Samsung BD-P1500 - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 32 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 634
    Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Prologic er noe spilleren viser når den mottar ett stereosignal og gjør om dette til surround.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er indikatorer på din reciver .
    Får du opp disse er allt riktig

Dolby Digital ----> til Dolby Digital 5.1 eller der Core lyd er AC3 /DD 5.1

DTS ----> til DTS lyd eller DTS Core lyd

Får du dem ikke opp ved lydavspilling er innstillinger feil ett sted-------

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiophile står at dette er til bruk dersom receiveren din kan DEKODE DTS-HD.

Står i bruksanvisning side 36 lydoppsett....

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde litt nå.
    På Blu-Ray spiller:
    Digital Output til PCM
    PCM Downsampling: Off
    Dynamic compression: Off

Da ble det Pro Logic eller DTS Neo:6 Cinema.

Hvis jeg endret Digital Output til Bitstream (Re-Encode) og lot resten stå som det stod, så kom det opp "Digital Detect: DTS" og kun DTS, ikke Neo6.

Endret jeg til Bitstream (Audiophile) så kom det DolbyDigital. Sto ikke noe ProLogic eller noenting, kun DolbyDigital. Jeg kan gå inn og endre til PL2 Movie, osv, men det er vel bedre å la recieveren plukke det den vil ha?

Det eneste jeg reagerte på er at Indiana Jones på BD ikke har DTS skrevet bak, men det var det forsterkeren detekterte...?

Det kom også opp alle 5 høytt.merkene på forsterkeren, pluss LFE-utgangen. (på Re-Encode og Audiophile.)

Skal jeg da bruke Re-Encode, og de 2 andre valgene på "Off" ?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Her er indikatorer på din reciver .
    Får du opp disse er allt riktig

Dolby til Dolby Digital 5.1 eller der Core lyd er AC3 /DD 5.1

DTS til DTS lyd eller DTS Core lyd

Får du dem ikke opp ved lydavspilling er innstillinger feil ett sted-------
    Det var bra detektiv-arbeid! Dolby Digital eller DTS lyser (avhengig av hva den får å dekode da tenker jeg.)

Da regner jeg med at jeg skal la den stå på Bitstream (Re-Encode) og la forsterkeren velge DolbyDigital eller DTS selv.

Tusen takk for hjelpen

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De vil ikke lyse samtidig nei

BD spilleren velger Core så reciver bare motar Dolby eller DTS core ut fra hvem som den får og decoder lyden.
    Alt skal vel være riktig da

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beemer
    PÅ de platene jeg har testet BD Live må jeg jaggu si dette var ellendig.
    HDDVD sin plan med sin verson av live var at man kunne kjøpe en frx amerikansk film for så og laste ned frx norsk text til denne.
    BD Live sin mening med dette aner jeg ikke.
    Pr dags dato er det i alle fall ingeting å ha.Bare minus etter min mening.Mye lengre oppstartstid på disse bluray platene med bd live
    At enkelte bruker ekstra lang tid på å starte opp har ikke noe med BD live å gjøre. Live'en er kun det som er mot internett. Det er at de bruker disse jævla spesielle Java menyene med ekstra mye animasjon osv som bruker tiden. Det er akuratt det samme med profil 1.1 filmer.

Se f.eks. på "Pirates of the Caribbean" filmene, ikke noe BD Live matriale, men lang oppstarts tid.

Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3
    Da tror jeg ikke at jeg gidder å stresse med å oppgradere den. Hvis det ikke er andre gode grunner til å gjøre det da? Har spilleren f.eks. diverse bugs som bør rettes av denne oppdateringen?
    Det sies at man ikke trenger å oppgradere før man møter på problemer. Så du kan godt vente til en film ikke spilles av, eller ikke spilles av korrekt.

Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R
    Jeg prøvde litt nå.
    På Blu-Ray spiller:
    Digital Output til PCM
    PCM Downsampling: Off
    Dynamic compression: Off

Da ble det Pro Logic eller DTS Neo:6 Cinema.

Hvis jeg endret Digital Output til Bitstream (Re-Encode) og lot resten stå som det stod, så kom det opp "Digital Detect: DTS" og kun DTS, ikke Neo6.

Endret jeg til Bitstream (Audiophile) så kom det DolbyDigital. Sto ikke noe ProLogic eller noenting, kun DolbyDigital. Jeg kan gå inn og endre til PL2 Movie, osv, men det er vel bedre å la recieveren plukke det den vil ha?

Det eneste jeg reagerte på er at Indiana Jones på BD ikke har DTS skrevet bak, men det var det forsterkeren detekterte...?

Det kom også opp alle 5 høytt.merkene på forsterkeren, pluss LFE-utgangen. (på Re-Encode og Audiophile.)

Skal jeg da bruke Re-Encode, og de 2 andre valgene på "Off" ?
    Det kan hende ved Re-Encode at den faktsik gjør om alle signaler til DTS, mener å huske at det sto noe om dette. Hvis den gjør det så er det fordi det har med de secondary audio greiene det står om. Men selv om man ikke bruker de så under re-encode så omgjør de alikevell, og har da valgt DTS fordi man da for 1.5 MB bitrate i stedet for maks 640 kbps eller 448 kbps med Dolby (sisnevnte er maks på DVD, husker ikke om sp/dif greier det i 640, men tror det).

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte endelig en BD-film i dag. Den siste Batman-filmen. Har ikke sett den ennå, har bare satt inn filmen for å sjekke hvor lang tid den trengte på å loade osv. Bildekvaliteten var super, men jeg ble skuffet over at straks en BD-film ble satt inn i spilleren, så kom viftestøyen også. :-? Jeg fikk vite at den var helt stille, og det er den også, på DVD. Men på Blu-Ray er det viftestøy. Jaja, jeg er vant til støyen fra den gamle DVD-opptakeren, men er litt skuffet likevel.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på at det er viften? Har aldri lagt merke til det. Kan jo være drevet som også lager lyden.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte endelig en BD-film i dag. Den siste Batman-filmen. Har ikke sett den ennå, har bare satt inn filmen for å sjekke hvor lang tid den trengte på å loade osv. Bildekvaliteten var super, men jeg ble skuffet over at straks en BD-film ble satt inn i spilleren, så kom viftestøyen også. :-? Jeg fikk vite at den var helt stille, og det er den også, på DVD. Men på Blu-Ray er det viftestøy. Jaja, jeg er vant til støyen fra den gamle DVD-opptakeren, men er litt skuffet likevel.
    Danke

Hva?? Da tror jeg det er noe alvorlig feil med spilleren din.

Den Samsung1500 jeg hadde støyet med vifte KUN når den loadet menyene.
    Når filmen startet var den HELT lydløs. Tyst som graven.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :shock: Hmm, dette er interessant.

Jeg kan ikke garantere at det er viften, men en suselyd er det definitivt. Høres ut som en vifte, men det kan jo være noe annet, som du sier AndersT2.

Etter å ha testet dette litt nærmere, så kan jeg si at støyen ikke er så høy som jeg først trodde. Tviler vel egentlig på at jeg kommer til å få veldig store problemer med dette, men det er litt tidlig å si. Et lite irritasjonsmoment er det likevel. Men dersom det er slik at alle andre eksemplarer er helt stille, og det er bare min spiller som støyer, har jeg et problem med det. Har ikke helt lyst til å godta at jeg har fått det eksemplaret som lager bråk.

Jeg la hendene på spilleren, for å sjekke om det hjalp å legge litt tyngde oppå, men nei.

Men jeg leste noe i en test om at den støyer litt. Her:
    Test av Blu-ray: Samsung BD-P1500 - teknofil.no

"Av en eller annen grunn er dette en spiller som støyer litt mye og dette kunne vi klart oss uten."

Kanskje det er dere to som har vært heldige? Skal se denne BD-filmen jeg har kjøpt i kveld. Dersom støyen blir for plagsom får vi se om jeg stikker ned på Elprice og slår av en prat.

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg kan ikke garantere at det er viften, men en suselyd er det definitivt. Høres ut som en vifte, men det kan jo være noe annet, som du sier AndersT2.

Etter å ha testet dette litt nærmere, så kan jeg si at støyen ikke er så høy som jeg først trodde. Tviler vel egentlig på at jeg kommer til å få veldig store problemer med dette, men det er litt tidlig å si. Et lite irritasjonsmoment er det likevel. Men dersom det er slik at alle andre eksemplarer er helt stille, og det er bare min spiller som støyer, har jeg et problem med det. Har ikke helt lyst til å godta at jeg har fått det eksemplaret som lager bråk.

Jeg la hendene på spilleren, for å sjekke om det hjalp å legge litt tyngde oppå, men nei.

"Av en eller annen grunn er dette en spiller som støyer litt mye og dette kunne vi klart oss uten."

Kanskje det er dere to som har vært heldige? Skal se denne BD-filmen jeg har kjøpt i kveld. Dersom støyen blir for plagsom får vi se om jeg stikker ned på Elprice og slår av en prat.
    Min er i alle fall tyst som graven.Ingen lyd når filmen ruller

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beemer
    Min er i alle fall tyst som graven.Ingen lyd når filmen ruller
    Min er og tyst. Kan høre en knappenål falle8)

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R
    Min er og tyst. Kan høre en knappenål falle8)
    Da er det noe galt med forsterkeren din

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KydeX
    Da er det noe galt med forsterkeren din
    den lager heller ingen lyd, høyttalerne derimot .. :P

Men ja, ingen viftestøy, drev-støy eller noenting fra BD-spilleren, for å gi det med teskje da8)

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her, spilleren er helt stille.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Danke

Bare bytt den inn, den skal ikke støye i det hele tatt...
    Har du akkurat kjøpt den så går det på garantien det.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Her fyrer jeg løs med et dumt spørsmål. Men hvordan får jeg vekk de svarte kantene oppe og nede på lerretet? Har denne blu ray spilleren, en sanyo z2000 prosjektor og en yamaha v663 forsterker.

Må det være sånn, eller er det noe jeg kan gjøre?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket format er lerretet ditt?

Hvis det er 4:3 så får du det med alle widescreen tittler. Har du 16:9 så får du det på alle 2.35:1 tittler, samt på sidene når du ser 4:3 matriale.

De må være der, ellers så må du fjerne deler av bildet ved å zoome inn.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops:

Okay folkens, jeg skal lære meg å vente litt med å klage på ting før jeg vet om jeg virkelig har noe å klage for. Jeg har nok vært litt kjapt ute. Har sett The Dark Knight nå, og spilleren ble stille noen minutter ut i filmen. Jeg kunne så vidt høre at den sto på, men dette var overhodet ikke et problem. Jeg gikk bort til den midt i filmen for å høre, og støyen som var der i starten var mye lavere.

Sorry for at jeg sitter her og lager hurra-meg-rundt for ingenting.

ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops:ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops:

Side 14 av 32 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •