt lydnivået mellom 24-30 dB. Men så har jeg også veldig lett drevne høytallere fra Klipsch. Med høytallere med mer normal effektivitet så ville jeg kanskje måtte vært ned mot 10-15 i dB nivået.

Hvilke høytallere bruker du? Det de sier om Klipsch sine høytallere av typen som jeg har er at når en mer normal høytaller bruker 100w så trenger mine kun 10w for å komme til samme lyd nivå.

Så hva dBen står på er ikke alltid relevant fra oppsett til oppsett.

Skal teste med Batman Begins senere i kveld.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ganske lettdrevne høytalere jeg også, Dynavoice M65 som fronter og F6 som surround....

Jeg hadde nok på 10 eller 15 eller noe jeg også, men jeg fikk liksom ikke tak i detaljene for det.
    Jeg dro så opp mot null, fikk liksom ikke detaljene riktig her heller noe jeg synes er rart.

Prøvde bat sekvensen i grotta jeg også, var ikke akkurat samme inntrykket her.

Jeg får prøve det en gang til.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Danke

Du har jo LPCM innstillinger i BD spiller som kan gi deg dårligere lyd (også DRC og down samplings innstillinger)

Det kan også være at den totale behandlingen av PCM (LPCM) fra spiller og i reciver gjør en dårligere jobb.
    Helt sikkert er det at PCM kan utsettes for jitter og resampling men om du får et dårligere hørbart resultat ? neppe
    Blir litt feil å skylde på ulike decodere / ulik decoding i BD spiller fremfor reciver .
    (du har jo ikke mulighet med din reciver og spiller til å sammenligne best eller ikke best decoding da mye LPCM behandling kan farge lyden)
    (((ved bitstream HD til reciver v.s decoding og analogt ut bd spiller ville en sammenligning være mere riktig)))
    Om jeg skal tippe så motar du ikke et PCM (LPCM) i RX-V661 som har en så veldig dårligere kvalitet på lyden men at volum db kan være senket på lydsignalet (enten av feil innstillinger , eller PCM behandling i Denon , HDMI , Reciver)
    Leste manual (denon) og så at db pr kanal ikke kan økes men bare fra 0 til -12 db ??
    (har du satt mange av dine kanaler (bd spiller) som -db så har du redusert lyden å forklarer lavt volum)
    Har du satt høytalere til large eller small i Denon , hva du har satt i RX-V661 som størelse høytalere og db pr kanal vil også påvirke.

Du nevnte at LPCM går direkte til DAC men lyden går vel innom DSP om ikke du får kjørt den 100% ubehandlet før DAC i RX-V661.

Nå har vel Denon BD DSP til
    volum balansering
    Avstand justering
    Bass management
    osv

RX-V vil også bruke DSP til
    volum balansering
    Avstand justering
    Bass management
    EQ Processing
    Surround Processing i forhold til blanding osv (neppe så aktuelt om du har 5.1 høytalere)
    (((om ikke pure direct er valgt på enten BD eller reciver)))

2 DSP behandlinger ser jeg ingen grunn til så feks sette Denon BD til Pure Direct vil antakelig minske mulighet for feil innstillinger i BD + også mulighet for bedre lyd
    (hvorfor bruke DSP i 661 istedenfor BD spiller er at du har større valg for å kunne bedre lyden)

Slår du av DSP (velger pure direct) på begge så vil også LPCM lyden sansynligvis bli noe tam

Er LPCM lyden lav og lite kraftfull kan det tyde på at noe kan være innstillt galt.
    Er allt innstillt riktig så skal normalt hovedgrunn til lavere lyd være redusering i db men du kan kompansere dette med å spille høyere (selve den kraftfulle lyden i mengde informasjon skal stort sett være der )

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Danke

Du har jo LPCM innstillinger i BD spiller som kan gi deg dårligere lyd (også DRC og down samplings innstillinger)

Det kan også være at den totale behandlingen av PCM (LPCM) fra spiller og i reciver gjør en dårligere jobb.
    Helt sikkert er det at PCM kan utsettes for jitter og resampling men om du får et dårligere hørbart resultat ? neppe
    Blir litt feil å skylde på ulike decodere / ulik decoding i BD spiller fremfor reciver .
    (du har jo ikke mulighet med din reciver og spiller til å sammenligne best eller ikke best decoding da mye LPCM behandling kan farge lyden)
    (((ved bitstream HD til reciver v.s decoding og analogt ut bd spiller ville en sammenligning være mere riktig)))
    Om jeg skal tippe så motar du ikke et PCM (LPCM) i RX-V661 som har en så veldig dårligere kvalitet på lyden men at volum db kan være senket på lydsignalet (enten av feil innstillinger , eller PCM behandling i Denon , HDMI , Reciver)
    Leste manual (denon) og så at db pr kanal ikke kan økes men bare fra 0 til -12 db ??
    (har du satt mange av dine kanaler (bd spiller) som -db så har du redusert lyden å forklarer lavt volum)
    Har du satt høytalere til large eller small i Denon , hva du har satt i RX-V661 som størelse høytalere og db pr kanal vil også påvirke.

Du nevnte at LPCM går direkte til DAC men lyden går vel innom DSP om ikke du får kjørt den 100% ubehandlet før DAC i RX-V661.

Er LPCM lyden lav og lite kraftfull kan det tyde på at noe kan være innstillt galt.
    Er allt innstillt riktig så skal normalt hovedgrunn til lavere lyd være redusering i db men du kan kompansere dette med å spille høyere (selve den kraftfulle lyden i mengde informasjon skal stort sett være der )
    Danke

Wow nå ble det litt mye hulter til bulter for meg her...

Jeg har ikke downsamplet noe nei. Jeg hadde akkurat samme inntrykk på Samsung1500 også.
    Jeg trodde det var dette som hifi journalistene snakket om når de rådet folk til å bruke bitstream og dedikerte dekoderdeler i receiver isteden for PCM fra bluray.
    Jeg hører jo at du sier at det går å få god lyd fra blurayspillerne så nå er jeg egentlig litt forvirret her..

Da har nok kanskje jeg hatt litt lite volum, jeg får se litt mer på det senere i kveld.
    Jeg tror nok at forsterkerne spiller endel inn her også, Marantzen kan ha noen fordeler i forhold til PCM i forhold til min feks....

Dessuten så tror ikke jeg at lydprosessering foregår i Yamaha når du dekoder lyden i spilleren...
    Jeg tror derimot bare at lyden forsterkes uten at noe mer blir gjort med den.

Side 17 av 32 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •