Råd til kjøp av ny CD-spiller - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 76
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sorry, det er vist jeg som ble født i går da..

Normalt så virker ikke dette!

Men jeg lærer aldri, prøvde å lærer min fetter (fra statene) om NORGE da vi satt på peppes en gang, han drakk brusen sin i en fei.. "Dø! Her i dette landet betaler vi for pr. glass med brus!" - "-det tror jeg ikke på" sa han..
    Så kom elendige servitøren bort til han å beklaget.. "den pizzan du bestilte har vi godt tom for, som plaster på såret - for at du må vente lenge på en annen bestilling - så får du gratis brus her hos oss i dag"..
    " Der ser du!" sa han..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

For et år siden var jeg overbevist om at cd spiller hadde ingen eller liten rolle i et HiFi oppsett. Skulle det ha noe å si, måtte de andre komponentene være svært kostbare. 2 kamerater og meg selv bestemte oss for å teste dette, etter at kameraten min kjøpte en Arcam CD spiller. Selv har jeg en Marantz dvd spiller som jeg brukte til musikk. Cd spilleren var en CD73 forresten. Det viste seg altså at til og med utrente ører kunne skille 3 forskjellige spillere fra hverandre. Lett. Nevner at vi hadde laken foran spillerne og kunne ikke se hvem spiller som spilte.

Kort sagt innså jeg at kilden har mye å si. Ikke bare det, ved valg av cd spiller kan du absolutt påvirke lytteopplevelsen hjemme. Selv valgte jeg å kjøpe en Arcam cd spiller da denne tilførte mitt oppsett bass samtidig som piano var en fryd å høre på.

Jeg er langt ifra noen ekspert, men vil anbefale deg å sette på oppsettet ditt nå og høre etter om det er noe du savner. Vet ikke hvordan høytalerne dine låter, så aner ikke hva som er en god match. Arcam cd spiller fungerte ihvertfall flott hos meg.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomu
    Jeg fikk faktisk tilbud om å kjøpe spilleren for 2000,- mindre om jeg droppet strømkabelen. Dette bør du sjekke.

Enda bedre spiller: cd-7. Fa selger til å droppe kabelen og betal ham 7000,- Garantert godt kjøp. Lytt til denne før du bestemmer deg.
    kan du bekrefte det tilbudet til 2 lapper for en Usher cd1 uten strømkabelen!!!! nei det kan du ikke men det du vet er at den går for og knuse det meste opp til 10 lapper og når det gjelder MHZS 88 eller 66 spesielt da oppgradert så snakker vi skikkelig "highend"

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    kan du bekrefte det tilbudet til 2 lapper for en Usher cd1 uten strømkabelen!!!! nei det kan du ikke men det du vet er at den går for og knuse det meste opp til 10 lapper og når det gjelder MHZS 88 eller 66 spesielt da oppgradert så snakker vi skikkelig "highend"
    Hehe, rolig Eddie

Han får den for 2 lapper mindre uten strømkabelen, dvs 7k for spiller uten usher kabelen til 2k

Edit: Hvis du kan får den spilleren til 7k, bør du absolutt gå for det

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Ja dette skal fungere veldig bra utifra hva du er ute etter

Har du vurdert en bedre SACD spiller?

Hvor
    Takk - da fikk jeg bekreftet at jeg ikke er på jordet......

Nei, har ikke vurdert annen SACD spiller - er veldig fornøyd med Oppo'n.........selv om det helt sikkert finnes andre, bedre og dyrere så synes jeg SACD leveransen er veldig bra.

Noen er enig med meg også (fra SA-CD.net):
    Post by mcchuk November 27, 2007 (13 of 30) reply
    I just received the OPPO 980-H and am very impressed with it. I have had 4 earlier SACD models namely an early Philips model (1 think it was the 963), Yamaha S-1500, Cambridge Audio DVD-87 and now the OPPO.

The SACD sound quality has improved with each model. I noticed the biggest difference with the 980-H is the sound ambiance. As a result the detail is clearer. I have over 140 SACD's and have yet to notice problems with the playback of any of these SACD's. I had these problems with the Yamaha S-1500 for example.

For $169 US the OPPO unit is a steal. This could be the model to break SACD wide open to the market. With gapless SACD track playing, DVD 1080P upsampling and superb CD playback I feel this could be a winner, at least for those who cannot afford to spend $1,000's of dollars on sound equipment.

SA-CD.net - Forum

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Grimeland
    Hei.

For et år siden var jeg overbevist om at cd spiller hadde ingen eller liten rolle i et HiFi oppsett. Skulle det ha noe å si, måtte de andre komponentene være svært kostbare. 2 kamerater og meg selv bestemte oss for å teste dette, etter at kameraten min kjøpte en Arcam CD spiller. Selv har jeg en Marantz dvd spiller som jeg brukte til musikk. Cd spilleren var en CD73 forresten. Det viste seg altså at til og med utrente ører kunne skille 3 forskjellige spillere fra hverandre. Lett. Nevner at vi hadde laken foran spillerne og kunne ikke se hvem spiller som spilte.

Kort sagt innså jeg at kilden har mye å si. Ikke bare det, ved valg av cd spiller kan du absolutt påvirke lytteopplevelsen hjemme. Selv valgte jeg å kjøpe en Arcam cd spiller da denne tilførte mitt oppsett bass samtidig som piano var en fryd å høre på.

Jeg er langt ifra noen ekspert, men vil anbefale deg å sette på oppsettet ditt nå og høre etter om det er noe du savner. Vet ikke hvordan høytalerne dine låter, så aner ikke hva som er en god match. Arcam cd spiller fungerte ihvertfall flott hos meg.

Ok, sitter å hørrer hver dag. Føler egentligt ikke at jeg mangler noe da CD5001 er en veldig god spiller. Det er bare det at jeg tror jeg vil opnå mye bedre lyd ved kjøp av ny cd spiller:-D

Enten blir det Marantzen eller Arcamen.

Men har begynnt å lure litt på om jeg heller skal kjøpe noen skikkelige høytalerkabler. Har fra før Monster MCX-IS ferdig terminerte.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Hehe, rolig Eddie

Han får den for 2 lapper mindre uten strømkabelen, dvs 7k for spiller uten usher kabelen til 2k

Edit: Hvis du kan får den spilleren til 7k, bør du absolutt gå for det
    oi **** der bommet jeg så det beklager jeg til dere alle

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Men har begynnt å lure litt på om jeg heller skal kjøpe noen skikkelige høytalerkabler. Har fra før Monster MCX-IS ferdig terminerte.

Seriøs? Tror ikke det er løsningen.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Seriøs? Tror ikke det er løsningen.
    Nei, vil nok få mer utav cd spiller bytte men. Hadde vært greit med noen skikkelig høytalerkabler i tillegg. Tror jeg kan ta meg råd til begge deler.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den hørbare forskjellen på kabler er minimale vs. spiller.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den hørbare forskjellen på kabler er minimale vs. spiller.
    Ja, selvfølgelig. Men merker det blir litt merkelige s lyder når jeg skrur opp. Kan det forbedres med cd spiller? Eller holder det med bedre kabler?

Edit: Prøvde med andre cder og det var bare på dårlige opptak. Var ikke på andre cder. Var den nye Bruce Springsteen cden jeg hørte sss lyder

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, selvfølgelig. Men merker det blir litt merkelige s lyder når jeg skrur opp. Kan det forbedres med cd spiller? Eller holder det med bedre kabler?

Det blir bedre med ny spiller, det var en av grunnene til at jeg byttet spiller den gangen jeg hadde en haug hjemme, men på det systemet jeg hadde (psb-nad) så hjalp Marantz'n ikke til, den skarpe "S" lyden var der likevell.. Da ente jeg opp med Rotel-spiller, og ble kvitt problemet.

Problemet ligger ofte i det "svakeste" ledd, hvor det er hos deg vet jeg ikke.. Kan godt være høyttalerne også.. (eller forsterker) men tviler på at kabler hjelper deg så mye.

Newcomer motorpsycho sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp skaffet meg Denon DCD-1500AE, og kan anbefale denne på det sterkeste. Syns den spiller fantastisk bra

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir bedre med ny spiller, det var en av grunnene til at jeg byttet spiller den gangen jeg hadde en haug hjemme, men på det systemet jeg hadde (psb-nad) så hjalp Marantz'n ikke til, den skarpe "S" lyden var der likevell.. Da ente jeg opp med Rotel-spiller, og ble kvitt problemet.

Problemet ligger ofte i det "svakeste" ledd, hvor det er hos deg vet jeg ikke.. Kan godt være høyttalerne også.. (eller forsterker) men tviler på at kabler hjelper deg så mye.
    Ja, det er jo ikke verdens mest vel spillende høytaler. Men tror jeg får ta meg en tur å lytte litt.
    Noen tanker om denne? Vincent CD-S2. Skal ialle fall hørre på Aracemen. Kanskje den er noe for meg.

Var som sagt bare på Bruce Springsteen plata jeg hørte s lyden. Ikke ellers.

Ser det er noen som kombinerer Naden med Denon sin cd spiller 1500. Kanskje ikke dumt det heller.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er noen som kombinerer Naden med Denon sin cd spiller 1500. Kanskje ikke dumt det heller.
    Ikkje dumt i det hele tatt spør du meg

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av motorpsycho
    Ikkje dumt i det hele tatt spør du meg
    Hehe.. Var innom deg å kikkte, derfor jeg nevnte det.
    En ting er iallefall sikkert Nac C372 skal ingen vei. Det er en kjempe forsterker. Har lyst på en C272 i tillegg. Det hadde vært konge. Men nå blir det cd spiller og nye høytaler kabler.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis problemet ligger på en plate, så tror jeg du skal ta det med knusende ro.. Han Bruce går vel ikke for å ha de beste innspillingene heller.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis problemet ligger på en plate, så tror jeg du skal ta det med knusende ro.. Han Bruce går vel ikke for å ha de beste innspillingene heller.
    Nei, blei egentligt litt skuffa når jeg hørte den plate. Med tanke på innspillingen da selvsagt.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. Var innom deg å kikkte, derfor jeg nevnte det.
    En ting er iallefall sikkert Nac C372 skal ingen vei. Det er en kjempe forsterker. Har lyst på en C272 i tillegg. Det hadde vært konge. Men nå blir det cd spiller og nye høytaler kabler.
    helt ening; 372 er super spør du meg. Garantert en av de aller beste forsterkerne i den prisklassen... Eg sjølv kjempe fornøyd med den....
    Hadde vert gøyt med 272 også, men har lyst på noe mer oppløst neste gang eg kjøper forsterker.... Men lykke til med valg av cd spiller og kabler:-D

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av motorpsycho
    helt ening; 372 er super spør du meg. Garantert en av de aller beste forsterkerne i den prisklassen... Eg sjølv kjempe fornøyd med den....
    Hadde vert gøyt med 272 også, men har lyst på noe mer oppløst neste gang eg kjøper forsterker.... Men lykke til med valg av cd spiller og kabler:-D
    Vet faktisk om en som har C372 på B&W 703 og er kjempefornøyd. Neste gang jeg kjøper skal jeg ha forforsterker og effektforsterkere/monoblokker. Men det blir lenge til det.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •