Samsung BD-P1500 - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 32 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 634
    Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question

Hva er best å ha på instilinger til lyden, PCM, Bitsteam (Re-encode) eller Bitstream (Audiophile) ?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis din forsterker takler å dekode HD lyd selv, da er den merket på fronten med Dolby True HD og DTS HD Master Audio, så velger du Bitstream (Audiophile).

Men jeg mener å huske at den Yamahaen du har i din signature ikke gjør det, den tar vel PCM via HDMI. Da ville jeg anbefalt PCM. For da greier spilleren selv å dekode Dolby True HD til PCM, og du vil få HD-lyd fra True HD lydsport, men ingen mulighet for DTS Master lyd. Vær også ops på at det ikke vil vise True HD i displayet på forsterkeren, kun PCM eller Multi CH. Vanlig Dolby Digital og DTS vil da også bli PCM.

Bitstream (Re-encode) gjør at den sender de normale DD og DTS som bitstream, samt re-encoder True HD (som da blir dårligere pga båndbredde). Samt at den greier å mikse inn secondary audio lydsporene inn i DD og DTS når det brukes på ekstra matriale.

Hvis du er usikker, så sett den til Audiophile, og sett på en blu-ray film med enten True HD eller DTS Master, lyser det navnet opp i forsterkerens display, så funker det, blir det ingen lyd, så bytt til PCM. Hvis det funker så vær ops på at du ikke vil få lyd på endel av ekstra matrialet på BD, slik som bilde-i-bilde kommentarer osv. Skal du se det, så bytt til PCM de gangene du ser, så bytt tilbake. Da lever du med ekte HD lyd som er herlig

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Må gjøre det i morgen teste en blu ray film å ta på audiophile

Når jeg prøvde å Velge audiophile, uten å spille av film så stod det fortsatt 7CH Stereo. Anbefaler du at jeg bruker Multi ch i steden? 7ch stereo er vel mer for musikk?`

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    7CH Stereo er noe som har med selve forsterkeren å gjøre. Og burte ikke stå på når du kjører film. Trykk på en knapp på fjernkontrollen til forsterkeren som heter surround eller noe slik til det står Auto eller DLP2 Movie eller noe i den duren. DLP2 er Dolby Pro Logic 2, som gjør bra ting med lyden hvis det ikke er reine 5.1 lydspor, og gjør om 5.1 til 7.1 på en utmerket måte.

7CH Stereo er utmerket til fest.

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Takk for svar!

Må gjøre det i morgen teste en blu ray film å ta på audiophile

Når jeg prøvde å Velge audiophile, uten å spille av film så stod det fortsatt 7CH Stereo. Anbefaler du at jeg bruker Multi ch i steden? 7ch stereo er vel mer for musikk?`
    Du må spille av film for å se hva som skjer, ellers kan det stå mye rart i displayet på receiveren.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hvis din forsterker takler å dekode HD lyd selv, da er den merket på fronten med Dolby True HD og DTS HD Master Audio, så velger du Bitstream (Audiophile).

Men jeg mener å huske at den Yamahaen du har i din signature ikke gjør det, den tar vel PCM via HDMI. Da ville jeg anbefalt PCM. For da greier spilleren selv å dekode Dolby True HD til PCM, og du vil få HD-lyd fra True HD lydsport, men ingen mulighet for DTS Master lyd. Vær også ops på at det ikke vil vise True HD i displayet på forsterkeren, kun PCM eller Multi CH. Vanlig Dolby Digital og DTS vil da også bli PCM.
    Danke

663 har da innebygget dekoder for hdlyd, har den ikke?
    Derfor er det beste å sende det bitstream og IKKE Pcm, bare så det er sagt.
    De som kjører PCM og ikke har logo på 663 er de med Playstation3. PS3 kjører vel bare PCM?

Dersom ikke 663 hadde HDlyd så hadde det vel vært null grunn til å bytte ut 661 feks. Jeg har 661, den har ikke innebygget HDlyd men kan kjøre PCM fra blurayspiller....

Men 663 skal altså ha dette (HDlyd) ombord og derfor er det aller beste BITSTREAM.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte meg en BDP1500 i dag, koblet den til min samsung Q96 50" med HDMI.
    Bildet ble mye dårligere med denne spilleren å blu ray enn med vanlig dvd og scart. Både farger er dårligere + at det ble veldig kornete. Noen tips..??

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bytt til en annen HDMI kanskje, eller test en annen inngang. Samt slå av noise reduction og andre hjelpemiddler i TVen. Slike ting gjør bare ting verre når man har gode kilder. De er kun for TV sendinger osv. Og burte helst ikke brukes på BD (eller DVD). Samt still inn farger osv på nytt. Hvis du har stilt inn TVen med samme innstillinger på alle innganger, så kan det fort gjøre at ting ikke blir korrekt når du bruker HDMI, i forhold til scart osv. Forskjellige type signaler trenger forskjellige innstillinger.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen!

Nå når jeg tror at jeg har fått de fleste innstillingene på plass, er kanskje tiden kommet for å oppgradere denne spilleren til profil 2.0.
    Men hvordan??

Slik oppgraderer du BDP-1500 - Dingz : Dingz Hjemme

Jeg fant denne guiden (over) på dingz.no, men den er jo helt latterlig dårlig for oss som ikke har satt oss helt inn i dette! Masse som ikke står som jeg må vite før jeg begir meg ut på dette.

1.
    Må spilleren være tilkoblet TV-en, slik at jeg ser menyen, eller kan jeg oppgradere bare ved hjelp av displayet til spilleren? Dette står det ikke noe om. (Hvis den må være tilkoblet en TV for å se menyen er det jo helt tåpelig det som står i alle tester om at det er så lett å oppgradere. Hvem har TV-en rett ved routeren?? Ikke jeg i hvertfall.)

2.
    Det står at jeg skal putte inn en minnepinne på minst 1 GB. Okay, men kan jeg ta denne ut etter oppgraderingen, eller må den alltid stå der? Det står det heller ingenting om.

3.
    Er det slik at for å kunne benytte seg av Blu-Ray Live (eller hva det heter) når den tid kommer, så må spilleren være tilkoblet nettet hele tiden? Eller er spilleren klar for slikt bruk etter oppgraderingen. Hvis den må være tilkoblet hele tiden er det nesten ikke vits i å oppgradere for min del. Aldri i verden om jeg gidder å strekke nettverkskabler over hele huset. Routeren og spilleren er langt fra hverandre.

Dette er kanskje dumme spørsmål for mange, men nå er jo jeg ny i Blu-Ray-gamet.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ha spilleren koplet opp mot TV for å se hvor man skal trykke mener jeg å huske.

Du har 3 måter å oppgradere på. 1 via nettet, bare kople til spilleren og gå inn i menyen og gjøre det. 2. via CD, brenn ut det man laster ned og putt den i. og 3. Via en USB minnepinne.

Har selv kun brukt CD, men det er 2 nedlastinger, 1 for CD og 1 for USB. Det enkleste er nok å kople den til nettet, men det kan jo være ett problem hvis man ikke har det i nærheten, eller en TV der nettet er. Men en 10 meters (eller mer) nettverk kabel koster ikke mange kronene på clas ohlson, og kan være redningen midlertidig.

Når den er oppgradert, så MÅ du ha en minne pinne stående i USB porten, denne skal være 1 GB eller mer. Dette for å ha ett sted å lagre. Og ja, den må være koplet til nettet for å kunne benytte seg av BD Live, men hvis man ikke bruker denne delen av platen, så trengs ikke det.

Det lille jeg har testet av BD Live, så har det vært trailere osv, og det har tatt sin tid å laste ned. Da er det mye kjappere via ComingSoon.net - Movie Trailers, Previews, TV Spots and Clips eller andre sider som har dem.

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PÅ de platene jeg har testet BD Live må jeg jaggu si dette var ellendig.
    HDDVD sin plan med sin verson av live var at man kunne kjøpe en frx amerikansk film for så og laste ned frx norsk text til denne.
    BD Live sin mening med dette aner jeg ikke.
    Pr dags dato er det i alle fall ingeting å ha.Bare minus etter min mening.Mye lengre oppstartstid på disse bluray platene med bd live

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange takk for gode svar nok en gang!

Da tror jeg ikke at jeg gidder å stresse med å oppgradere den. Hvis det ikke er andre gode grunner til å gjøre det da? Har spilleren f.eks. diverse bugs som bør rettes av denne oppdateringen?

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2

Bitstream (Re-encode) gjør at den sender de normale DD og DTS som bitstream, samt re-encoder True HD (som da blir dårligere pga båndbredde). Samt at den greier å mikse inn secondary audio lydsporene inn i DD og DTS når det brukes på ekstra matriale.

Hvis du er usikker, så sett den til Audiophile, og sett på en blu-ray film med enten True HD eller DTS Master, lyser det navnet opp i forsterkerens display, så funker det, blir det ingen lyd, så bytt til PCM. Hvis det funker så vær ops på at du ikke vil få lyd på endel av ekstra matrialet på BD, slik som bilde-i-bilde kommentarer osv. Skal du se det, så bytt til PCM de gangene du ser, så bytt tilbake. Da lever du med ekte HD lyd som er herlig
    Men hva når jeg har spilleren på Audiophile, kjører optisk, ingen HD-dekoding på forsterkeren, men likevel får lyd? Er det magi? eller hva er det? For det er vel sannelig ikke HD-lyd..?

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R
    Men hva når jeg har spilleren på Audiophile, kjører optisk, ingen HD-dekoding på forsterkeren, men likevel får lyd? Er det magi? eller hva er det? For det er vel sannelig ikke HD-lyd..?
    Da vil jeg tro spilleren henter ut "core" lydsporet fra HD lyden og sender det som PCM til receiveren. Er litt på gyngende grunn her men..

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KydeX
    Da vil jeg tro spilleren henter ut "core" lydsporet fra HD lyden og sender det som PCM til receiveren. Er litt på gyngende grunn her men..
    Ved Optisk eller Coax overføring av lyd (DD5.1 / DTS /Core fra HD lyd ,,,codec)
    Skal man få core lyden (AC3/DTS) må lyden bitstreames.
    Får man lyd uten bitstream er det PCM ( 2.0 PCM ----> vanlig stereo)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Ved Optisk eller Coax overføring av lyd (DD5.1 / DTS /Core fra HD lyd ,,,codec)
    Skal man få core lyden (AC3/DTS) må lyden bitstreames.
    Får man lyd uten bitstream er det PCM ( 2.0 PCM ----> vanlig stereo)
    Så jeg får ett stereo-signal fra blu-ray-spilleren, mener du? Mener da strengt tatt at jeg hørte "mørkesøkerene" på "I am Legend" (blu-ray seff) komme tassende bak meg før de beinfløy forbi meg og opp mot huset til Robert Neville..

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R
    Så jeg får ett stereo-signal fra blu-ray-spilleren, mener du? Mener da strengt tatt at jeg hørte "mørkesøkerene" på "I am Legend" (blu-ray seff) komme tassende bak meg før de beinfløy forbi meg og opp mot huset til Robert Neville..

Overfører du lyd med optisk eller coaxial kabel får du max 2.0 PCM vanlig stereo om lyden ikke bitstreames

Bitstreames lyden med optisk eller coax kabel blir lyden sendt som codet lyd (dd 5.1/ DTS) til reciver som decoder den
    (da vil det stå feks DTS i display på reciver ved DTS eller DTS core .

Her kan du lese om Blu Ray og lydformater på plater ----> hva du får ved ulike overføringer eller om BD spiller ikke støtter lydformatene.
    High-Def FAQ: Blu-ray and HD DVD Audio Explained | High-Def Digest

Hvorfor bare 2.0 med PCM med optisk , coax overføring er fordi kablene kan max overføre 1536 kbps lyd (som er max bitrate DTS har)

5.1 (6 kanaler) som PCM vil kreve nesten 7000 kbps å er helt utenkelig ----om lyden feks er 24 bit 48 kHz og 6 kanaler)

2.0 pcm blir max 16 bit 48 kHz i 2 kanaler =1536 kbps

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg tror du har skrudd på musikksurrounden/ ell stereo.. Dvs den det er meningen å ha på når du ser en MUSIKK DVD.

Jeg bare gjetter siden Audiophile høres ut som en dedikert musikkoverføringsmetode...

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Overfører du lyd med optisk eller coaxial kabel får du max 2.0 PCM vanlig stereo om lyden ikke bitstreames

Bitstreames lyden med optisk eller coax kabel blir lyden sendt som codet lyd (dd 5.1/ DTS) til reciver som decoder den
    (da vil det stå feks DTS i display på reciver ved DTS eller DTS core .

Her kan du lese om Blu Ray og lydformater på plater ----> hva du får ved ulike overføringer eller om BD spiller ikke støtter lydformatene.
    High-Def FAQ: Blu-ray and HD DVD Audio Explained | High-Def Digest

Hvorfor bare 2.0 med PCM med optisk , coax overføring er fordi kablene kan max overføre 1536 kbps lyd (som er max bitrate DTS har)

5.1 (6 kanaler) som PCM vil kreve nesten 7000 kbps å er helt utenkelig ----om lyden feks er 24 bit 48 kHz og 6 kanaler)

2.0 pcm blir max 16 bit 48 kHz i 2 kanaler =1536 kbps
    Jeg bruker optisk ja, men det står jo også Dolby Digital detected, eller DTS detected, og da går den i enten ProLogic2 eller DTS Surround-modus..?
    Leser litt på den siden du linket til nå.

Audiophile er jo noe blu-ray-spilleren har som ett alternativ, forsterkeren viser DTS/DolbyDigital ProLogic2

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pro Logic 2 blir vel ikke riktig
    Det er fake surroundmix fra 2.0 lyd til 5.1 lyd å ikke ekte surround
    Dolby - What is Dolby Pro Logic II?

DTS surround modus osv er dette DTS NEO eller noe er dette også 2.0 stereo som mixes til fake 5.1 surround og ikke ekte DTS.

Nå har du en motaker av lyd (optisk) som jeg aldri har vært borti så eksakt hva din reciver viser når lyden er riktig eller innstillinger for å få den riktig er jeg ikke sikker på.
    Jeg bare så på nettet at den hadde støtte for DD 5.1 og DTS så det er jo i orden.

Hadde det derimot stått Dolby Pro Logic IIx så hadde jeg skjønt det bedre for det er utvidelsen fra feks DD 5.1 til 7.1 høytalere (lage lyd til 2 ekstra kanaler)
    Dolby - What is Dolby Pro Logic IIx?

Side 13 av 32 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •