Samsung BD-P1500 - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 32 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 634
    Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Jeg vet at det er en del som sverger til avspillere som kan gi ut 576i (det er signalet som er lagret på dvden - pal) - dette er aktuelt hvis de da har en meget bra scaler i display eller separat scaler.

P1500 klare ikke å sende dette ut, noe som kan være negativt for noen.
    Hallo alle sammen, og god jul!

Samsung BD-P1500 lå under juletreet vårt i går, så nå gleder jeg meg til filmer i HD. Men jeg har noen små spørsmål. Mr Spock, du sier at spilleren ikke støtter 576i, og det synes jeg kanskje er litt dumt. Har dårlige erfaringer med Canal Digitals HD-PVR. Den støtter heller ikke 576i. Men ifølge bildene fra denne testen så ser det jo ut som om Samsungen støtter 576i: DinSide Bolig - TEST: Samsung BDP-1500 (nederst på siden, bilde nr. 11) Kan noen bekrefte eller avkrefte?

Var en Blu-Ray-test på Teknofil.no nå rett før jul, der Samsungen var testens dårligste med terningkast tre. Sony BDP-S350 fikk derimot en sekser. Samsungen kostet 2000 kr, mens Sonyen koster 2395 kr på Elkjøp. Bør jeg slenge 400 kr ekstra på bordet for å få Sonyen? Er det så stor forskjell på disse spillerne som Teknofil skal ha det til?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tok akkurat en test på dette - når jeg velger 576i/480i å gir den beskjed om at den kun støtter dette over komponent.

Når det gjelder tester av denne spilleren så har jeg selvsagt lest en del. Slik jeg har oppfattet det så er den bra nok på BD avspilling både lyd og bildemessig. Derimot så er den hakket dårligere en visse andre (dyrere) når det gjelder dvd avspilling.

Min egen erfaring etter å ha brukt den en del er at den er glimrende på BD, og bra på dvd.

Når det gjelder Sonys S350 så foreslår jeg at du gjerne leser tester av denne også, for eksempel her:

Test av Sony BDP-S350 - Tester - Lyd og Bilde

Den scorer middels på dvd slik som Samsungen gjør.

Mitt intrykk er at hvis du skal ha skikkelig bra dvd bilder på en slik, så må du et stykke opp i pris.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, kjapt svar. Det var fine greier.

Jeg har lest litt tester av Sonyen også, og den støtter heller ikke 576i. Men Hjemmekino påstår også at Samsungen støtter 576i: Hjemmekino.no - Produktdatabase - Samsung BD-P1500 Høh, merkelig.

Mitt inntrykk er vel egentlig at 2000 kr er en bra pris for Samsungen, og at det ikke er særlig mye mer å hente på å legge til 400 kr for Sonyen. Eller hva? Som du sier så må en vel litt opp i pris for å få Blu-Ray-spillere som lager superduperbilder av DVD. Det er ikke aktuelt å bruke så mye penger for meg nå.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde selv Saumsung P1500 og Sony S350 som aktuelle kandidater, etter å ha lest masse om de så anså jeg de for å være veldig like i bilde og lydkvalitet (og tilkoplinger og slikt).

Den eneste årsaken til at det ble Samsung på meg - var at det var kun den som fantes tilgjenglig i en butikk nær meg :-D Det kunne like gjerne blitt Sonyen.

Men jeg er veldig fornøyd med den så - greit nok. Det er tross alt kun min første BD spiller, jeg regner nok med å investere i en mer sofistikert sak i løpet av et år eller tre. Da havner denne spilleren på rommet til jentungen.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg koblet opp min Samsung BD-P1500. Jeg har ingen Blu-Ray-filmer ennå, men jeg har sett litt på DVD. Til min store forskrekkelse leste jeg i bruksanvisningen at den ikke støttet DVD+R, selv om det står flere steder på nettet at det gjør den. Jeg har mange DVD+R-filmer så dette er en viktig sak for meg. Men takk og pris, den hadde ingen problemer med å spille av DVD+R. Den kavet og støyet litt til å begynne med, men det gikk fint å se filmen når den først kom igang. Hva Samsung har rotet med når de har skrevet bruksanvisningen, skjønner jeg ikke.

Det viste seg, Mr_Spock, at du har rett angående 576i. Den støtter ikke 576i over HDMI, bare komponent. Dette er litt synd. Det som står på Hjemmekino sine sider er altå bare tullball. Jeg var redd for at den skulle gjøre en like dårlig jobb som Canal Digitals HD-PVR med å oppskalere til 1080i, men slik er det heldigvis ikke. Jeg skal ikke være for bombastisk her, for jeg har ikke testet dette veldig nøye, men så langt kan jeg si at jeg har problemer med å se den store forskjellen på 1080i og 576p (for det støtter den jo) når jeg ser på DVD. Kanskje litt mer sprut i fargene på 576p, men ikke så mye at jeg tror at jeg gidder å gå inn i menyen og bytte hver gang jeg setter på en film. Dette er i hvertfall det inntryket jeg sitter med så langt. TV-en jeg har er forresten en Panasonic 42PX80.

Skal kjøpe meg en Blu-Ray-film i romjula, da blir det nok andre boller. :wink:

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært en del diskusjon om at de fleste 1366x768 tver allikevel alltid scalerer opp til 1080p (uansett innsignal) for så å skalere ned til panelets oppløsning.

Så prøv gjerne 1080p også.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3
    Nå har jeg koblet opp min Samsung BD-P1500. Jeg har ingen Blu-Ray-filmer ennå, men jeg har sett litt på DVD. Til min store forskrekkelse leste jeg i bruksanvisningen at den ikke støttet DVD+R, selv om det står flere steder på nettet at det gjør den. Jeg har mange DVD+R-filmer så dette er en viktig sak for meg. Men takk og pris, den hadde ingen problemer med å spille av DVD+R. Den kavet og støyet litt til å begynne med, men det gikk fint å se filmen når den først kom igang. Hva Samsung har rotet med når de har skrevet bruksanvisningen, skjønner jeg ikke.
    Det kan være noe de har lagt til i en firmware oppgradering etter at spilleren ble utgitt. Selv de rett i fra butikk i dag, har nyere firmware enn hva de hadde når manualen ble laget.

Hvis de måtte sende ut ny manual til alle hver gang de laget en ny firmware, så hadde vi aldri fått slike.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært en del diskusjon om at de fleste 1366x768 tver allikevel alltid scalerer opp til 1080p (uansett innsignal) for så å skalere ned til panelets oppløsning.

Så prøv gjerne 1080p også.
    Okay, men min TV (PX80) er ikke full-HD, så da blir det vel riktig med 1080i da? Tar jeg feil nå...

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følger det med HDMI kabel på denne når du kjøper ny?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay, men min TV (PX80) er ikke full-HD, så da blir det vel riktig med 1080i da? Tar jeg feil nå...
    Det er bare å pøse på med 1080p :-D

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Følger det med HDMI kabel på denne når du kjøper ny?
    Fulgte ikke med noen hdmi kabel med min, men fikk med 2 stk BD filmer :-D

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk meg BDP1500 til jul, men spilleren bryter opp i pixler og får grønne hakkete streker over skjermen med ca 30 sek mellomrom i filmene. Virker som den har problemer å lese platene. Etter en stund henger filmen seg og jeg må ta strøm av og på for å få respons fra den. Spilleren har vært sånn siden jeg tok den ut av esken.. Dette skjer både ved HDMI og ved Component. Har testet med I am legend, Iron Man og Oceans 13. Spilleren er oppdatert til siste firmware. Lurer på om jeg skal bytte til en Sony S350 Når jeg returnerer den.

Er noe forbanna dritt å få julegaver som ike funker. I tillegg har receiveren min Onkyo 606 sluttet å ta imot HDMI inn.. så jeg er uheldig med dingsene mine i disse dager..

C

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andre som har opplevd det med spilleren?

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å pøse på med 1080p :-D
    Uff, nei dette skjønte jeg ikke. Når TV-en min ikke er 1080p, vil ikke det da bety at dersom jeg velger 1080p i menyen til spilleren så vil spilleren ta seg av oppskaleringen? Er det ikke bedre at TV-en tar seg av den jobben? Velger jeg 1080i, så vil jo TV-en oppskalere. Eller??

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff, nei dette skjønte jeg ikke. Når TV-en min ikke er 1080p, vil ikke det da bety at dersom jeg velger 1080p i menyen til spilleren så vil spilleren ta seg av oppskaleringen? Er det ikke bedre at TV-en tar seg av den jobben? Velger jeg 1080i, så vil jo TV-en oppskalere. Eller??
    Jeg tviler på om det egentlig er noen særlig forskjell å se. Selv om du har en full hd eller ikke, takler tven 1080p/24 så hadde jeg nok valgt det, uansett om du spiller BD eller dvd. Du får prøve deg frem om du ser noen forskjell. Men velg 1080p når du spiller BD.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det handler vel mer om hvilke komponent som gjør jobben best.

Hvis TVen kun er HD ready, så nedskalerer den, og ikke oppskalerer. En del HD Ready TVer tar 1080p, også 1080p24. Hvis du sender signalet så rent som mulig fra spiller, så slipper du for mange omgjøringer.

Hvis du sender 1080i fra BD fra til en HD Ready TV, så skjer dette.

BD er 1080p24, spiller gjør om til 1080i. TV gjør da om signalet til 768p.
    Det hadde vært mye bedre om man droppet hele 1080i omgjøringen.

Hvis TVen ikke takler 1080p. Så kan det hende 720p er ett bedre alternativ, for å slippe interlacing. 1080i består av halvbilder, men 1080p/720P består av helbilder. Interlacingen kan gi en del ekstra flimmer i bildet.

Personlig ville jeg nok valgt 1080p, eller helst 1080p24 hvis TVen takler det. Tippr Panasonicen har bedre bildebehandling enn Samsungen.

Men da kommer problemet med DVD. Hvis Panasonicen er bedre, så vil jo Samsungen ved 1080p først oppskalere. Men settes den til 576 så blir jo BD nedskalert for mye.

Men jeg syntes Samsungen gjør en god nok jobb med DVD at jeg ville latt den stå til 1080p.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nedskalerer ja. Nedskalerer. Det var det jeg mente.

Takk for info, Anders. Dette ble ganske teknisk for meg, men jeg tror kanskje jeg er med. Så vidt.

Dersom jeg velger 1080p i menyen til spilleren, så vil altså TV-en ta seg av bildebehandlingen. Da nedskalerer TV-en bildet til 1080i da, eller?? Så da blir det bare en omgjøring?

Siden jeg får bilde på min PX80 når jeg velger 1080p, så betyr sikkert det at den støtter denne oppløsningen? Men skal jeg sette "Movie Frame (24 Fs)" til "ON" i tillegg?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener å ha lest at PX80 støtter 24 fps så det skulle gå greit :-D

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du også setter tven til 16x9 på av ingangen så har du vel også mulighet til å velge overscan off - noe som ytterligere øker bildekvaliteten...?

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for all hyggelig hjelp begge to!

Jepp, jeg har fremdeles bilde når jeg velger "24" så det tyder vel på at PX80 støtter det, hehe?

Jeg har allerede slått av overscan, det skal visst være av når jeg ser HD og på når jeg ser SD har jeg lest et sted. Men jeg er litt usikker på om jeg skal velge "16:9 Normal" eller "16:9 Wide," i spilleren, men det er kanskje ikke noe big deal?

Side 11 av 32 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •