HD krigen mot en løsning?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD krigen mot en løsning?

Da har Warner valgt Blu-Ray eksklusivt. Da gjenstår det vel bare for Paramount og Universal og bytte side også da...
    Se mere her

Newcomer Skyhawk sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vell diskutert i HD formatkrigen tråden men forøvrig, RIP HD-DVD.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har de gjort det? Jeg har selv bege formater, men må inrømme at jeg er mest for HD DVD. Når det er sagt er jeg glad om denne krigen tar slutt, selv om den godt kunne fortsatt å dratt ned prisene på utstyr litt til.

Det blir spennende å se hva Toshiba svarer på dette.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jo begge leire godt inne i markedet, så hvis de bare kunne ha fått sonefrie spillere på plass som standard kunne bare krigen ha fortsatt for min del.

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har ventet og ventet på dette. Visste ikke om jeg skulle gå for HD-DVD spiller, som er på tilbud på Elkjøp Elkjøp - Toshiba HD-spiller

Men nå ser det ut som om jeg bare må begynne og spare, enten PS3 eller BD Spiller. Er jo veldig dyrt med BD spillerene fra Samsung så vi får bare håpe at Toshiba kommer med en eller flere BD spillere...

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyhawk
    RIP HD-DVD.
    Får jeg sitere deg på dette når HD-DVD vinner..?

Edit: BD suger på kvalitet i forhold til HD-DVD.. (ja - jeg har begge formatene.......)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg spiller det egentlig ingen rolle da jeg har sterke tvil om jeg ser forskjell på de to formatene. Bare jeg har et og forholde meg til er jeg fornøyd, om det blir BD så er det fint, vinner HD så går det også greit

Er så ambivalent at det å måtte velge mellom to onder er bare mas

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette fører ikke til at HD krigen kommer til en slutt, men til at forbrukerne fortsetter å velge DVD filmer. Mange har vanskeligheter med å se den store kvalitets forskjellen mellom BD/HD-DVD og DVD på en 32 - 40 tommer uansett. Det finnes ikke gode nok grunner til at en vanlig forbruker skal oppgradere fra sin billege DVD spiller til en dyr HD avspiller. Bildet er selvsagt bedre, men ikke noen revolusjon. Lydformatene har de jo bare rotet til og det finnes ikke støtte for HD lyd i de tusen hjem.

Den jevne forbruker vurderer dette bare dersom den eksisterende DVD spiller gir et crappy bilde på den nye flatskjermen eller at den rett og slett har gått i stykker.

Det var synd for HD-DVD at Warner gjorde dette trekket, prisene på HD-DVD avspillere har begynt å nærme seg det som er smertegrensen for vanlig mann i gata (under 2000). HD-DVD har også levert spillere som er ferdig utviklet i bortimot et år, mens BD formatet enda ikke er ferdig utviklet (mangler bl.a. nettkontakt for oppdateringer og interaktivitet).

BD ligger alt for høyt i pris med de billigste modellene fra 4000 og oppover.Det selges jo ikke stand-alone BD avspillere heller (regner ikke med PS3), de er alt for dyre og det hjelper dermed ikke at det er utgitt masse filmer på BD formatet (og nå kommer flere med Warner).

Resultatet blir at BD filmene ikke kan spilles av i det vanlige hjem og derfor heller ikke blir kjøpt. Definerer ikke deltagere i dette forum som vanlig hjem.

Derfor sier nå jeg, BD og HD-DVD - hvil i fred ...

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bear
    Dette fører ikke til at HD krigen kommer til en slutt, men til at forbrukerne fortsetter å velge DVD filmer. Mange har vanskeligheter med å se den store kvalitets forskjellen mellom BD/HD-DVD og DVD på en 32 - 40 tommer uansett. Det finnes ikke gode nok grunner til at en vanlig forbruker skal oppgradere fra sin billege DVD spiller til en dyr HD avspiller. Bildet er selvsagt bedre, men ikke noen revolusjon. Lydformatene har de jo bare rotet til og det finnes ikke støtte for HD lyd i de tusen hjem.

Den jevne forbruker vurderer dette bare dersom den eksisterende DVD spiller gir et crappy bilde på den nye flatskjermen eller at den rett og slett har gått i stykker.

Det var synd for HD-DVD at Warner gjorde dette trekket, prisene på HD-DVD avspillere har begynt å nærme seg det som er smertegrensen for vanlig mann i gata (under 2000). HD-DVD har også levert spillere som er ferdig utviklet i bortimot et år, mens BD formatet enda ikke er ferdig utviklet (mangler bl.a. nettkontakt for oppdateringer og interaktivitet).

BD ligger alt for høyt i pris med de billigste modellene fra 4000 og oppover.Det selges jo ikke stand-alone BD avspillere heller (regner ikke med PS3), de er alt for dyre og det hjelper dermed ikke at det er utgitt masse filmer på BD formatet (og nå kommer flere med Warner).

Resultatet blir at BD filmene ikke kan spilles av i det vanlige hjem og derfor heller ikke blir kjøpt. Definerer ikke deltagere i dette forum som vanlig hjem.

Derfor sier nå jeg, BD og HD-DVD - hvil i fred ...
    --------------------------------
    Vanlige forbrukere bryr seg ikke om at de gamle dvd-ene lager crappy bilder på lcd-en. Hadde de brydd seg om dette så hadde ikke vært så ivrige etter å bytte ut den gamle crt-en i utgangspunktet. Det handler om pris og tilgjengelighet. Hvis HD formatene skal vinne marked så må prisene neeeedddd og dvd må fjernes fra markedet.

Det er lite trolig at dette skjer med det første...

Selv har jeg BD, men jeg må si at Toshiba har forstått et og annet når det kommer til pris, det har ikke Sony. Nå har de neste senket sitt PS3 system fordi det var overpriset, men de gir seg ikke. Det virker som om de tror at folk bare skal punge ut hvis de bare maser lenge nok.

Verden er ikke slik dessverre.

HD formatene kommer mest sansynlig til og ende opp som Laserdiscen. Det blir et lite format for de som virkelig vil ha kvalitet og den kvaliteten kommer til å koste hvis ett format vinner. I en slik nisje er det nok plass til begge formater. Til syvende og sist vil det være en sunn konkuranse.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi trenger vel ikke diskutere dette i enda en tråd? Jeg stenger denne, og legger ved en link til den nå svært så lange "hd-formatkrigen"

http://avforum.no/forum/hd-hardware-...-new-post.html
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •